2019-05-05, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
loInom.en vecka är gm fast.helt säkert
Om denne inte redan flytt landet.
Polisen kommer nog försöka slå hål på någons berättelse om denna person blivit förhörd. Ljuga ett helt förhör med vattentät lögn... inte troligt.
Senast redigerad av Slim-m 2019-05-05 kl. 19:45.
Citera
2019-05-05, 19:44
Medlem
Är det helt uteslutet att det är en olycka? Typ drängfull kvinna får fylldille och ska grilla, slabbar runt med bensin och lyckas bränna ihjäl sig själv.
Citera
2019-05-05, 19:45
Medlem
greta-forvetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halivaggen
Kom gärna med förslag för det här med just byggvaruhus skaveri mig och speciellt att aftonbladet håller på sin specifika och kusliga information om föremålet.

En yxa för att dela kroppen så den ryms i eldstaden. Mycket vätska i en kropp. Går inte att grilla allt på en gång. Någon skrev i tråden att kroppen brändes vid 18 tiden. Bränt kött luktar. Så även hår och kläder. Inte för att jag vet men jag tror att om någon brände en mänsklig kropp 150 meter från hyreshusen vid 18 tiden försommar och fint väder så borde folk reagera på doften.
Citera
2019-05-05, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Cirkle K i Märsta har öppet dygnet runt, högst intressant om någon har köpt till exempel en dunk Aspen alkylatbensin mitt i natten.

Aspen säljs på bensinstationer och byggvaruhus, kanske mindre ofta på Ica?

Bensin är mindre vanligt vid grillning än tändvätska och elektrisk grilltändare.
Och så inköpters en tvättsäck på hjul.
Tror att polisen inom en snar tid, har den skyldige fast.
GM har haft fullt upp att inköpa alla dessa attiraljer, och sedan nattetid,gryning försöka att osedd dumpa kroppen.
Är det möjligt, att ingen lägger märke till en person som drar en stor hjulförsedd tvättsäck därute
förbi folks fönster. Någon borde sett.
Var eldningen skett är frågan? Borde luktat en del plus rykt.
Citera
2019-05-05, 19:49
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta-forveten
En yxa för att dela kroppen så den ryms i eldstaden. Mycket vätska i en kropp. Går inte att grilla allt på en gång. Någon skrev i tråden att kroppen brändes vid 18 tiden. Bränt kött luktar. Så även hår och kläder. Inte för att jag vet men jag tror att om någon brände en mänsklig kropp 150 meter från hyreshusen vid 18 tiden försommar och fint väder så borde folk reagera på doften.

Hur får man en kropp till fyndplatsen vid 18 tiden utan risk för upptäckt?
Citera
2019-05-05, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Presenning? Var hon inlindad i en sådan när det eldades har kroppen förmodligen rätt jävliga skador.
Silvertejp?

Gällande det kusliga föremålet/fyndet så har -vad jag sett- inte tidningarna gått ut med att det var just braständare, bensindunk eller klädpåse som var det kusliga. Kanske är det bara ett av flera fynd, och är det ett fynd som är något ovanligt vore det inte så smart att skriva om det just nu. Antar jag.

Det skrevs tidigare i tråden om aktivitet i en källare i närheten av hennes hem? Eller missminner jag mig? Hittar inte inlägget just nu.
Har hon blivit mördad i hemmet och fraktats ut genom källaren? I en presenning kanske?

För tydlighets skull:
Ovanstående är spekulationer.

Det var någon (minns ej heller) som skrev att det var full aktivitet vid en lokal/källare på Hugingatan 50, där det igår var flera människor som verkade sörja någon/något.
Vi vet ej något om koppling men kan vara ett samband, tiden får visa oss.
Citera
2019-05-05, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtimating
Jag tror som du! Men vart har de bränt henne om inte där?

Det är en bra fråga och precis som Cating säger borde det lukta en hel del om de skulle bränna henne där, men det skulle det göra var de än gjorde det.
Och precis som Cating är jag lite inne på att det inte är eld utan syra eller liknande som skapat brännskadorna på henne, men det är ju givetvis ren spekulation.
Bensin och braständare skulle kunna förklaras med att de skulle bränna upp kläderna hon/de hade på sig vid mordet/transporten.
Citera
2019-05-05, 19:52
Medlem
Citat:

Stopp stopp personen skrev att INFON om att kroppen var bränd kom från en "säker källa" igår vid 18 tiden, hon hittades i går morse vid 08.00 så nej nej du kan tänka om.
Citera
2019-05-05, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hur får man en kropp till fyndplatsen vid 18 tiden utan risk för upptäckt?
GM inväntade tills det blev natt.
Citera
2019-05-05, 19:54
Medlem
ms18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Är det helt uteslutet att det är en olycka? Typ drängfull kvinna får fylldille och ska grilla, slabbar runt med bensin och lyckas bränna ihjäl sig själv.

Ja.
Citera
2019-05-05, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Det är en bra fråga och precis som Cating säger borde det lukta en hel del om de skulle bränna henne där, men det skulle det göra var de än gjorde det.
Och precis som Cating är jag lite inne på att det inte är eld utan syra eller liknande som skapat brännskadorna på henne, men det är ju givetvis ren spekulation.
Bensin och braständare skulle kunna förklaras med att de skulle bränna upp kläderna hon/de hade på sig vid mordet/transporten.
Ja så kan det nog vara! Men stark syra luktar mycket kraftigt. Borde grannar känna kan man tycka.
Är hon ditburen så borde hundar kunnat spåra varifrån de kom.
Citera
2019-05-05, 19:55
Medlem
Catings avatar
Citat:

Innan detta blir en trådsanning;

Det var ett syftningsfel. Skribenten ville få fram att den fått information vid 18-tiden. Information bestod av uppgiften att kroppen blivit bränd.
Inte att kroppen blivit bränd vid 18-tiden (vilket det vid första anblicken såg ut som)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in