2019-05-04, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venicones
Något som ni båda kan göra för att förbättra statistiken är att knulla och reproducera. Det är det enda man kan göra för att motverka denna negativa demografiska utveckling, så enkelt är det. Dessutom mjölkar ni automatiskt staten på barnbidrag och andra avgifter när ni skaffar barn, vilket gör att staten tvingas fördela mer pengar även till etniska svenskar, vilket är bra. Nu kanske ni redan har barn, men denna uppmaning gäller alla etniska svenskar och inte enbart er.

Jag är, precis som ni, orolig över utvecklingen och därför är det viktigt att vi fokuserar på lösningen.

Jag har själv inga barn i nuläget, men detta är givetvis också mitt ansvar. Därför planerar jag att skaffa barn inom en inte alltför avlägsen framtid, kanske ett par år, kanske lite längre. I nuläget har jag inte ens en partner, så jag får ju börja med det.

Oavsett om jag flyttar till ett annat land i framtiden eller stannar kvar i Sverige så är barn en bra investering för framtiden och något att älska och glädjas åt. Så mina planer på barn är inte avhängigt ett liv i just Sverige.

Ingenting av det kommer hjälpa, på grund av all skit vi äter, all kemisk skit som finns i tvättmedel, tvål, shampoo, kläder o.s.v så försämras möjligheterna över hela jorden att kunna föröka sig, både män och kvinnor får för varje år sämre förutsättningar att fortplanta sig.

Sedan finns omständighet nr två, för att överhuvudtaget kunna skaffa ett jobb i framtiden krävs studier och främst under längre perioder, biten med familjebildning skjuts framåt hela tiden, idag skaffar en utbildad familj barn långt över 30 års åldern och det är dessutom för kvinnans del sämre eftersom förutsättningarna att få friska barn efter 35 år minskas drastiskt.
Samhället är i dag så hektiskt, särskilt storstadsregionerna att familjeliv är något som bara blir svårare och svårare, folk går in i väggen, folk skiljer sig i högre grad och mycket beror på att bo i Stockholm idag betyder att sitta i olika bilköer och åka flera mil till sina jobb och få oerhörd liten tid för sin egen familj.
Arbetsplatserna ligger inte precis där folk bor numera utan kanske på andra sidan stan flera mil bort. Eller så pendlar man ibland till närliggande städer och jobbar med cirka två timmars restid per dag.

I ett modernt samhälle går det inte skaffa många barn, för att kunna ha någorlunda vettig ekonomi måste båda i ett förhållande arbeta, det går inte att både ha kakan och äta den. I länder som Spanien, Italien och Frankrike där tradition ofta går före modernitet så är fattigdomen stor bland de med många barn och hustrun inte jobbar.

I de diktaturer som tvingat kvinnor till traditionella liv så har hela samhällsekonomin kollapsat.

Det går inte vrida tillbaka klockan eller utveckling heller, 2 Världskriget ledde till att kvinnor upptäckte att de visst kunde arbeta med manliga yrken och de insåg att de inte ville gå tillbaka, tyvärr tvingade männen kvinnorna till detta under 50-talet men för kvinnornas del ledde det till trista bortkastade liv, för de blev bundna till hemmet, och den dagen maken dog hade de oftast inget liv utanför hemmet, inga vänner eller intressen, oftast blev dessa kvinnor alkoholister och det är en delförklaring till varför så många välanpassade villa ungar började med knark på 60-talet, majoriteten växte upp i dysfunktionella hem med överdrivna traditionella värderingar.

Dessutom har tråden helt fel perspektiv, alla som föds är människor, och eftersom vi är bundna såsom allt levande på jorden till naturlagarna så betyder det att vissa slås ut och vissa blir starkare, men oavsett vilka som föds eller inte föds så utrotas inte mänskligheten, färger på olika folk beror på var man bor på jorden och de som stannar tillräckligt länge i Sverige kommer förr eller senare bli vit igen.
2019-05-04, 22:53
Medlem
Veniconess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Ingenting av det kommer hjälpa, på grund av all skit vi äter, all kemisk skit som finns i tvättmedel, tvål, shampoo, kläder o.s.v så försämras möjligheterna över hela jorden att kunna föröka sig, både män och kvinnor får för varje år sämre förutsättningar att fortplanta sig.

Sedan finns omständighet nr två, för att överhuvudtaget kunna skaffa ett jobb i framtiden krävs studier och främst under längre perioder, biten med familjebildning skjuts framåt hela tiden, idag skaffar en utbildad familj barn långt över 30 års åldern och det är dessutom för kvinnans del sämre eftersom förutsättningarna att få friska barn efter 35 år minskas drastiskt.
Samhället är i dag så hektiskt, särskilt storstadsregionerna att familjeliv är något som bara blir svårare och svårare, folk går in i väggen, folk skiljer sig i högre grad och mycket beror på att bo i Stockholm idag betyder att sitta i olika bilköer och åka flera mil till sina jobb och få oerhörd liten tid för sin egen familj.
Arbetsplatserna ligger inte precis där folk bor numera utan kanske på andra sidan stan flera mil bort. Eller så pendlar man ibland till närliggande städer och jobbar med cirka två timmars restid per dag.

I ett modernt samhälle går det inte skaffa många barn, för att kunna ha någorlunda vettig ekonomi måste båda i ett förhållande arbeta, det går inte att både ha kakan och äta den. I länder som Spanien, Italien och Frankrike där tradition ofta går före modernitet så är fattigdomen stor bland de med många barn och hustrun inte jobbar.

I de diktaturer som tvingat kvinnor till traditionella liv så har hela samhällsekonomin kollapsat.

Det går inte vrida tillbaka klockan eller utveckling heller, 2 Världskriget ledde till att kvinnor upptäckte att de visst kunde arbeta med manliga yrken och de insåg att de inte ville gå tillbaka, tyvärr tvingade männen kvinnorna till detta under 50-talet men för kvinnornas del ledde det till trista bortkastade liv, för de blev bundna till hemmet, och den dagen maken dog hade de oftast inget liv utanför hemmet, inga vänner eller intressen, oftast blev dessa kvinnor alkoholister och det är en delförklaring till varför så många välanpassade villa ungar började med knark på 60-talet, majoriteten växte upp i dysfunktionella hem med överdrivna traditionella värderingar.

Dessutom har tråden helt fel perspektiv, alla som föds är människor, och eftersom vi är bundna såsom allt levande på jorden till naturlagarna så betyder det att vissa slås ut och vissa blir starkare, men oavsett vilka som föds eller inte föds så utrotas inte mänskligheten, färger på olika folk beror på var man bor på jorden och de som stannar tillräckligt länge i Sverige kommer förr eller senare bli vit igen.

Jag hoppas inte att du uppfattade det som att jag uppmanade svenskar att ta efter MENA:iternas fortplantningsmönster och skaffa 6-8 barn per familj. Det var givetvis inte så jag menade, men jag uppmanar folk att skaffa barn, då det är det enda sättet att säkerställa det här landets överlevnad i framtiden. 2-4 barn per familj är inte många, och det är inga problem för normala, arbetande människor att försörja en familj. Vissa kan ju givetvis unna sig mer lyxkonsumtion än andra, det är inte i alla hem som varje unge har eget rum, egen dator, egen smartphone, en egen uppsättning märkeskläder, egen skidutrustning osv. och där familjen åker utomlands flera gånger per år. Många får dela rum och grejer, samt ärva syskonens kläder när de blir urväxta och kanske nöja sig med en vecka på Öland på sommaren. Det är olika beroende på förutsättningarna, men sånt är ju helt normalt och något som de flesta är införstådda med.

I ett framtida Sverige som nästan uteslutande består av muslimer, araber och afrikaner skulle levnadsstandaren sjunka radikalt och Sverige skulle inte heller kunna behålla sin roll som en framstående forsknings- och industrination, då dessa typer av människor på grund av lägre IQ och allmänna svårigheter att leva upp till ett västerländskt samhälles krav inte kommer att kunna starta några framgångsrika företag som skulle kunna tävla på den globala marknaden. Och de kommer knappast kunna driva vidare de befintliga som ännu inte lämnat landet helt och hållet på ett företagsekonomiskt hållbart sätt. De må låta rasistiskt, men en arabs företagsamhet och innovationskraft sträcker sig ytterst, ytterst sällan bortom kebabvagnen eller falafelhaket. Och man kan inte bygga ett samhälle enbart på sådan verksamhet.

Men det naturliga är att vilja ha barn, och barn mår inte bra av att växa upp som enda barnet i en familj, det brukar i varje fall leda till problem, så idealet vore om folk i allmänhet skaffade 2-4 barn. Givetvis förespråkar jag inte att precis alla ska skaffa barn, då det är en utopi. På grund av sjukdom, fysisk eller psykisk, eller andra anledningar är inte alla lämpade för föräldraskap, och många av dessa varken vill eller kan bilda familj. Men normaltillståndet är ju ändå att man skaffar barn och förökar sig. Jag kan ju bara se på min bekantskapskrets, och jag tror inte att den skulle vara extremt ovanlig eller unik i Sverige, men de allra flesta i min ålder, drygt 30, har nu barn. Och de som inte har tycks vilja skaffa, med vissa undantag givetvis.

Den demografiska förändringen har gjort att jag själv har gjort en kovändning i frågan. För några år sedan ville jag verkligen inte skaffa barn, och jag trodde nog att jag skulle förbli barnlös livet ut och vara tillfreds med det. Men idag vill jag verkligen ha barn i framtiden, och jag tycker att 2-4 stycken verkar vara ett rimligt antal att sikta på. Och målet är givetvis att hitta en kvinna som är 5-10 år yngre än jag själv, då dessa är mer fertila än någon som passerat 30.

Jag hoppas ju givetvis att MENA:iterna kommer att ändra sitt beteende i Sverige, och inse att det inte håller att skaffa upp till 10 barn eller fler per familj. Men där finns ju också det stora problemet med deras bidragsförsörjning. De får så saftiga bidrag att det inte spelar någon roll om de är analfabeter eller ej, de behöver inte jobba ändå. Man hoppas nästan att statens finanser ska börja ta slut på riktigt allvar, så att de blir tvungna att strypa alla bidrag till "asylsökande".

Avslutningsvis måste jag säga att dina tankar om kvinnornas "påtvingat traditionella" liv under 1950-talet kan ha påverkat att så många unga blev rebelliska och började experimentera med narkotika under 1960-talet är mycket intressanta. Om det bara var i Sverige som det såg ut så hade man ju lätt kunnat avfärda det som en slump, men även i USA såg vi nästan exakt samma utveckling. Ett väldigt traditionellt och lite stelt konstlat 1950-tal, som övergick i ett lika traditionellt 1960-tal som mot slutet av årtiondet formligen exploderade i en psykedelisk hippiedröm, full av sinnesförändrande substanser, nyskapande och experimentell rockmusik samt uppror mot konventionerna och de traditionella könsrollerna. Den svenska proggen kan sägas vara åtminstone en partiell motsvarighet till hippierörelsen i USA, och även i andra västeuropeiska länder förekom utvecklingar som inte var helt olika dessa.
Senast redigerad av Venicones 2019-05-04 kl. 23:02.
2019-05-04, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lachlan
På vilket sätt är det bra för Sverige att det föds rasfrämmande barn som är av undermålig genetisk kvalitet?

Hellre det än fler inskränkta redneck-pajaser som sitter på internet och svamlar om rasfrämmande barn och undermålig genetisk kvalitet.
2019-05-04, 23:41
Medlem
TraXzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricViking
Och vad är ditt bidrag till Välfärden?
Det är bara i din lilla trång hjärna som Sverige gå under

Mer än du din lilla nolla
2019-05-05, 04:55
Bannlyst
Tror folk att muslimerna verkligen bara skaffar 2 barn per familj?

Jag tror jag ser nya somaliska hucklen dagligen som driver runt på stan med 7-10 småapor efter sig.

Det går fort nu.
2019-05-05, 07:08
Medlem
CH
Citat:
Ursprungligen postat av NegerSkinka
Tror folk att muslimerna verkligen bara skaffar 2 barn per familj?

Jag tror jag ser nya somaliska hucklen dagligen som driver runt på stan med 7-10 småapor efter sig.

Det går fort nu.

Du skriver ” jag tror jag ser ”. Det verkar vara en allvarlig åkomma du har. Hallucinationer är inte att leka med.
2019-05-05, 07:12
Medlem
SneakyBeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Du skriver ” jag tror jag ser ”. Det verkar vara en allvarlig åkomma du har. Hallucinationer är inte att leka med.
Sannerligen. Vi ser bara hur det går när man fortsätter upprepa mantran såsom "allas lika värde".
2019-05-05, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SneakyBeaky
Sannerligen. Vi ser bara hur det går när man fortsätter upprepa mantran såsom "allas lika värde".

Jag har aldrig påstått att en svärjevän är lika mycket värd som en fullt frisk människa.
2019-05-05, 07:38
Medlem
SneakyBeakys avatar
Citat:
Jag har aldrig påstått att en svärjevän är lika mycket värd som en fullt frisk människa.
Citat:
Hallucinationer är inte att leka med.
I rest my case.
2019-05-05, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Verkar svårt att få tag i god/tillförlitlig statistik gällande detta.

Finns bra statistik gällande andra kriterier, tex andel svenskar i åldersgruppen 15-44 år. En läsning som är riktigt skrämmande.

I den åldersgruppen (15-44) är etniska svenskar snart i minoritet t.o.m i "normala" städer såsom Västerås och Helsingborg, där 40 resp 50% har utländsk bakgrund. Då är ändå inte kriterierna för vem som är svensk särskilt snävt satta, i vissa fall krävs bara en inrikes född förälder..

Vi vet att Svenska kvinnor inte är långt ifrån att bara föda 1.5 barn/kvinna. Medan kvinnor med annan bakgrund är betydligt gladare i att klämma ur sig ungar!

Om vi tittar vi på nyfödda i hela Sverige år 2019, är då detta år möjligen speciellt i det att nyfödda i Sverige (för första gången) till övervägande del har utländsk bakgrund?

Med andra ord - Var 2018 det sista året där majoriteten av nyfödda bebisar hade etnisk svensk bakgrund?

Ja, vad tror ni, är 2019 unikt som ett slags "brytningsår" i den bemärkelsen som jag elaborerar kring ovan?

Den som är född i Sverige är ju "etniskt svensk". Jag förstår inte hur du tänker. Alla födda i Sverige är ju "etniska svenskar".
2019-05-05, 07:55
Medlem
Jack-Ryans avatar
Till råga på allt har svensken drabbats av klimatångest och väljer att inte skaffa barn.
2019-05-05, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack-Ryan
Till råga på allt har svensken drabbats av klimatångest och väljer att inte skaffa barn.

Klimatförnekarna är inte i stånd att skaffa barn.Det kanske är bra för klimatet men än bättre för kvaliteten på det genetiska materialet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in