Men seriöst nu. Ett scenario att det är aliens som är BO och GM och ett mothership tände på huset med laser från orbit är oxå möjlig koppling. Enbart fakta enligt dina ord.
Ja för det är absolut lika sannolikt, gå och lägg dig nu. Fattar du på riktigt inte själv att mördare agerar osannolikt? Är du så jävla dum och oinsatt?
Okej sista gången jag citerar dig i tråden, vi tar det igen då en gång för alla. Du ägnar dig åt propaganda i de flesta trådar i den här forumdelen och det var därför som jag erbjöd mig att skicka ett pm. Eftersom du inte kan släppa dina politiska åsikter när du kommenterar så är det häpnadsväckande att användare tar dig i försvar när andra påpekar att du sprider propaganda och lögner. Jag överskattar inte dig men andra användare ser dig som en person man kan lita på eftersom du har många inlägg och skriver i många trådar inom denna forumdel. Du frågade användaren varför denna tror att det rör sig om hedersmord just för att denne herre då troligtvis pekar att det rör sig om muslimer en grupp du älskar att försvara. Hade någon vrålat om nassar så hade det fått stå kvar obesvarat från ditt håll. I trådar kliver du in tidigt med en dold agenda, ett försök att vinkla spaningen bort från invandrare och mot Psykiskt Sjuka, pundare eller vansinnesdåd.
Vem minns inte hur du klev in i IKEA tråden redan på sida två och slog fast att det inte rörde sig om muslimer utan att det rörde sig om några andra. Även här fanns det igen information som pekade mot någon särskild GM ändå kunde du direkt kliva in och sätta ner foten. Som du gör i alla trådar.
Eventuellt ett bråk, men tid och plats gör att inte jag tror på det. Förmodligen är det någon for av vansinnesdåd, en person har gett sig på ett antal personer med kniv, med ett motiv som övriga människor har väldigt svårt att förstå. Antagligen ligger psykisk ohälsa bakom.
Ni som hoppas på att GM är (romsk) tiggare eller muslimsk terrorist är lite väl optimistiskt lagda också denna gång.
Det går som en rödtråd genom dina inlägg på forumet. Ett starkt behov av att försvara vissa grupper och ett behov av att peka ut vissa grupper som GM. Därav är du otroligt opålitlig och om du inte är ett troll så är du en användare som bedriver politisk propaganda. Du kommer med löpande gissningar genom hela tråden utan någon som helst fakta varför? jo för att motverka alla som vill få det till hedersmord eller liknande. Ingen annan ändrar sig lika ofta som dig när det kommer fram ny information. Vare sig det du har sagt innan stämmer eller inte så försöker du vinkla all inkommande fakta att passa överens med det du sagt.
Erbjudandet står kvar, släng iväg ett pm så kan jag bjuda på fler trådar du har smutsat ned med din propaganda.
Jag vet inte vart du vill komma med dina svepande anklagelser. On topic i tråden är det aktuella fallet. Jag har inte påstått att GM tillhör, eller inte tillhör, en viss folkgrupp, religion eller har/inte har ett visst ursprung. Men jag ifrågasätter den som slår fast att hen har ett visst ursprung. Ser du inte skillnaden? Om någon hävdar "GM är antagligen svensk, typ som Anders Eklund" så skulle jag antagligen ifrågasätta det med, men nu har jag inte sett något sådant inlägg.
Tycker inte mycket tyder på att GM är psykiskt sjuk, pundare eller att det rör sig om ett vansinnesdåd. Har heller inte påstått det. Du har rätt i att jag vänder mig mot de som "vill få det till hedersmord eller liknande". Överlag så vänder jag mig mot de som "vill få det" till något. Föredrar att i diskussionerna utgå från vad vi faktiskt vet.
Det var inte så att jag slog fast att GM på IKEA inte var muslim, däremot skrev jag att det troligen inte rörde sig om ett muslimskt terrordåd. Sett i backspegeln så visade det sig inte heller vara ett muslimskt terrordåd. GM var kristen, vad nu det spelar för roll - dådet var inte religiöst motiverat.
Förresten: Skicka mig helst inte ett PM, min inkorg håller på att bli full.
Om detta nu mot all förmodan skulle ha något med brandens huset att göra så är mördaren alternativt mördarens medhjälpare gipen enlig aftonbladet
”En fullt utvecklad brand bröt ut i ett tvåvåningshus i Märsta.
Vet ej.Men en vän som bor i Märsta/Valsta, såg berättade att han såg många sörjande människor vid en lokal på den adressen många bilar som stod lite hursomhelst. En kvinna som satt på huk lutande mot husväggen. Kanske bor Bo där?
Det var jag som tog upp en eventuell koppling mellan kvinnan som hittades i morse och huset som brann i eftermiddag. När dessa händelser inträffade relativt nära varandra såg jag en potentiell koppling. Jag vet att detta är ett långskott, men det skulle vara lite tråkigt om vi bara ska redovisa fakta i detta forum, då kan vi invänta utredningen och eventuell dom.
Spekulera fritt kan visst vara bra. Så länge det inte är helskruvat så (kan förstås råda delade meningar om vad som är helskruvat). Tycker inte att din spekulation alls är särskilt konstig. Kan vara fel, kan vara rätt.
Om dessa händelser ev skulle visa sig ha samband så tänker jag som så att en gm skulle kunna ha tagit sin tillflykt dit efter dådet. Kan vara någon som gillar att bränna saker, hus och människor t ex. Väldigt stor spekulation.
Tror att kvinnan har dödats i närheten där hon hittades.
Obs obs obs - fritt spekulerande. Med risk för att bli kölhalad.