Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-05, 12:53
  #5893
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Bachner är den tråkigaste lilla viktigpettern som har synts i fotbollsmedia. En riktig akademikertyp med akademikerspråk. Han har också något Borrellt över sig att han aldrig säger något egentligen. " Om då de här institutionerna får frodas blablabla."

Åslund var lite jobbig där men oftast är det andra som inte har något att säga. Han kan köra på om att Dortmunds matcher ska spelas i en saudisk prins trädgård och ingen säger något. Men han är 75% av programmet.

Tycker att också Marcelo har ett bra fotbollsöga, och Borell är en rätt underhållande "straight man".

Efter några år utan vecklig Åslund-dos (har visserligen kollat en del studio också men där tyglar han ju sig någorlunda) hade jag förväntat mig vara mindre trött och mer nyfiken på vad han har att säga när jag nu tittar på en del gratissläpp från bakom betalväggen, men han är faktiskt väldigt enkelspårig och tröttsam.

Programmet som helhet funkar säkert fortfarande, är lite kul att höra om de europeiska matcher man sett och inte sett under helgen, men i jämförelse är ju fotbollsmorgon hundra gånger bättre. Dels är det gratis och går varje dag, dels har de gäster och intervjuer som ibland är intressanta, dels är en del av deras panelmedlemmar bättre (framförallt Fabian). Sedan har jag också intresserat mig mer för Allsvenskan det senaste, men det är ju mer subjektivt
Citera
2023-10-05, 15:18
  #5894
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Tycker att också Marcelo har ett bra fotbollsöga, och Borell är en rätt underhållande "straight man".

Efter några år utan vecklig Åslund-dos (har visserligen kollat en del studio också men där tyglar han ju sig någorlunda) hade jag förväntat mig vara mindre trött och mer nyfiken på vad han har att säga när jag nu tittar på en del gratissläpp från bakom betalväggen, men han är faktiskt väldigt enkelspårig och tröttsam.

Programmet som helhet funkar säkert fortfarande, är lite kul att höra om de europeiska matcher man sett och inte sett under helgen, men i jämförelse är ju fotbollsmorgon hundra gånger bättre. Dels är det gratis och går varje dag, dels har de gäster och intervjuer som ibland är intressanta, dels är en del av deras panelmedlemmar bättre (framförallt Fabian). Sedan har jag också intresserat mig mer för Allsvenskan det senaste, men det är ju mer subjektivt
Jag gillar Marcelo på alla sätt men han är knappt med tycker jag. Jag minns honom som mycket mer aktiv i disskussionerna förr. Jag får fokusera på honom nästa gång.

Det värsta med Borell är att det inte ens går att bolla med honom under italien-snacket. Åslund försöker ibland och Borell verkar mest förvånad över att han ska behöva prata om det inte är någon inövad monolog.
Citera
2023-10-06, 03:38
  #5895
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Tycker att också Marcelo har ett bra fotbollsöga, och Borell är en rätt underhållande "straight man".

Efter några år utan vecklig Åslund-dos (har visserligen kollat en del studio också men där tyglar han ju sig någorlunda) hade jag förväntat mig vara mindre trött och mer nyfiken på vad han har att säga när jag nu tittar på en del gratissläpp från bakom betalväggen, men han är faktiskt väldigt enkelspårig och tröttsam.

Programmet som helhet funkar säkert fortfarande, är lite kul att höra om de europeiska matcher man sett och inte sett under helgen, men i jämförelse är ju fotbollsmorgon hundra gånger bättre. Dels är det gratis och går varje dag, dels har de gäster och intervjuer som ibland är intressanta, dels är en del av deras panelmedlemmar bättre (framförallt Fabian). Sedan har jag också intresserat mig mer för Allsvenskan det senaste, men det är ju mer subjektivt

Fotbollsmorgon håller mest på med trams tycker jag men lyssnar ibland i brist på annat. Många gäster som inte ens är fotbollsintresserade. Sedan ser jag inte tjusningen i Fabian. Tycker han inte tillför någonting. Svamlar och slänger mest ur sig floskler när han ska försöka låta analytisk. Det enda roliga med honom enligt mig är när de andra driver med honom för att han är så blåst. Hofmann har en förmåga driva med honom på ett väldigt roligt sätt när han häver ur sig floskler.

Som när han sade att Gojani (spelare i Kalmar) var ett bra nyförvärv då han kunde röra sig i två riktningar.

Lyssnar mest på gratisklippen från Euro Talk nuförtiden men Åslund är grym enligt mig. Han gör programmet även om Borell också är en skön side kick.
__________________
Senast redigerad av Mandelgubben 2023-10-06 kl. 03:41.
Citera
2023-10-06, 17:56
  #5896
Medlem
Borde inte Samuel Leach Holm fokusera all vaken tid just nu på BP och deras bottenstrid istället för att vara med och göra Eurotalk?
Citera
2023-10-08, 08:14
  #5897
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Borde inte Samuel Leach Holm fokusera all vaken tid just nu på BP och deras bottenstrid istället för att vara med och göra Eurotalk?

Ja, det är väl samma sak med tränaren Mellberg som kommenterar matcher i TV4. Svårt att veta om de påverkar men de kan nog sticka i supportrars ögon.
Citera
2023-10-10, 23:28
  #5898
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedRoc
Har inte sett någonting med Marcelo på länge men idag såg jag honom på DOBB. Han såg annorlunda ut, kanske viktnedgång tänkte jag först. Men han måste ha gjort något med tänderna?
Både viktnedgång samt fixat tänderna.
Citera
2023-10-10, 23:32
  #5899
Medlem
Saknar gamla Euro Talk när dom hade massa olika gäster. Nu är det i princip alltid samma personer.

Marcelo är bra, gillar han starkt.

Borell är okej, varken mer eller mindre. Får lite gay-vibes av honom men han verkar bo med en kvinna (som dock heter Ragnar i mellannamn).

Bachner är so-so. Punchable face deluxe.

Fjäll var bra för vad, 10 år sen?

Åslund pratar hela tiden, ingen annan får prata. Oftast så mynnar det ut i otroligt utdragna utläggningar som i slutändan inte riktigt landar varken hemma för oss tittare eller på plats i studion.

Ålänningen känns muppig men aight, tar inte så mkt plats.
Citera
2023-10-10, 23:34
  #5900
Medlem
Saknar gamla Euro Talk när dom hade massa olika gäster. Nu är det i princip alltid samma personer.

Marcelo är bra, gillar han starkt.

Borell är okej, varken mer eller mindre. Får lite gay-vibes av honom men han verkar bo med en kvinna (som dock heter Ragnar i mellannamn).

Bachner är so-so. Punchable face deluxe.

Fjäll var bra för vad, 10 år sen?

Åslund pratar hela tiden, ingen annan får prata. Oftast så mynnar det ut i otroligt utdragna utläggningar som i slutändan inte riktigt landar varken hemma för oss tittare eller på plats i studion.

Vore skönt om Åslund inte vore ordinarie.

Ganska trött studio, in med Wilbacher eller något som gäst. Känns väldigt gubbigt/trött numer.

Ålänningen känns muppig men aight, tar inte så mkt plats.
Citera
2023-10-10, 23:37
  #5901
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Lyssnade på måndagens gratisversion av Euro Talk med Bachner som gäst där de skulle diskutera hans nya bok och hur fotbollen ser ut på den ekonomiska sidan. Blev inget vettigt med Åslund som bara pladdrar på och kör sitt nyliberala tugg. T.ex. en sju minuter lång ordväxling som gick ut på att han hade gillat att köpa en försäkring av AIK.

Den delen har man inte saknat under åren då programmet var inlåst på Dobb.


Standard. Åslund älskar att prata men inget vettigt kommer ur munnen. Känns nästan som han tror att han ska skriva en uppsats. Ska slänga in lite ord som han nyligen har upptäckt och sen så ska det vara så många ord som möjligt i varje mening...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback