Citat:
Ursprungligen postat av
Binju
Du har inte någon annan geocachares konto att jämföra med? Någon du vet lagt av.
Väldigt smart tänkt av dig!
Tack

! Ja, en jämförelse skulle vara bra, men tyvärr alltför svårt att bevaka andras konton så pass kontinuerligt över en tidsperiod på upp till ett år. Dessutom slår kanske inte automatgenererade betalningspåminnelser igenom så det syns i "senast ändrade"-uppgiften hos geocachare som frivilligt lagt av med sin hobby, de kanske kontaktar forumets admin för att meddela att de inte vill betala premiumavgiften längre, och därefter initieras inte sådana automatgenererade uppdateringar längre. I LW's fall blev ju avslutet tyvärr väldigt abrupt.
Undrar förresten hur hennes geo-konto hanteras efter utredningen, efter att hon har blivit officiellt dödförklarad etc. Eftersom jag tror att hennes loggar med utförliga beskrivningar om allt mellan himmel och jord betydde väldigt mycket för henne, så hoppas jag de kommer att ligga kvar. Dessutom tror jag inte att geoforumets admin bara kan "deleta" en, pga dödsfall, inaktiv medlems gamla loggar eller ägda cacher - det skulle ju i förlängningen riskera statistiska uppgifter även för övriga medlemmar.
Däremot kommer nog allt fler av LW's ägda cacher få krav på maintenance etc, vartefter som burkar saknas, loggremsorna blir förstörda etc. Man får tänka på att alla geocachare, tex utländska cachare på tillfälligt besök i Sverige, inte vet om att cache-ägaren har dött, utan loggar och felanmäler precis som vanligt.
Dock tror jag att andra geocachare faktiskt kan ta över ägarskapet på LW-ägda cacher? Dvs. de är då fortfarande ägda av LW, men får dessutom ägarstatus "adopted by NN", dvs en annan geocachare ansvarar för cachen och dess underhåll. Detta kanske är något som några i hennes (mer omtänksamma) geocache-krets skulle kunna tänka sig att göra? Jag tror att LW hade gillat idén att hennes cacher får leva vidare