2019-05-05, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja det var en bra fråga. Men avseende smygfilmningen så tvekar jag på att de finns och taget i det syftet. SD verkar övermpttan barnslig och dra uppmärksamhet till om andra kanske gör något pinsamt. Hallåandet på dykarbloggen över någons fyllhångel är väl exempel på det. Men är det regelrätt stalking?
Om LW nämnt det för vänner så gissar jag mellan tummen och pekfingret att de då antog att hon dramatiserade, eftersom hon verkade fortsätta söka SDs sällskap. SD som jämt verkar ränna omkring med telegonkamera redo.

LW hade väl förresten själv ett inlägg, var det på Facebook, där hon filmat någon som uppenbarligen var irriterad på hur hon körde. Jag tror inte hon frågade om tillstånd från den personen att vare sig filma eller lägga ut det.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10209497632583878&set=p.10209497632 583878&type=3&eid=ARDyIfY1C6zfBEpVBJdG_3HjvjQM2ae7 zOJD-LAyBew15Kw5JflTkOSeu05JguZPTwGwADXOR0VKuvi8

Var det detta inlägg från LW:s Facebook som du syftar på
eller finns det ev något annat där hon filmat någon person?

I det här inlägget hade hon enbart tagit en foto på
mannen ifråga, som inte visar hela ansiktet, utan enbart
hakan och mannen är väl därför ej lätt att identifiera.
------------------------------------------
OBS! Vet ej om det är tillåtet att lägga ut inlägg från
Facebook här på forumet? Kanske inte är lämpligt
eftersom man ser namn och foto på alla som kommenterat?

Tacksam om någon som vet, skriver det så att jag
i så fall kan ta bort länken!
Tack på förhand!
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2019-05-05 kl. 14:42.
Citera
2019-05-05, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Tänk om det är så att SD smygfilmade LW genom hennes fönster vid uteplatsen då hon t ex var i en intim situation med en annan gift man som hälsade på LW precis som SD gjort tidigare? Kanske SD filmade för att han var galet svartsjuk, men sen kom insikten om att han kunde använda materialet för att få sin vilja fram och han skickade filmen/rna till LW med orden "Jag ser dig", "Jag vet vad du gör om natten", "Passa dig, annars..." eller något liknande?

Obs! Detta är endast spekulationer för att jag försöker förstå varför SD smygfilmade LW. Om han har gjort det så är det inte ett friskt beteende och jag antar att materialet är polisen tillhanda och en av anledningarna till att han är MGM. Kanske någon läsare/skribent i tråden har sett materialet och/eller har kopior, men inte sjutton kommer det isf att läggas ut i tråden som en skribent begär/önskar - det fattar nog alla - utan att det ens ska behöva nämnas.
Jag kan inte utesluta att den skribent du i det fetade syftar på, kan tänkas vara mig.
Vill därför försöka förklara.

Så som du skriver, kan jag börja tro att du läser mig lika illa som den "hopplösa", den där med Klorinet.
Den bild/film jag önskar få se presenterad här i tråden är ju naturligtvis inte det som SD ev kan ha filmat! Jag önskar se bild/film som visar SD in action
-or it didn't happen..

Edit: Vid närmare eftertanke inser jag att man i den här tråden inte kan vara nog tydlig. Här finns folk som måste ledas vid hand för att de [ev] skall kunna begripa text.
Så jag ber att få hänvisa till mitt inlägg fr kl 13:09, för där kan man ta del av hur jag tänker mig ett elektroniskt skydd. Ett skydd som hade kunnat hjälpa LW mot alla sorters smygfilmare plus på köpet alla de glupska rådjuren när de smyger sig fram på natten för att äta tulpanerna.
En bild, alt ett fruset ögonblick fr filmen, hade varit till god hjälp för oss när vi här diskuterar smygfilmare.
Särskilt om det då varit SD på bild.
Annars inte särskilt, nej..
Senast redigerad av Carinah78 2019-05-05 kl. 15:24.
Citera
2019-05-05, 16:11
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag kan inte utesluta att den skribent du i det fetade syftar på, kan tänkas vara mig.

Så som du skriver, kan jag börja tro att du läser mig lika illa som den "hopplösa", den där med Klorinet.
Den bild/film jag önskar få se presenterad här i tråden är ju naturligtvis inte det som SD ev kan ha filmat! Jag önskar se bild/film som visar SD in action
-or it didn't happen..

Edit: Vid närmare eftertanke inser jag att man i den här tråden inte kan vara nog tydlig. Här finns folk som måste ledas vid hand för att de [ev] skall kunna begripa text.
Så jag ber att få hänvisa till mitt inlägg fr kl 13:09, för där kan man ta del av hur jag tänker mig ett elektroniskt skydd. Ett skydd som hade kunnat hjälpa LW mot alla sorters smygfilmare plus på köpet alla de glupska rådjuren när de smyger sig fram på natten för att äta tulpanerna.
En bild, alt ett fruset ögonblick fr filmen, hade varit till god hjälp för oss när vi här diskuterar smygfilmare.
Vet inte vad det betyder för dig men
är det Au Revoir du söker ?
Citera
2019-05-05, 16:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

-or it didn't happen..

Om det nu skulle finnas en "bild/film som visar SD in action", så ingår det med all säkerhet i förundersökningsmaterialet.
Den enda som skulle kunna ha en sådan film förutom polisen, är ju LW själv.
Om inte, mot all förmodan hon skulle ha haft någon sinnesnärvaro att ha någon vän hemma som råkat få något på bild.

Ingen kommer att lägga upp detta i tråden.
Om FUP kommer, kanske man får veta hur det ligger till med ev bilder på SD in action.

Det är upp till var och en att tro om SD smygfilmat LW genom fönstret.
Om det krävs en film för dig för att tro på det, det är din sak.
Men hur är din logik att om du inte får se en film på SD in action, då har det inte hänt ("-or it didn't happen..")?
Senast redigerad av notknapparen 2019-05-05 kl. 16:32.
Citera
2019-05-05, 16:40
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Låter mer som ett motiv till å mörda SD, för den gifta mannen.

Ja verkligen. Eller den gifte mannen att mörda LW ifall han får för sig att hon och SD är i maskopi (ifall de händelsevis fortfarande har kontakt).
Citera
2019-05-05, 16:46
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10209497632583878&set=p.10209497632 583878&type=3&eid=ARDyIfY1C6zfBEpVBJdG_3HjvjQM2ae7 zOJD-LAyBew15Kw5JflTkOSeu05JguZPTwGwADXOR0VKuvi8

Var det detta inlägg från LW:s Facebook som du syftar på
eller finns det ev något annat där hon filmat någon person?

I det här inlägget hade hon enbart tagit en foto på
mannen ifråga, som inte visar hela ansiktet, utan enbart
hakan och mannen är väl därför ej lätt att identifiera.
------------------------------------------
OBS! Vet ej om det är tillåtet att lägga ut inlägg från
Facebook här på forumet? Kanske inte är lämpligt
eftersom man ser namn och foto på alla som kommenterat?

Tacksam om någon som vet, skriver det så att jag
i så fall kan ta bort länken!
Tack på förhand!

Njä, det var en filmsnutt vill jag minnas. Men inlägget du länkar framställer hon ju själv lite som en stalker. Hon parkerar på allmän väg och tittar på en byggnad utan staket. Någon kommer ut och frågar om hon har något ärende varpå hon känner sig så liten.
Jag menar, med skriverier om hur ligor rekar i inbrottstider finns det väl ingen anledning att göra ett "tyck synd om mig" - inlägg för att man parkerat utanför en byggnad för att glo på den och någon kommer och visar att de sett henne?

Vissa saker kring henne verkar såpass udda för att uttrycka sig diplomatiskt, att jag är benägen att tro att hon haft fler konflikter fastän just tjafset med SD varit mer synligt då hans barnslighet och sätt helt enkelt syns mer.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-05-05 kl. 16:53.
Citera
2019-05-05, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Om det nu skulle finnas en "bild/film som visar SD in action", så ingår det med all säkerhet i förundersökningsmaterialet.
Den enda som skulle kunna ha en sådan film förutom polisen, är ju LW själv.
Om inte, mot all förmodan hon skulle ha haft någon sinnesnärvaro att ha någon vän hemma som råkat få något på bild.

Ingen kommer att lägga upp detta i tråden.
Om FUP kommer, kanske man får veta hur det ligger till med ev bilder på SD in action.

Det är upp till var och en att tro om SD smygfilmat LW genom fönstret.
Om det krävs en film för dig för att tro på det, det är din sak.
Men hur är din logik att om du inte får se en film på SD in action, då har det inte hänt ("-or it didn't happen..")?
Om du har ett oemotståndligt, återkommande behov av att offentligt göra bort dig, tycker jag det är väldigt tråkigt.
Det är väldigt tråkigt att du för det ändamålet väljer att göra det i den här tråden.

OnT: Om du gör ett nytt försök att läsa vad jag skrev kl 15:09 kan du se att jag där skriver om ett antal, i närområdet boende, hypotetiska väninnor.
Väninnor som samtliga är uppkopplade mot LW:s [hypotetiska] "larmcentral"/centralenhet.

Jag ställer dig, med hänvisning till det jag fetat i ditt inlägg, därför frågan:
Vad är det som hindrar att varenda en av dessa [hypotetiska] väninnor skulle kunna besitta varsin kopia?

Vad?
Citera
2019-05-05, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
I så fall får han nog gratulationerna digitalt, eftersom han verkar befinna sig på utlandsresa med ex-frun:

Undras om barnen är hos mormor&morfar? Hur länge har denna resa varit planerad? Med tanke på diskussioner om att USAresan var planerad sedan länge och därför blev av. Mkt märklig relation!
Citera
2019-05-05, 18:14
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Undras om barnen är hos mormor&morfar? Hur länge har denna resa varit planerad? Med tanke på diskussioner om att USAresan var planerad sedan länge och därför blev av. Mkt märklig relation!

De behöver kanske mycket tid tillsammans för att kunna lämna överensstämmande redogörelser om deras förehavanden i maj -18???
Citera
2019-05-05, 18:25
Medlem
Citat:
Om du har ett oemotståndligt, återkommande behov av att offentligt göra bort dig, tycker jag det är väldigt tråkigt.
Det är väldigt tråkigt att du för det ändamålet väljer att göra det i den här tråden.

OnT: Om du gör ett nytt försök att läsa vad jag skrev kl 15:09 kan du se att jag där skriver om ett antal, i närområdet boende, hypotetiska väninnor.
Väninnor som samtliga är uppkopplade mot LW:s [hypotetiska] "larmcentral"/centralenhet.

Jag ställer dig, med hänvisning till det jag fetat i ditt inlägg, därför frågan:
Vad är det som hindrar att varenda en av dessa [hypotetiska] väninnor skulle kunna besitta varsin kopia?

Vad?

I det ögonblick LW såg honom, hade han uppnått sitt syfte och försvann snabbt, därför tvivlar jag att ngt foto på SD överhuvudtaget finns.

Möjligen i SDs mobil. Tror syftet kan varit att visa LW att han hade kontroll över hennes förehavande.

Känslan av obehag kvarstår, vilket är tydligt då hon berättar om det till andra. Svårt att se att hon skulle hitta på det.
Citera
2019-05-05, 18:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Vad?

Visst, hon skulle kunna ha delat med sig till vänner, om det finns på mobilen. Kan vara svårt att hinna med att fota/filma, särskilt om han upptäcker att hon sträcker sig efter mobilen?

Men om det är en åtelkamera eller övervakningskamera, då kanske det inte är delat till vänner?

Jag tror dock att sannolikheten att det skulle visas en sådan film/foto i tråden är noll.
Citera
2019-05-05, 18:38
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
I det ögonblick LW såg honom, hade han uppnått sitt syfte och försvann snabbt, därför tvivlar jag att ngt foto på SD överhuvudtaget finns.

Möjligen i SDs mobil. Tror syftet kan varit att visa LW att han hade kontroll över hennes förehavande.

Känslan av obehag kvarstår, vilket är tydligt då hon berättar om det till andra. Svårt att se att hon skulle hitta på det.

De enda som påstår att de inte tror på det
utan kräver fotobevis är SDs försvarare.
Som fortsätter att offentligt göra bort
sig i tråden när de försvarar en otrogen
kvinnomisshandlare som är MGM för
mordet på exälskarinnan.

Snart börjar de väl tjata om fotobevis från
mordet också.
LW borde väl ha videofilmat och sänt
live på Facebook?
Utan fotobevis har det aldrig hänt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera