2019-05-04, 22:56
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det är uppenbart att du inte har en aning om vilken påfrestning det är för en kropp att vara gravid. Antar du varken har barn själv eller haft gravida kvinnor runt dig.
Kvinnor förr fick massvis med barn. Du menar alltså, på allvar, att du inte anser att det är att kämpa att man föder flertalet barn, underhåller ett hushåll, alla barn och gamlingar i det, sköter tvätt, mat och annat därtill?
Nä just det, det enda som räknas är att man har byggt hus och varit ute och krigat.
Nåväl, jag antar att du inte menar allvar, för om du gör det, då är vi verkligen på HELT olika nivåer intellektuellt. Och det är inte till din fördel.

Helt klart. Som vanligt är jag man med rationellt tänkande och du kvinna med känslor.
Citera
2019-05-04, 23:42
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Helt klart. Som vanligt är jag man med rationellt tänkande och du kvinna med känslor.

Jaja du har inga känslor menar du? Måste vara ett tomt och tråkigt liv.
Eller lider du möjligen av psykopati?
Citera
2019-05-05, 00:27
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Minns inte att vi diskuterade någon påfrestning. Det vi diskuterade var definitionen av att kämpa.

Har du själv kämpat ur dig några ungar?

Att det är en påfrestning faller givetvis inom ramen för att kämpa. Du begriper väl själv att vara gravid och föda ett barn är en påfrestning och så ännu mer förr i tiden när inte samma bekvämligheter fanns.
Hur kan du förringa det?

Nej jag har inte själv kämpat ut några ungar än men jag har många vänner som har gjort det och ett par av dem har fått komplikationer efteråt, så pass allvarliga att om det vore för 150 år sedan hade de dött efter födseln på grund av att de förlorade massa blod. Som väl är har de nu män som är ordentligt funtade som pappor till barnen och inte ansåg att det var ett piss i Mississippi att föda barn, så att han hjälpte till och var en stöttande person istället för en föraktande egoist. Vore tråkigt att ha en man som anser att det ändå inte är en prestation att föda ett barn, att man ligger på latsidan och inte kämpar.
Jag har även varit med vid en förlossning. Det är ingen picknick, varesig under tiden eller efteråt.
Citera
2019-05-05, 10:50
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Vi kvinnor är inte bäst på något, vi finns bara till för avel. Blir män nöjda om man säger så?
Citera
2019-05-05, 11:54
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Att jämföra föda barn med att kämpa är störtlöjligt.

Så vitt jag förstått är det mycket mödosamt och krävande mentalt och fysiskt att föda ett barn.

Alla män har inte ett så kargt sinne som du, no hetero.
Citera
2019-05-05, 11:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sofiajadetarjag
Vi kvinnor är inte bäst på något, vi finns bara till för avel. Blir män nöjda om man säger så?

Det faller iallafall närmare sanningen än att hävda att kvinnor är "minst lika bra som män, eller bättre"..
Citera
2019-05-05, 13:38
Medlem
Erik Östs avatar
Kvinnor slår män med hästländer vad det gäller att föda barn. Där har män långt kvar att vandra trots att hen identifierar sig som kvinna!
Citera
2019-05-05, 15:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Kvinnor slår män med hästländer vad det gäller att föda barn. Där har män långt kvar att vandra trots att hen identifierar sig som kvinna!

Ja, jag har försökt att köra rollspel bara för att kunna föreställa mig att föda barn. Jag klarade att ha ett bihang på framsidan på 15 kilo (mycket mat & öl) men när det kom till leverans av paket i storleksordningen liten hund genom kroppsöppning så bangade jag ganska snabbt..

Jag är ändå gammal militär och extremsportare med skottskador, lårbensbrott, överarmsbrott, kotskador och en diger lunta av röntgenbilder i bagaget. Min fru är en liten nätt Asiatiska som kläckte ur sig våra två barn utan att en gång använt det mot mig.

..en hjältinna i all sin rätt.
Citera
2019-05-05, 15:59
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Antar att det blir enklast så när man saknar argument.

Jösses vad du har skämt ut dig på detta forum senaste tiden. Fullt av känslomässigt, intetsägande svammel och mycket bristfällig argumentation. För att inte tala om ditt sanslösa tunnelseende och att du avfärdar allt du inte gillar som trams eller idioti (helt utan argumentation såklart). Hade för mig att du gjorde ett någorlunda vuxet intryck förut, men kan vara så att jag blandar ihop dig med någon annan.

Som nospeech skrev, ironin i att du själv ständigt bevisar de fördomar om kvinnor som du säger dig vilja motverka är inget annat än stor humor.

Du gör inte bra reklam för kvinnor precis, så om du inte vill fortsätta förstärka bilden av att män är överlägsna kvinnor på det mesta (inklusive föra resonemang och argumentation) så bör du nog lägga Flashback åt sidan ett tag. Ett tips bara.

Eftersom jag nu ser dig som en användare som är rätt dum, och mest skriver ogrundat trams baserat på dina egna bittra livserfarenheter så förstår du nog att jag inte kommer att ta dina tips på något seriöst sätt. Men man tackar för inputen.

Huvudproblemet med dig och en del andra är att ni själva inte ser de stora bristerna i era så kallade resonemang. Dessa består av "kvinnor är barn" "kvinnor ska inte rösta" "kvinnor ska vara hemmafruar" o.s.v.
Detta gapar ni om helt utan medförande samhällsanalys. Ni har ingen aning om hur samhället skulle se ut om ni fick igenom det, och har ingen verklighetsförankring i era åsikter.
Och vet du? Det kommer inte att göra dig mer lyckad som man. Du visar att du är stendum i huvudet när du generaliserar som du gör gällande kvinnors egenskaper och kompetenser. Det finns massor av kvinnor som är betydligt mer kompetenta och har en oerhört mycket bättre förmåga att analysera och resonera än vad många män har. Du utgör själv ett exempel på en sån man, du fattar det bara inte själv.
Senast redigerad av Moment22x22 2019-05-05 kl. 16:13.
Citera
2019-05-05, 16:06
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospeech

Detta är bara för bra, en kvinna som inte klarar av att hantera saker och ting själv, som måste ta hjälp av auktoriteten - mods? Den har man ju aldrig sett förr.

1. Man krossar kvinnan i debatt
2. Kvinnan blir "kränkt", du "trakkaserar mig!!
3. Kvinnan hotar med anmälan

Du är en sådan självständig stark kvinna, kära Moment, heil feminismen!

Dina konton blir ju avstängda ett efter ett så jag hade ju bara hjälpt till på vägen, ellerhur?
Du fortsätter dock komma tillbaka som nån jävla igel.

Du har inte med ett enda argument lagt fram någonting av värde. Detta du ser som att krossa någon är i dina fantasier. Du pratar om kvinnor som är barn, som inte ska ha rösträtt och som är lurade av juden. Det är ungefär detta du maler om och om igen, fast med olika namn.
Jag tror att jag sagt det tidigare, men du verkar lite psykotisk. Som om du bara kan upprepa samma svart och vita tänkande, floskler du lärt dig.
Har du en enda gång tänkt på hur detta ska genomföras? Hur du ska förinta judarna vid makten och hur sedan kvinnor ska tas ifrån sin rösträtt?
Givetvis inte. Du vill bara sprida runt skiten så många varv du kan så att nån annan kan haka på och göra jobbet.
Nyheter för dig är följande. De flesta män i detta land skulle se på en man som du med stor skepsism. Det finns möjligen en liten klick på Flashback som kan fastna i ditt pappegojeupprepande. Thats it.
Nu sparar jag detta inlägget så att jag kan klistra in det nästa gång du tvunget måste kommentera mina poster, så slipper jag iallafall slösa tid på dig.
Citera
2019-05-05, 16:07
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Om man ska tävla i något så borde man kanske ha samma förutsättningar, vi är ju faktiskt olika.
Citera
2019-05-06, 20:39
Medlem
Nihiliserads avatar
Citat:
Lägg till att ta hand om barn samt baka bröd...

Barn som växer upp med ensamstående mammor klarar sig sämre än om de växer upp med ensamstående pappor. I alla fall pojkarna. Men har för mig att det gäller båda könen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in