2019-05-12, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pissapan
Så vad har du för fakta att komma med då?

Ok! Jag ändrar mig efter ditt inlägg. Det är givetvis hon själv som lekt med braständare och bensindunkar. Fast på annan plats. Sen, efter att hon avlidit så har hon mitt i natten släpat sig till Tingvallaskogen i hopp om att bli hittad.

Varför ska jag ens säga något? Till skillnad från er så har jag respekt mot dom anhöriga, så jag tänker inte sitta o säga vad jag har hört eller vet.

Det du skriver säger än en gång att du INTE känner till BO eller anhöriga. Synd om dig som lever i din egna lilla utredare bubbla som tros kunna lösa detta. Säger bara att inte lita på det som skrivs i tidningar, allt är fel men dom vill inte ändra på det för att då förlorar dom pengar.

PS: till er som säger att jag ska komma med fakta: aldrig i livet!!!! Jag har respekt till skillnad från er
Citera
2019-05-12, 14:40
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Jag har mästrat dig i ett tidigare inlägg och nu kommer jag tillbaka för att försöka spekulera lite konstruktivt, även om det blir sorgligt på sitt sätt.
Jag gör det efter att ha funderat kring artikeln i din länk.

Det handlar inte bara om skillnader mellan olika grupper utan även om generationsklyftor.
Problemet är universellt, alla känner igen det men få utomstående kan sätta sig in i hur jobbigt det kan vara för människor som flyttar från en kultursfär till en annan.

Under årens lopp, generation efter generation har gränser flyttats stegvis i den "västra världen". Gränser har flyttats så smått och idag står vi där vi är, t.ex. i kvinnofrågan och annat knutet till den.
De som flyttar hit måste, om de vill anpassa sig, anamma moderna synsätt, göra den resan med sjumilastövlar.
Ungdomar ska ta det jätteklivet och ska samtidigt uttrycka respekt och kärlek till sina föräldrar. Och det är föräldragenerationen som bestämmer uttrycksmedlen - de känner inte igen respekt och kärlek på annat sätt.

Detta i sin tur kan också leda till syskonkonflikter. Varje barn försöker lösa detta dilemma på sitt sätt och några kanske håller mer fast vid det gamla, välkända och lätthanterade.

I artikeln om Pela ser jag en del av detta och om vi kommer i närheten av sådana underliggande konflikter i detta fall - ja, då ser jag faktiskt bara en enda jätteförtvivlan som jag knappast kan hantera och lider med alla inblandade.

Men vi har många ganska stora invandrargrupper där det förvisso finns generationsrelaterade anpassningsproblem men inte gör sig gällande med samma allvarlighet och omfattning som just kurder.
Därav självklart att inte alla kurder hänger sig åt detta. Och inte lika grovt att det slutar i mord. Vanligare är väl att man rycker kvinnan ur skolan för att skicka henne till hemlandet för att gifta sig.
Men även kurder som Nalin Pekgul blir ju mer eller mindre utfryst från sitt parti om de pratar om detta.

Till artikeln. Så gubbfan tyckte det var så tryggt i Irak så han var tvungen att bära en armepistol i linningen i sitt eget hem, och som han råkade få fatt i när han blev så arg så hjärnan tiltade ur?
Citera
2019-05-12, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eraidioter
Varför ska jag ens säga något? Till skillnad från er så har jag respekt mot dom anhöriga, så jag tänker inte sitta o säga vad jag har hört eller vet.

Det du skriver säger än en gång att du INTE känner till BO eller anhöriga. Synd om dig som lever i din egna lilla utredare bubbla som tros kunna lösa detta. Säger bara att inte lita på det som skrivs i tidningar, allt är fel men dom vill inte ändra på det för att då förlorar dom pengar.

PS: till er som säger att jag ska komma med fakta: aldrig i livet!!!! Jag har respekt till skillnad från er

”Allt är fel”. Det du säger är i princip att det handlar om ett självmord.
Citera
2019-05-12, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor

Är media att lita på? Ett fett nej på den!
Informationen vi fått från media kan lätt tolkas som man vill.
Kan lika gärna röra sig om en olycka vid grillen med den infon vi har.
Får man en mängd bensin på sig och den antänds... Svårt att andas när all eld runt en förbrukar syret och man tuppar av när man springer ut i hopp om hjälp.

Så "eraidioter" har helt klart en poäng i det denna skriver.

Finns 100 olika tänkbara scenarion om man utgår från den knapphändiga infon vi fått från media/polis.

Bara att vänta på tills polisen fått göra sitt jobb.
Citera
2019-05-12, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor

Nej för jag själv vet inte om de är de. De jag menar med fel är att tidningarna vinklar allt för att dom ska få flest läsare alltså pengar!!! En bensindunk som hittats när BP är 10 m ifrån grillplatsen säger inte mycket enligt mig eller vad säger du?
Citera
2019-05-12, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slim-m
Får man en mängd bensin på sig och den antänds... Svårt att andas när all eld runt en förbrukar syret och man tuppar av när man springer ut i hopp om hjälp.

Finns 100 olika tänkbara scenarion om man utgår från den knapphändiga infon vi fått från media/polis.

Media brukar inte ha problem med att skriva om de fall där polisen avskriver misstanke om mord. De brukar de kunna göra inom max ett par dagar. Uppgiften om att BO antagligt dött på annan plats än där hon hittades är såpass specifik att jag är tveksam till att det skulle röra sig om hittepå eller tolkningsfel.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-05-12 kl. 15:34.
Citera
2019-05-12, 15:32
Medlem
Citat:

Tack!!! Du verkar vara vettig.
Citera
2019-05-12, 15:38
Avslutad
Citat:

”En olycka vid grillen”?

Vem släpar med en bensindunk till en grillning?
Citera
2019-05-12, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pissapan
”En olycka vid grillen”?

Vem släpar med en bensindunk till en grillning?

Vem tankar bensin i en diesel bil?
Vem går in och godkänner något på sin mobila bank-id utan att begärt inloggningen själv?
Vem försöker släcka elden i fritösen med vatten?

Sist men inte minst, vem har inte tänt på en eld med hjälp av bensin?
ps, Finns video på youtube på en kvinna som försöker tanka sin Tesla med bensin.
Så ja, vem gör så?
Senast redigerad av Slim-m 2019-05-12 kl. 16:09.
Citera
2019-05-12, 16:17
Medlem
Citat:
Vem tankar bensin i en diesel bil?
Vem går in och godkänner något på sin mobila bank-id utan att begärt inloggningen själv?
Vem försöker släcka elden i fritösen med vatten?

Sist men inte minst, vem har inte tänt på en eld med hjälp av bensin?
ps, Finns video på youtube på en kvinna som försöker tanka sin Tesla med bensin.
Så ja, vem gör så?

Så du menar att det är rimligt och lämpligt att tro att hon råkat haft ihjäl sig själv för att hon var ovanligt klumpig eller korkad, utan att enda stavelse yttrats någonstans om att hon var särdeles korkad eller klumpig?
Men att omständigheter som antyder mord som skrivits om i flera media är alla misstag och lögner?

Ärligt talat, ärdet inte jäkligt tungrott att leva med en sådan verklighetsuppfattning?
Citera
2019-05-12, 16:19
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eraidioter
Nej för jag själv vet inte om de är de. De jag menar med fel är att tidningarna vinklar allt för att dom ska få flest läsare alltså pengar!!! En bensindunk som hittats när BP är 10 m ifrån grillplatsen säger inte mycket enligt mig eller vad säger du?
Felet du gör är att komma in i tråden och be alla hålla käften för att de har fel i sina spekulationer, utan att tillföra något som kan föra tråden framåt. Du säger att du har inside information utan att delge oss något av värde. Du kan lika gärna vara ett troll med egen agenda. Nu tror jag inte att du är det, utan faktiskt bara själv sörjande. Men ett par saker vill jag nämna:
Du säger dig veta att familjen inte kommer från en hederskontext, fine, det tror inte jag heller. Men som andra påpekat, kan en eventuell mördare göra det. Det skulle med andra ord kunna vara ett hedersmord ändå, även om jag själv inte tror detta.
Tidningarna har inte kommit med mycket, så att säga att allt de skriver är fel låter magstarkt. De har i stort sett bara delgivit oss den lilla information som polisen gett ut. För att knyta till det du skriver, har polisen t.ex. sagt att man misstänker att hon blivit mördad på annan plats och flyttats till skogsdungen. Vet du att bensindunken hittades i skogen (fyndplatsen) och inte i hennes hem? Om inte, far du själv med gissningar och spekulationer och är inte mycket bättre än vi andra. Jag väljer dock att tro att du är lite insatt och därmed bekräftar den detaljen, som tidningarna skrivit om, vilken inte kommit från polisen, nämligen att kroppen var bränd.
I övrigt har det diskuterats en del här, huruvida BO är Sara eller någon annan. Där har tidningarna mestadels skrivit att BO är en "yngre" alternativt en "ung" kvinna, medan polisens uttalande var en "relativt ung" kvinna. Uttrycket "relativt ung" tycker jag själv stämmer bättre med en 35-åring än en 26-åring, därför har jag inte deltagit något särskilt i diskussionerna om BO.

Ja, ja. Jag beklagar förlusten hur som helst, och önskar att alla inblandade kan få ro och stöttning i att gå vidare med sina egna liv. Angående mord/självmord så förstår jag att det senare kan upplevas värre. Men själv skulle jag ändå föredra att vi inte har en okänd mördare som springer lös.
Citera
2019-05-12, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Så du menar att det är rimligt och lämpligt att tro att hon råkat haft ihjäl sig själv för att hon var ovanligt klumpig eller korkad, utan att enda stavelse yttrats någonstans om att hon var särdeles korkad eller klumpig?
Men att omständigheter som antyder mord som skrivits om i flera media är alla misstag och lögner?

Ärligt talat, ärdet inte jäkligt tungrott att leva med en sådan verklighetsuppfattning?

Handlar inte vad jag tror.
Handlar om bevis.
Så berätta för mig vilka 110% säkra källor du sitter på och vilken bevisning.

Läs mitt inlägg tidigare, "finns 100 olika scenarion".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in