2019-05-05, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det fetade, nej för att LW kan ha dramatiserat något om den såkallade smygfilmningen.

Och när kommer åtalet? Det var ju någon som var säker på att polisen hade gott på fötterna och att man bara skulle knyta ihop säcken.

Du tycker det är orimligt att notera att LW inte ens verkar reflektera över sin del i den konflikt som föranleder henne att göra en anmälan om påstådd misshandel. Att hon försöker påtvinga sitt sällskap til någon som inte ville ha det då (SD ville inte komma in och fika, han ville heller inte ha någon pratstund i bilen)? Hade det varit en man som gjort detta mot en kvinna så hade du tveklöst klassat denne som psykopat.

Nej, det hade jag inte, men jag tycker fortfarande det är ett mycket underligt sätt att få någon att kliva ut ur en bil. På vilket sätt skulle det underlättas om han med våld trycker ned henne i golvet? Hur skall hon då ta sig ut?

Jag har aldrig misslyckats att utan våld/hot få ut de mest envetna män.
Citera
2019-05-05, 20:09
Medlem
Citat:
Fast hon fann det tillräckligt allvarligt att berätta det i bekantskapskretsen?
Hon kanske inte skulle be UW om hjälp ifall han händelsevis hade kännedom om att hon var lite nyckfull och benägen att dramatisera? För hade han hjälpt till med bevisning så skulle han väl förvänta sig att hon fullföljer. Vilket hon verkade avogt inställd till.

Medan dom var gifta skötte hon om hemmet och måltider samt de tre små barnen. Hon tog dom till lekland och olika bad mm. UW har både förstånd och omdöme nog att inte recensera sin exfru.
Citera
2019-05-05, 20:11
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nej, det hade jag inte, men jag tycker fortfarande det är ett mycket underligt sätt att få någon att kliva ut ur en bil. På vilket sätt skulle det underlättas om han med våld trycker ned henne i golvet? Hur skall hon då ta sig ut?

Jag har aldrig misslyckats att utan våld/hot få ut de mest envetna män.

Joho det hade du visst.

Men LW var kanske mer enveten än de mest envetna män.
Och hon gick ju ut ur bilen! Och knoggnuggning ses knappast som misshandel heller bland de grabbar(typiskt i högstadieålder) som brukar hålla på med det.
Citera
2019-05-05, 20:14
Medlem
Citat:
Medan dom var gifta skötte hon om hemmet och måltider samt de tre små barnen. Hon tog dom till lekland och olika bad mm. UW har både förstånd och omdöme nog att inte recensera sin exfru.

Säkert hade han det. Men ändå hade hon dåligt samvete för hon hade förstått att man ansåg att hon ägnadeför lite tid till familjen. Och någon tid därefter skilde de sig.

Men det kan väl ändå finnas en anledning till att hon inte skulle bett UW om hjälp för ett problem hon sägs ha beklagat sig över i bekantskapskretsen?
Citera
2019-05-05, 20:29
Medlem
Citat:
Joho det hade du visst.

Men LW var kanske mer enveten än de mest envetna män.
Och hon gick ju ut ur bilen! Och knoggnuggning ses knappast som misshandel heller bland de grabbar(typiskt i högstadieålder) som brukar hålla på med det.

Har jag?

Jag vet inte exakt vad som hände men de handlade knappast om bullfika ...

Snarast om något på den geo träff dom varit på.
Citera
2019-05-05, 20:42
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Har jag?

Vilken geoträff var det? Det finns inga loggar hos någon av dem att de var på geoträff samma dag som bilincidenten ägde rum.
Citera
2019-05-05, 20:43
Medlem
Citat:
Har jag?

Om en man hade anmält en kvinna för ofredande. Om samma man tre månader senare händelsevis råkat bli utan skjuts hem och "tvunget" åkt hem med kvinnan han tidigare anmält och berättat otrevligheter om i bekantskapskretsen. Om denne man hade försökt bjuda in kvinnan till sig mitt i natten och när hon nekat ändå vägrat lämna bilen och krävt att få prata.
Du skulle ganska snabbt klassa det som att mannen var en manipulativ psykopat och att kvinnan gör klokt i att fortsatt förhålla sig avvisande.

Det fetade, ja kanske LW ljög, hon kanske vare sig hade bakat några bullar och inte heller tänkt bjuda på bullfika.
Citera
2019-05-05, 20:47
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Undras om barnen är hos mormor&morfar? Hur länge har denna resa varit planerad? Med tanke på diskussioner om att USAresan var planerad sedan länge och därför blev av. Mkt märklig relation!

Troligtvis deltog de på Giga-eventet i Hamburg 3-5 maj https://www.geocaching.com/geocache/GC77777_project-hamburg-im-wandel-der-zeit?guid=c074c325-4f5a-463d-a678-84ca771584ee
Citera
2019-05-05, 21:01
Medlem
Citat:

Hmm,fast det va ju då det där med bloggen, även om några ville ha det till
mygel å båg, va det verkligen det.
Citera
2019-05-05, 21:11
Medlem
brianmolkos avatar
Har ni inga alternativa tolkningar om GM/GK som ni brukar ha ?
Citera
2019-05-05, 21:23
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Precis så!
Så skall smygfilmare tas!

Pics (film), plz! -or it didn't happen.

Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Kanske någon läsare/skribent i tråden har sett materialet och/eller har kopior, men inte sjutton kommer det isf att läggas ut i tråden som en skribent begär/önskar - det fattar nog alla - utan att det ens ska behöva nämnas.

Citat:
Den bild/film jag önskar få se presenterad här i tråden är ju naturligtvis inte det som SD ev kan ha filmat! Jag önskar se bild/film som visar SD in action
-or it didn't happen.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är upp till var och en att tro om SD smygfilmat LW genom fönstret.
Om det krävs en film för dig för att tro på det, det är din sak.
Men hur är din logik att om du inte får se en film på SD in action, då har det inte hänt ("-or it didn't happen..")?

Citat:
Om du har ett oemotståndligt, återkommande behov av att offentligt göra bort dig, tycker jag det är väldigt tråkigt.
Det är väldigt tråkigt att du för det ändamålet väljer att göra det i den här tråden.

OnT: Om du gör ett nytt försök att läsa vad jag skrev kl 15:09 kan du se att jag där skriver om ett antal, i närområdet boende, hypotetiska väninnor.
Väninnor som samtliga är uppkopplade mot LW:s [hypotetiska] "larmcentral"/centralenhet.

Jag ställer dig, med hänvisning till det jag fetat i ditt inlägg, därför frågan:
Vad är det som hindrar att varenda en av dessa [hypotetiska] väninnor skulle kunna besitta varsin kopia?

Vad?

Vad är det som gör att du inte fattar att en sådan film aldrig skulle läggas upp i tråden?
Citera
2019-05-05, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vad är det som gör att du inte fattar att en sådan film aldrig skulle läggas upp i tråden?
Och vad är det som gör dig så övertygad om att en film som (be-)visar SD smygfilmandes LW inte skulle kunna tänkas läggas upp här?
Vad?

Berätta gärna. Vi är några som undrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in