Citat:
Ursprungligen postat av
Netherworld
Hur tänker du att LW:s vänner skulle kunna skydda henne mot smyfilmning? Skulle de bidra med dygnet runt-skydd mot detta? Sprida ut sig på ett geografiskt område runt bostaden och hindra SD från att komma nära huset? "Stopp där Steffe. Längre än hit kommer du inte!".
Precis så!
Så skall smygfilmare tas!
Nej, det är kanske inte så enkelt att få till en stående frivilligarmé som 24/7 är stand-by för att mota Olle/Steffe
ur grind. Men bara för att saker inte är enkelt, finns det inget skäl att ge upp. Lite händighet, lite kreativt tänkande, några hundralappar plus ett gäng dedikerade väninnor -det är faktiskt allt som behövs, tro mig!
Det finns absolut inget som hindrar att man på sin tomt sätter upp en sensor/detektor/kamera som automatiskt börjar registrera rörelser på ens gård. Med ett aningens rymligare samvete kan kameran riktas en bra bit
utanför ens eget område. På så vis kan Steffe bli registrerad redan på långt håll. Bilden kan överföras till en eller flera väninnor, gärna de i det närmsta grannskapet, som ser vad som är på gång, t ex en filmande Steffe. Väninnorna kan då raskt skynda över till LW:s hus. På väg ut genom sin resp dörr tar de med sig det "brännbollsracket" de alltid har stående vid ytterdörren. Nån halvminut senare kan de på plats upplysa (med en strålkastare rätt i ansiktet) Steffe om det olämpliga i att ha den sortens filmning som hobby.
Var det svar nog på din fråga?
Eftersom min beskrivna plan/mitt upplägg tydligen inte har kommit till användning, kan jag inte tolka det på annat sätt att nån smygfilmning knappast kan ha ägt rum.
Pics (film), plz! -or it didn't happen..