2019-05-01, 10:26
Medlem
Jag har använt Elvanse ganska länge, 70mg/dag enligt recept och vid vissa tillfällen booztat med låga doser tjack på eftermiddagarna, 50-100mg, aldrig mer. De senaste två veckorna har jag på grund av hög arbetsbelastning använt tjack varje eftermiddag. Som sagt; aldrig mer än 100mg per dag, har skött sömn och ätit som jag ska. Jag känner dock att hjärnan blivit tröttare och lite segare för varje dag som gått de senaste 3-4 dagarna och har därför bestämt mig för att låta hjärnan vila från stimulanterna (både Elvanse och tjacket). Jag har ganska svår adhd och stimulanterna lugnar ned den mentala hyperaktiviteten som annars gör att jag har väldigt lätt för att mer eller mindre funktionsnedsättas av ångest. Jag har några stycken lyrica 150mg. Jag har även en SSRI på recept bör tilläggas, jag vet inte om det är en viktig faktor i ekvationen.

Om jag vilar från stimulanterna i 2-3 dagar, räcker det med 150mg lyrica på morgonen för att hålla ångesten i schack medan hjärnan återhämtar sig? Jag vill inte ha något rus, bara ett par dagar då jag kan slappna av. Jag kan tillägga att dessa dagar är arbetsfria, så jag kommer bara att vara hemma och ta det lugnt. Jag vill dock ha möjlighet att gå till affären och liknande så jag vill inte få problem med balans och liknande.
Citera
2019-05-03, 13:46
Medlem
Hej

Är det farligt att ta 150mg lyrica med noll tolerans om man står på 37.5mg venlafaxin och 15mg mirtazapin?
Citera
2019-05-03, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesiz8139
Hej

Är det farligt att ta 150mg lyrica med noll tolerans om man står på 37.5mg venlafaxin och 15mg mirtazapin?
Nej, ingen fara alls.
Citera
2019-05-04, 07:52
Medlem
Helvete vad konstig jag blev på Lyrica igår, okej jag hade tagit Stesolid också och tjack dagen innan(hade landat och mådde skit). Trodde först att jag inte skulle känna ett skit, men som alla vet kan det ta 2 timmar för de att kicka. När de gjorde det fick jag som "blackouts" i huvudet och började göra konstiga grejer för att sekunden efter reagera på "vad fan gör jag?". Typ la smör i glas osv. Min polare hörde inte ett ord vad jag sa och då blev jag arg och gick och la mig. Hade inte tagit Lyrica på ett halvår typ så skulle nog börjat med 300 mg.
Citera
2019-05-05, 15:18
Medlem
Är det vanligt med closed eye visions på lyrica?

har haft det ganska så många gånger o träffat några få personer som upplevt det med, men aldrig läst på fb om det
Citera
2019-05-05, 15:58
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av witchcrafts
Är det vanligt med closed eye visions på lyrica?

har haft det ganska så många gånger o träffat några få personer som upplevt det med, men aldrig läst på fb om det

Har hört flera som haft det. Jag får också det. Har haft det ända sedan jag började äta gabapentin för jättelänge sedan så det är inte ens något jag tänker på längre. Dem är ganska otydliga och tråkiga också om man jämför med t ex LSD eller Ketamin.

edit: I högre doser kan det också orsaka hypnagoga hallucinationer precis som Opioider.
Senast redigerad av Zot^ 2019-05-05 kl. 16:12.
Citera
2019-05-05, 19:12
Medlem
Pregabalin + johannesört + grapefrukt 😊😊😊😊😊
Citera
2019-05-05, 21:31
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dyselektrikern

På vilket sätt blir det bättre med Johannesört?
Citera
2019-05-05, 21:33
Medlem
Citat:
Fungerar grapefrukt på alla Gaba eller är det bara benso och Lyrica.
Den förlänger, inte förstärker den va?
Citera
2019-05-05, 21:38
Medlem
Igår tog jag 1200mg utspritt på en kväll när jag tittar mig i spegeln ser jag att jag har stora klot ögon, precis som på mycket tjack
Har någon varit med om de?
Citera
2019-05-05, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Westdess
Fungerar grapefrukt på alla Gaba eller är det bara benso och Lyrica.
Den förlänger, inte förstärker den va?

Pregabalin påverkar ej gabareceptorer.

I ärlighetens namn vet jag inte om det jag skrev stämmer. Bara nåt jag hört i över 10 år. I vintras körde jag en sån mix (men då var det 7.5g lyrica jag tog) när vi spelade innebandy med jobbet. Jag stod i mål, räddade inte jättemånga skott men satan i helvete vad mjUk i kroppen jag var😁😁
Citera
2019-05-05, 21:44
Medlem
Citat:
Pregabalin påverkar ej gabareceptorer.

I ärlighetens namn vet jag inte om det jag skrev stämmer. Bara nåt jag hört i över 10 år. I vintras körde jag en sån mix (men då var det 7.5g lyrica jag tog) när vi spelade innebandy med jobbet. Jag stod i mål, räddade inte jättemånga skott men satan i helvete vad mjUk i kroppen jag var😁😁
Nä, men dom ger ju korstolleras mot varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in