2019-02-09, 19:27
Medlem
Frågan som borde ställas är väl kanske inte när svenskarna blir i minoritet i Sverige, utan varför vissa invandrargrupper ens skulle tycka att det var en positiv utveckling.

Invandrare är som alla vet ingen homogen grupp. Om alla invandrargrupper skulle komma överens med varandra varför vill då exempelvis tiotusentals på tiotusentals hazarer bort från Iran till varje pris? Iranier i Sverige kommer givetvis inte börja älska hazarer bara för att de plötsligt dyker upp i Sverige. Detta är bara ett exempel.

De kroknästa massinvandringsförespråkarna som drar i trådarna i bakgrunden har dock varit listiga att styra narrativet att gälla svenskar och alla andra i Sverige, eller danskar och alla andra i Danmark, eller tyskar och alla andra i Tyskland. Det är givetvis galenskap, att svenskar exempelvis skulle vilja balter illa bara för att vi inte vill ha hit massa skitmänniskor från skitländer som Somalia, Pakistan, Afghanistan, Irak och Marocko.

Så, det är givetvis inte endast svenskarna som skulle förlora på ett Sverige där det svenska alltmer skjuts undan, utan hela samhället i stort. Det är inte bara svenskarna som har blivit lurade att köpa grisen i säcken gällande massinvandringen, utan även många invandrargrupper.
2019-02-09, 19:29
Medlem
Sunt-fornufts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Vi har olika verklighetsuppfattning kan man väl säga.

Jag ser problemen men jag försöker även se helheten.

De flesta är inte svin som försöker ta över landet. Iallafall inte de jag träffar.

Den delen är en minoritet, inte bara i Sverige utan även i världen, inklusive ett land som Libanon.

Om man börjar sin dag med att ta in nyheter från mer än en nyhetssida, helst 3-4st (i räknat nätet. Tv och tidningar) så får man en klarare syn på vad som händer i världen.

Lägger man därtill på lite böcker som man lär sig nåt ifrån så inser man snart att de flesta som skjuter varann i Sverige är kriminella gäng.
Det är sällan som nån blir skjuten utanför de kretsarna., men det händer. Det hände även innan massinvandringen.

De du träffar? Ok.....😂
2019-02-09, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunt-fornuft
De du träffar? Ok.....😂

Hur många träffar du som skjuter/rånar dig eller försöker störta din lokala kyrka som du inte satt din fot i sen senast nån döptes..?

Jag försöker bilda mig min egen uppfattning om hur saker är i världen, men jag märker att det är många härinne som verkar tro att man får en nyanserad bild av världen genom att läsa Fria Tider och Aftonbladet.
Senast redigerad av Bruz-Lee 2019-02-09 kl. 19:41.
2019-02-09, 19:50
Medlem
salty-sailors avatar
Citat:
Vi har olika verklighetsuppfattning kan man väl säga.

Jag ser problemen men jag försöker även se helheten.

De flesta är inte svin som försöker ta över landet. Iallafall inte de jag träffar.

Den delen som många refererar till är en minoritet, inte bara i Sverige utan även i världen, inklusive ett land som Libanon.

Om man börjar sin dag med att ta in nyheter från mer än en nyhetssida, helst 3-4st (i räknat nätet. Tv och tidningar) så får man en klarare syn på vad som händer i världen.

Lägger man därtill på lite böcker som man lär sig nåt ifrån så inser man snart att de flesta som skjuter varann i Sverige är kriminella gäng.
Det är sällan som nån blir skjuten utanför de kretsarna., men det händer. Det hände även innan massinvandringen.

nazisterna var också en minoritet, det blev problem ändå. Även dom i Libanon som enligt dig var en minoritet lyckades ställa till med en helvetes massa problem, så att "dom allra flesta" skulle vara snälla är ingen som helst tröst
2019-02-09, 19:55
Medlem
Sunt-fornufts avatar
Citat:
Hur många träffar du som skjuter/rånar dig eller försöker störta din lokala kyrka som du inte satt din fot i sen senast nån döptes..?

Jag försöker bilda mig min egen uppfattning om hur saker är i världen, men jag märker att det är många härinne som verkar tro att man får en nyanserad bild av världen genom att läsa Fria Tider och Aftonbladet.

Jag läser varken Fria Tider eller Aftonbladet. Men om vi säger så, förra sommaren när jag stod i kön till korvkiosken i stan blev killen några steg bak i kön skjuten i benet av passerande bil. Låg och kröp för att gömma sig, blattar skulle göra upp. Ett under ingen kom imellan. Den lokala källarmosken har fostrat ett par av de terrorister vi läst om i tidningarna som gjort allt från att försöka döda Lars Wilks till att bränna hus. Så jo, jag vet att att landet är på väg att gå åt helsike och svensken gör inte motstånd.
2019-02-09, 19:59
Medlem
BullensPilsners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunt-fornuft
Bron tillhör Skåne, varför ska jag flytta? Resa en mur längs Hallandsåsen är det som behövs.
Känner precis samma som du. En ordentlig mur vid dalälven och så kopplar vi ur el-kabeln och stoppar plundringen av vår norrländska råvaror.
2019-02-09, 20:16
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av williamsparon
Det är inte bara svenskarna som har blivit lurade att köpa grisen i säcken gällande massinvandringen, utan även många invandrargrupper.

Dessa har ett hemland de kan åka hem till. Exempelvis kommer många från Balkan välja att flytta hem igen.
2019-02-09, 20:25
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Frågan som borde ställas är väl kanske inte när svenskarna blir i minoritet i Sverige, utan varför vissa invandrargrupper ens skulle tycka att det var en positiv utveckling.

Invandrare är som alla vet ingen homogen grupp. Om alla invandrargrupper skulle komma överens med varandra varför vill då exempelvis tiotusentals på tiotusentals hazarer bort från Iran till varje pris? Iranier i Sverige kommer givetvis inte börja älska hazarer bara för att de plötsligt dyker upp i Sverige. Detta är bara ett exempel.

De kroknästa massinvandringsförespråkarna som drar i trådarna i bakgrunden har dock varit listiga att styra narrativet att gälla svenskar och alla andra i Sverige, eller danskar och alla andra i Danmark, eller tyskar och alla andra i Tyskland. Det är givetvis galenskap, att svenskar exempelvis skulle vilja balter illa bara för att vi inte vill ha hit massa skitmänniskor från skitländer som Somalia, Pakistan, Afghanistan, Irak och Marocko.

Så, det är givetvis inte endast svenskarna som skulle förlora på ett Sverige där det svenska alltmer skjuts undan, utan hela samhället i stort. Det är inte bara svenskarna som har blivit lurade att köpa grisen i säcken gällande massinvandringen, utan även många invandrargrupper.

Hur skulle somalierna och dylika andra folkgrupper ens överleva i Sverige utan svenskarna? Också hela apparaten med invandrares brottslighet bygger på konceptet att svenskar är den som styr och bestämmer över majoritetssamhället. Det kanske låter en smula märkligt men tänker man efter inser man hur beroende vissa invandrargrupper är av att Sverige och Europa förblir vitt till största del.
2019-02-09, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Hur skulle somalierna och dylika andra folkgrupper ens överleva i Sverige utan svenskarna?

Direkta "pengar-i-handen"-parasitgrupper som zigenarna skulle givetvis åka "hem" direkt till Rumänien, om Sverige kollapsade eller om svenskarna slutade ge dem pengar, men de skulle klara sig bättre i Sverige än många andra invandrargrupper eftersom de har en historia som perifert nomadfolk. De klarade sig till och med bättre än de flesta andra folk i Sovjetunionen där alla grupper förtrycktes stenhårt till höger och vänster, just för att de höll sig på sin egen kant och alltid kör sitt eget race med ett eget specifikt hemsnickrat tillvägagångsrecept.

Föreställ dig ett lamslaget Sverige med minusgrader ner mot –15. Somalierna skulle antingen frysa ihjäl eller svälta ihjäl barrikaderade i något vindpinat ruckel utanför Göteborg, haha.
2019-02-09, 21:30
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Föreställ dig ett lamslaget Sverige med minusgrader ner mot –15. Somalierna skulle antingen frysa ihjäl eller svälta ihjäl barrikaderade i något vindpinat ruckel utanför Göteborg, haha.

Exakt.

(Zigenare ingår inte heller i en föreställning om sig själva som världshärskare eller delar av ett större rike. Därför kommer de klara sig bättre, för precis som du säger, vet de hur de ska hålla sig på sin kant och parasitera just på gränsen till okej eller så att det inte retar upp någon för mycket i sämre tider.)
Senast redigerad av -GG 2019-02-09 kl. 21:33.
2019-02-09, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BullensPilsner
Känner precis samma som du. En ordentlig mur vid dalälven och så kopplar vi ur el-kabeln och stoppar plundringen av vår norrländska råvaror.
Nu låter du som min avlidne far men han drog gränsen mella norr o Västerbotten
2019-02-10, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Transform
Har det gjorts någon ordentlig demografisk undersökning? Vad jag vet registreras inte etnicitet i svenska statens statistik.

2035- 2060

https://affes.wordpress.com/2010/09/05/svenskar-i-minoritet-ar-2050/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in