Citat:
Tack för ditt trevliga inlägg!
Jag vet att en viss Detektiv här i tråden har hävdat att SD har smygfilmat LW. Men som du skriver så har även jag ett minne att nån kommit in och vitsordat(?) uppgiften. Men var det Detektiven som ursprungligen sjösatte uppgiften? Det undrar jag.
Sen det där jag fetat.
Det är ett oskick att till tråden föra uppgifter man vet om är oriktiga eller av högst tveksam sanningshalt! Den som gör det borde få en snigel på ögat, så illa anser jag det vara att medvetet sabotera en tråd.
Om LW har blivit utsatt för smygfilmning, så är det som du skriver, troligt att hon berättat om detta för vänner. Dessa bör ha förhörts och då gissningsvis berättat för utredare vad de hört från LW.
Jag är ännu inte övertygad om att smygfilmning ägt rum. Orsak: LW:s nätverk.
Med ett så stort nätverk, så hade jag i LW:s sits dragit samman ett systerligt "medborgargarde" som skulle kunnat aktiveras när smygfilmaren rör sig i buskarna runt huset. Bara typ ut och fronta vederbörande!
Så nu säger jag som jag gör ibland: Pics! -or it didn't happen..
Jag vet att en viss Detektiv här i tråden har hävdat att SD har smygfilmat LW. Men som du skriver så har även jag ett minne att nån kommit in och vitsordat(?) uppgiften. Men var det Detektiven som ursprungligen sjösatte uppgiften? Det undrar jag.
Sen det där jag fetat.
Det är ett oskick att till tråden föra uppgifter man vet om är oriktiga eller av högst tveksam sanningshalt! Den som gör det borde få en snigel på ögat, så illa anser jag det vara att medvetet sabotera en tråd.
Om LW har blivit utsatt för smygfilmning, så är det som du skriver, troligt att hon berättat om detta för vänner. Dessa bör ha förhörts och då gissningsvis berättat för utredare vad de hört från LW.
Jag är ännu inte övertygad om att smygfilmning ägt rum. Orsak: LW:s nätverk.
Med ett så stort nätverk, så hade jag i LW:s sits dragit samman ett systerligt "medborgargarde" som skulle kunnat aktiveras när smygfilmaren rör sig i buskarna runt huset. Bara typ ut och fronta vederbörande!
Så nu säger jag som jag gör ibland: Pics! -or it didn't happen..
Jag undrar, ifall LW blev smygfilmad, hur långt bak i tiden det ägde rum och om det skedde upprepat eller bara vid ett tillfälle. Detta kanske redan har sagts men isåfall har jag glömt dessa uppgifter.
Hände det bara en enda gång kanske hon drog sig för att slå på stora trumman och dra samman något kompisgäng till hjälp. Eller så var det det hon kanske gjorde då hon började skylta med att hon umgicks mycket med andra manliga kompisar, de kanske var ett slags tänkt beskydd och markering mot SD att han inte skulle ge sig på henne nu då hon hade andra som kunde stå upp för henne och visste? Men så slog detta bara fel och blev värre då detta lästes som om hon hade affärer med andra män och triggade kontrollbehov? Spekulerar bara här på andra spekulationer. Ifall SD smygfilmade henne hemma så måste det även ha varit svårt för någon annan att avstyra då SD och LW bodde så nära varandra. Antingen måste hon ha haft någon nästan inneboende eller annars bör det väl nästan bara ha varit UW som kunnat vara på plats så fort att han kunnat konfrontera SD?
Hon kan ha skämts över filmernas innehåll, saker som SD kunnat haft på henne (visst har det förekommit uppgifter om att han haft bilder på henne och annat som kunnat vara känsligt?) och därför bara anförtrott sig till några utvalda få varav ingen kanske bodde i närheten och kunde stå fysisk vakt? Jag gissar att LW nog kan ha haft det knepigt att väga behovet av hjälp mot skammen att alltför många skulle få veta det han hade från henne om det stämmer att han t ex hade känsliga bilder på henne. Men som sagt bara spekulationer nu.