2019-05-05, 19:20
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halivaggen
Absolut! Det är sjukt att just en tändare och en dunk blir det "stora genombrottet" på en grillplats. Därtill vill man ha övervakningsfilmerna och beta av vem som köpt något så "kusligt" som en tändare och en dunk på en bensinstation under tid för inte en chans att man bara kollar från fredag kväll till lördag morgon kl 08.

Det finns något annat man söker en inhandlare av. Där kommer väl byggvaruhuset in.

Ja det borde vara något mer. I annat fall har dom ju inget på byggvaruhuset att göra.
Citera
2019-05-05, 19:22
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Cirkle K i Märsta har öppet dygnet runt, högst intressant om någon har köpt till exempel en dunk Aspen alkylatbensin mitt i natten.

Aspen säljs på bensinstationer och byggvaruhus, kanske mindre ofta på Ica?

Bensin är mindre vanligt vid grillning än tändvätska och elektrisk grilltändare.

De brukar sälja det i butiker som säljer trädgårdsutrustning, delar till gräsklippare och trimmers och liknande. Större ICA-butiker har det kanske?
Citera
2019-05-05, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Det går väl inte heller att utesluta att valet av totalt värdelös dumpningsplats kan vara med flit för att få brottsmisstankarna att gå i en felaktig riktning.
Knappast! Ytterligt få mördare besitter den kylan. Hade mördaren varit smart/haft tid. Då hade någon timmes biltransport av liket i kombination med korp och spade kunnat hålla henne dold i månader. Om inte i åratal med lite flyt.
Citera
2019-05-05, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
I vilken riktning då?

Att gm bor i det absoluta närområdet. Ex. om den/de som tagit livet av henne gjorde det på Valsta så skulle det förefalla ytterst osannolikt att köra liket till den skogen.

---

Det här är kanske en dum fråga, men visst är det väl hög sannolikhet för att polisen nu har tillgång till hennes mobils gpsdata och kan se hur hon verkar ha rört sig det sista dygnet?
Citera
2019-05-05, 19:26
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
De brukar sälja det i butiker som säljer trädgårdsutrustning, delar till gräsklippare och trimmers och liknande. Större ICA-butiker har det kanske?

Större ICA-butiker har inte öppet nattetid, och det är sannolikt under natten ett inköp kan ha gjorts om det gjordes i samband med dumpningen.

Åtminstone är det intressant om inköp har gjorts i närheten av fyndplatsen det aktuella dygnet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Presenning? Var hon inlindad i en sådan när det eldades har kroppen förmodligen rätt jävliga skador.
Silvertejp?

Gällande det kusliga föremålet/fyndet så har -vad jag sett- inte tidningarna gått ut med att det var just braständare, bensindunk eller klädpåse som var det kusliga. Kanske är det bara ett av flera fynd, och är det ett fynd som är något ovanligt vore det inte så smart att skriva om det just nu. Antar jag.

Det skrevs tidigare i tråden om aktivitet i en källare i närheten av hennes hem? Eller missminner jag mig? Hittar inte inlägget just nu.
Har hon blivit mördad i hemmet och fraktats ut genom källaren? I en presenning kanske?

För tydlighets skull:
Ovanstående är spekulationer.
Precis så tänker också jag, hon har mördats i fastigheten där hon bor, och legat död några timmar,
GM har försökt tänka till, och bestämt att kroppen måste väck. Han har inköpt eldfängd vätska o
lastat allt på nåt typ av mindre fordon/kärra , Han har ingen bil.
GM borde bo nära offret, och av någon anledning attackerat tvingat sig på henne, kanske i husets tvättstuga.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Hur menar du? Säckkärra?

Citat:
Presenning? Var hon inlindad i en sådan när det eldades har kroppen förmodligen rätt jävliga skador.
Silvertejp?

Gällande det kusliga föremålet/fyndet så har -vad jag sett- inte tidningarna gått ut med att det var just braständare, bensindunk eller klädpåse som var det kusliga. Kanske är det bara ett av flera fynd, och är det ett fynd som är något ovanligt vore det inte så smart att skriva om det just nu. Antar jag.

Det skrevs tidigare i tråden om aktivitet i en källare i närheten av hennes hem? Eller missminner jag mig? Hittar inte inlägget just nu.
Har hon blivit mördad i hemmet och fraktats ut genom källaren? I en presenning kanske?

För tydlighets skull:

Ja på något vis börjar jag tro att det specifika föremålet har med transporten att göra för något har införskaffats från ett byggvaruhus. Men jag vet faktiskt inte.
Citera
2019-05-05, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtimating
Knappast! Ytterligt få mördare besitter den kylan. Hade mördaren varit smart/haft tid. Då hade någon timmes biltransport av liket i kombination med korp och spade kunnat hålla henne dold i månader. Om inte i åratal med lite flyt.

Jag förstår absolut vad du menar och håller med, men dumpningsplatsen är så otroligt märklig att jag har svårt att se att det skulle ha kunnat ske en transport dit med bil, givet att det inte just handlar om någon som är extremt iskall.
Min gissning är därför att det är minst två GM som fraktade dit henne till fots från närområdet, antingen från Lyckostigen eller från området som ligger vid gamla kulturskolan.
Citera
2019-05-05, 19:33
Medlem
Citat:
Silvertejp?

Borde lukta djävulen själv om det eldades i lillskogen. Borde framkommit i tråden tidigare om det eldats.... tror mer på syra, alt. annan eldningsplats.

Trådsanningar och spekulationer, inget som är hugget i sten ännu....

Precis.... såg det oxå tidigare och nu borta..!? Vad hände på Hugin 50 tidigare..? ngn som vet..?

Kanske.. det...!

För tydlighets skull:
Helt okej... Spekulationerna öppnar snart för någon som vill berätta... Kör på...!
Citera
2019-05-05, 19:35
Medlem
Vad beror det på att filmer från byggvaruhus är aktuella för mordutredningen? De stänger väl vid 19 eller 20 tiden på kvällarna så när begicks själva mordet? Innan stängningsdags?

Om det var ett planerat mord hade man väl inte dumpat kroppen så synligt i ett område som var välbesökt?
Citera
2019-05-05, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Jag förstår absolut vad du menar och håller med, men dumpningsplatsen är så otroligt märklig att jag har svårt att se att det skulle ha kunnat ske en transport dit med bil, givet att det inte just handlar om någon som är extremt iskall.
Min gissning är därför att det är minst två GM som fraktade dit henne till fots från närområdet, antingen från Lyckostigen eller från området som ligger vid gamla kulturskolan.
Jag tror som du! Men vart har de bränt henne om inte där?
Citera
2019-05-05, 19:41
Medlem
loInom.en vecka är gm fast.helt säkert
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här