Citat:
Ursprungligen postat av
eraidioter
Nej för jag själv vet inte om de är de. De jag menar med fel är att tidningarna vinklar allt för att dom ska få flest läsare alltså pengar!!! En bensindunk som hittats när BP är 10 m ifrån grillplatsen säger inte mycket enligt mig eller vad säger du?
Felet du gör är att komma in i tråden och be alla hålla käften för att de har fel i sina spekulationer, utan att tillföra något som kan föra tråden framåt. Du säger att du har inside information utan att delge oss något av värde. Du kan lika gärna vara ett troll med egen agenda. Nu tror jag inte att du är det, utan faktiskt bara själv sörjande. Men ett par saker vill jag nämna:
Du säger dig veta att familjen inte kommer från en hederskontext, fine, det tror inte jag heller. Men som andra påpekat, kan en eventuell mördare göra det. Det skulle med andra ord kunna vara ett hedersmord ändå, även om jag själv inte tror detta.
Tidningarna har inte kommit med mycket, så att säga att allt de skriver är fel låter magstarkt. De har i stort sett bara delgivit oss den lilla information som polisen gett ut. För att knyta till det du skriver, har polisen t.ex. sagt att man misstänker att hon blivit mördad på annan plats och flyttats till skogsdungen. Vet du att bensindunken hittades i skogen (fyndplatsen) och inte i hennes hem? Om inte, far du själv med gissningar och spekulationer och är inte mycket bättre än vi andra. Jag väljer dock att tro att du är lite insatt och därmed bekräftar den detaljen, som tidningarna skrivit om, vilken inte kommit från polisen, nämligen att kroppen var bränd.
I övrigt har det diskuterats en del här, huruvida BO är Sara eller någon annan. Där har tidningarna mestadels skrivit att BO är en "yngre" alternativt en "ung" kvinna, medan polisens uttalande var en "relativt ung" kvinna. Uttrycket "relativt ung" tycker jag själv stämmer bättre med en 35-åring än en 26-åring, därför har jag inte deltagit något särskilt i diskussionerna om BO.
Ja, ja. Jag beklagar förlusten hur som helst, och önskar att alla inblandade kan få ro och stöttning i att gå vidare med sina egna liv. Angående mord/självmord så förstår jag att det senare kan upplevas värre. Men själv skulle jag ändå föredra att vi inte har en okänd mördare som springer lös.