2019-05-04, 23:35
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Tack för ditt trevliga inlägg!
Jag vet att en viss Detektiv här i tråden har hävdat att SD har smygfilmat LW. Men som du skriver så har även jag ett minne att nån kommit in och vitsordat(?) uppgiften. Men var det Detektiven som ursprungligen sjösatte uppgiften? Det undrar jag.

Sen det där jag fetat.
Det är ett oskick att till tråden föra uppgifter man vet om är oriktiga eller av högst tveksam sanningshalt! Den som gör det borde få en snigel på ögat, så illa anser jag det vara att medvetet sabotera en tråd.

Om LW har blivit utsatt för smygfilmning, så är det som du skriver, troligt att hon berättat om detta för vänner. Dessa bör ha förhörts och då gissningsvis berättat för utredare vad de hört från LW.
Jag är ännu inte övertygad om att smygfilmning ägt rum. Orsak: LW:s nätverk.
Med ett så stort nätverk, så hade jag i LW:s sits dragit samman ett systerligt "medborgargarde" som skulle kunnat aktiveras när smygfilmaren rör sig i buskarna runt huset. Bara typ ut och fronta vederbörande!
Så nu säger jag som jag gör ibland: Pics! -or it didn't happen..

Jag undrar, ifall LW blev smygfilmad, hur långt bak i tiden det ägde rum och om det skedde upprepat eller bara vid ett tillfälle. Detta kanske redan har sagts men isåfall har jag glömt dessa uppgifter.

Hände det bara en enda gång kanske hon drog sig för att slå på stora trumman och dra samman något kompisgäng till hjälp. Eller så var det det hon kanske gjorde då hon började skylta med att hon umgicks mycket med andra manliga kompisar, de kanske var ett slags tänkt beskydd och markering mot SD att han inte skulle ge sig på henne nu då hon hade andra som kunde stå upp för henne och visste? Men så slog detta bara fel och blev värre då detta lästes som om hon hade affärer med andra män och triggade kontrollbehov? Spekulerar bara här på andra spekulationer. Ifall SD smygfilmade henne hemma så måste det även ha varit svårt för någon annan att avstyra då SD och LW bodde så nära varandra. Antingen måste hon ha haft någon nästan inneboende eller annars bör det väl nästan bara ha varit UW som kunnat vara på plats så fort att han kunnat konfrontera SD?

Hon kan ha skämts över filmernas innehåll, saker som SD kunnat haft på henne (visst har det förekommit uppgifter om att han haft bilder på henne och annat som kunnat vara känsligt?) och därför bara anförtrott sig till några utvalda få varav ingen kanske bodde i närheten och kunde stå fysisk vakt? Jag gissar att LW nog kan ha haft det knepigt att väga behovet av hjälp mot skammen att alltför många skulle få veta det han hade från henne om det stämmer att han t ex hade känsliga bilder på henne. Men som sagt bara spekulationer nu.
Citera
2019-05-04, 23:53
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag är inte lika säker som du.
De kan vara väldigt trevliga, charmiga och verka omtänksamma.
Och alla kanske inte är hundra procent narcissister/psykopater?
Kanske man som anhörig kan tycka att de har en del "egoistiska drag" ibland, eller att de alltid "får sin vilja igenom". Kanske tycker man att personen verkar ha lite väl mycket självförtroende. Det kan nog lätt bli som att man skrattar bort sådant, med du lyckas alltid få din vilja igenom haha. Du är så envis, Men att tro att personen som man tycker sig känna kan mörda, det kan nog vara svårt att förstå.

Tänk på Fossmo (inte för att jämföra brotten, utan för att jämföra hur omgivningen kan vara helt förblindad/duperad) hur ovetande alla var om vad han var kapabel till. Ser snäll ut också.

Men det finns nog många varianter.

Tycker du att Fossmo ser snäll ut!?
Jag tycker att han ser ut som en
psykopat.

Ja, de kan vara duktiga på att manipulera
och hjärntvätta men om de är MGM till
ett mord så tror jag att folk innerst inne
vet att de kan vara skyldiga.
Om de vågar vara ärliga mot sig själva.
Sen finns det ju de som hellre sticker
huvudet i sanden.
Citera
2019-05-05, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Jag undrar, ifall LW blev smygfilmad, hur långt bak i tiden det ägde rum och om det skedde upprepat eller bara vid ett tillfälle. Detta kanske redan har sagts men isåfall har jag glömt dessa uppgifter.

Hände det bara en enda gång kanske hon drog sig för att slå på stora trumman och dra samman något kompisgäng till hjälp. Eller så var det det hon kanske gjorde då hon började skylta med att hon umgicks mycket med andra manliga kompisar, de kanske var ett slags tänkt beskydd och markering mot SD att han inte skulle ge sig på henne nu då hon hade andra som kunde stå upp för henne och visste? Men så slog detta bara fel och blev värre då detta lästes som om hon hade affärer med andra män och triggade kontrollbehov? Spekulerar bara här på andra spekulationer. Ifall SD smygfilmade henne hemma så måste det även ha varit svårt för någon annan att avstyra då SD och LW bodde så nära varandra. Antingen måste hon ha haft någon nästan inneboende eller annars bör det väl nästan bara ha varit UW som kunnat vara på plats så fort att han kunnat konfrontera SD?

Hon kan ha skämts över filmernas innehåll, saker som SD kunnat haft på henne (visst har det förekommit uppgifter om att han haft bilder på henne och annat som kunnat vara känsligt?) och därför bara anförtrott sig till några utvalda få varav ingen kanske bodde i närheten och kunde stå fysisk vakt? Jag gissar att LW nog kan ha haft det knepigt att väga behovet av hjälp mot skammen att alltför många skulle få veta det han hade från henne om det stämmer att han t ex hade känsliga bilder på henne. Men som sagt bara spekulationer nu.
Måste innan jag slutar för ikväll skriva att jag tycker du spekulerar utomordentligt väl!
Även om vi inte är överens i allt och alla delar, så gillar jag dina två inlägg, de jag har replikerat på här ikväll.

Ang det jag fetat i slutet:
Tror som du att LW kan haft det svårt med att be om assistans från nätverket om det samtidigt ev kan ha funnits "känsligt material" på drift (hade faktiskt glömt att det har skrivits om sånt också).
Ingen avundsvärd sits (om bilderna har existerat): Passionerad pastor förlorar kontroll över bilder med känsligt innehåll. Kan då vara svårt att från alla få stöd för återtagande av dessa. Tråkigt om det blir rykten på stan.
Så skall det inte få gå till!
Om det är så det gått till.
Citera
2019-05-05, 01:20
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
(min fetning)
Eftersom jag inte är vän med vare sig SD eller hans vänner, så har jag inget att säga till det du frågar om.
Men!
Jag har en fråga att ställa och den knyter an till det jag fetat: Vet vi att smygfilmningen verkligen har ägt rum?

Det är ett påstående som länge har skvalpat omkring här i tråden, men vem var det som sjösatte själva påståendet?
Är det belagt att smygfilmningen har ägt rum?
Eller är det bara ett sånt där löst droppande av uppgifter som på kataStrofalt vis kan "vilseleda tråden"?

Nej, jag kan inte veta inte om smygfilmningen ägt rum, men jag tror inte ShHolmes hittar på och det är inga SD-vänner som protesterar om den uppgiften. Jag är förstås nyfiken på hur många gånger, när i tid och till vilket syfte SD skulle ha gjort det.
Kanske någon som vet kan berätta lite?
Citera
2019-05-05, 01:26
Medlem
Honan6s avatar
Undrar om SD får många Grattis av gamla Team 5:5 på sin 45-årsdag - idag 5/5?
Är JG fortfarande hängiven sin partner, tro?
S*upergo*fy* grattar nog inte.
Lena skulle nog ha grattat om hon inte blivit mördad för 355 dygn sen.
Citera
2019-05-05, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Om jag minns rätt så har denna uppgift kommit från två håll, varav jag iaf valt att lita på den som skrivit länge i tråden och som jag tror nämnde det först i egenskap av vän till LW. Men som utomstående så är det givetvis vanskligt att bedöma vem man kan lita på. Vi gör alla våra val här i tråden.

Det som ändå är en tröst är väl att ifall detta är sant så borde polisen vara informerad om detta och då ha fått in eventuella bevis vilket gjort att de iaf nu kunnat bedöma om detta bara är hörsägen, falsk ryktesspridning eller sanning som indikerar MGM som rätt GM. Förhoppningsvis så har polisen, om än de klantade till det inledningsvis, idag ändå bra mycket mer att gå på än vad vi i tråden har som bara kan väga skriftliga utsagor om bevis, indicier mm.

Av vad som tidigare är skrivet i tråden har jag fått intrycket (men kan ha kopplat fel/kan minnas fel) att LW kan ha inte bara berättat utan även överlämnat "bevis" på vad hon råkat ut för så att det varit förankrat hos andra som hon litat på.

Låt säga att någon har smygfilmat henne och trakasserat henne genom att sedan skicka över sådana obehagligheter till henne så vore det inte helt ologiskt om hon till sist visat andra, eventuellt sparat någonstans där någon annan vetat. T o m på polisens uppmaning om detta skett efter tidigare anmälningar som lagts ner. Här kan man ju bara spekulera, vilket jag gör här, men ifall det skar sig så illa mellan SD och LW så att den senare anmälde honom upprepat och sedan berättade för närstående/vänner om hot/stalking (om detta nu stämmer) så vore det väl inte orimligt att hon då skulle ha lämnat över eventuella digitala konversationer till någon hon litat på för att visa hur illa det var? Möjligen skulle hon iofs kanske bara ha visat en konversation, men isåfall kanske den har kunnat återskapas av polisen sedan de fått kännedom om att något sådant borde finnas på någon digital enhet hon haft?

Summa summarum, jag tänker mig att trots än att vi i tråden famlar så borde en hel del av det vi ältar här vara sådant som polisen ändå kunnat fastslå eller en gång för alla avföra. I tråden har det under året som snart gått förekommit många trådsanningar från olika håll. Detta får en att ibland fundera över vilken vikt som tillmäts denna tråd ifall vissa rykten blir planterade med flit. Visst, polisen läser nog här ibland men de har förhoppningsvis mer att väga det mot än vad vi här. Så varför känns det ibland ändå som att "slaget" står om tråden? Eller brukar det bara bli så i krimtrådar?

Det stämmer att det finns gott om material inlämnat till polisen angående SD:s trakasserier.
Citera
2019-05-05, 09:20
Medlem
Citat:
Inte en helt dum tanke.
Även om jag har svårt att tro att någon skulle våga sig fram i gatuskenet(?) efter mordet.
Men kanske vill han göra det han ville med den, och ljuset var otillräckligt bakom planket?
Det kan vara före mordet. GM kommer till LW som öppnar dörren med mobilen i handen och GM tar den och går en bit därifrån för att läsa vem/vilka hon ev hade haft kontakt med. En ilsken LW väntar en stund och tror att hen ska komma tillbaka med mobilen men går ut efter några minuter för att få den tillbaka (med dörren olåst då hon kanske har honom inom synhåll)... GM drar sig allt längre mot staketet och dom blir riktigt osams.
Citera
2019-05-05, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Jag gick tillbaka och läste vad som skrevs i tråden då det begav sig, men verkar inte blivit så mycket av det. Varken tanten eller (mobil?)prataren tycks ha blivit identifierade, och antagligen inte den eventuella mobilen heller.

Edit: Eller så har mobilen identifierats men den pekade inte på "rätt" person.

Har för mig att jag läste någonstans att man hittat Tant Grå.

Annars är det som vanligt, i brist på fakta så blir det gissningar, kanske
mindre genomtänkta ibland.
Citera
2019-05-05, 09:38
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Nej, jag kan inte veta inte om smygfilmningen ägt rum, men jag tror inte ShHolmes hittar på och det är inga SD-vänner som protesterar om den uppgiften. Jag är förstås nyfiken på hur många gånger, när i tid och till vilket syfte SD skulle ha gjort det.
Kanske någon som vet kan berätta lite?

Jag tror inte heller att Sh Holmes hittar på.
Eftersom det kommit fram flera olika personer i tråden med olika vittnesmål om trakasserier, hot om att sprida bilder/sms, stalking och smygfilmning genom fönster, stärker deras vittnesmål varandra i trovärdighet.
Flera av postarna kan backa upp varandras information.

Självklart ska man ta info i tråden med försiktighet, men nu är det så många röster om att "det finns mer".

L*ena kan inte längre tala för sin sak.

Men kvar finns andra röster, de som kan vara L*enas röst!

De som kan vittna om vad hon har utsatts för.
Det som hon tyvärr inte klarade av att sätta stopp för, varken med anmälningar eller på annat sätt. Inte heller samhället klarade att sätta stopp för det hon utsattes för.
Det ledde till hennes död.
Citera
2019-05-05, 09:54
Medlem
notknapparens avatar
Här är ytterligare en postare som hävdar samma sak.
Detta var tidigt i tråden, redan 21/5.

Citat:
Ursprungligen postat av mirdidjul66
Japp, det är Stefan Davidson som misshandlade Lena i hennes bil , Det dom flesta inte vet är att dom också hade ett förhållande i 6 år innan det här hände med mycket hot och kränkningar av Lena.. Men hon hade inte förmågan att ta sig ur alla lönger , Jag sa åt henne många många gånger att anmäla, vilket hon gjorde men som blev avskrivet, men fortsatte träffa Lena regelbundet fast han var gift.

Upp till kamp för L*ena!
Låt er inte tystas av skribenter som använder olika metoder som påminner om de härskartekniker som L*ena utsattes för.

Ska L*ena fortsätta att bli kränkt, inte trodd, inte få sin rättvisa?
Citera
2019-05-05, 09:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Har för mig att jag läste någonstans att man hittat Tant Grå.

Annars är det som vanligt, i brist på fakta så blir det gissningar, kanske
mindre genomtänkta ibland.

Jo, det minns jag också.
Orkar inte leta i tråden, men jag är säker på det.
Citera
2019-05-05, 10:01
Medlem
Citat:
Jo, det minns jag också.
Orkar inte leta i tråden, men jag är säker på det.

Ganska säker jag också, orkar inte heller leta, urk

Och som vanligt så vet vi inte om det hade
någon betydelse för fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in