2019-05-04, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det va det jag tänkte på.
Tack för det.

Då tyder allt på att hon såg personen efter mordet.
Vem hon "såg prata" vet vi ju inte, behöver inte vara GM, men efter mordet blir det.
Skriket har jag bättre koll på, det va mellan 23.30-23.35, larmet till 112 kom in 23.47.
Det betyder att den som vittnet har sett prata gjorde det i nästan direkt anknytning
till mordet.

Om det skulle vara GM som pratade (pratade i en mobil), vem skulle han i så fall
ringa till, å varför.

Ja, tack själv, självklart var klockslaget när @dalaan hörde skriken -
i intervaller - 23.30-23.35 och inte det felaktiga som jag skrev!
(Får väl skylla på att jag trampade på mina progressiva glasögon igår
och trevar mig fram i tillvaron med alldeleles för svaga läsglasögon!)
Citera
2019-05-04, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Det kan vara MG som går igenom Lenas mobil.

Det kan du ha rätt i.
Men å andra sidan så skulle jag tro att GM skulle smyga undan för att
göra det, liksom lite mer i skymundan så där, i Vivallaskogen kanske, men det är bara
en känsla av hur människor fungerar.
Om det vore en teknikkunnig GM så borde han ju "döda" mobilen så fort
det bara går.
Det är därför jag har så svårt med pingandet i skogen framåt torsdagen.
Citera
2019-05-04, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Någon gång måste vara den första?
Kanske han inte är den våldsamma typen i första hand, utan mer av en psykologisk kontrollerande person? Kanske LW var en person som först gav sig hän in i ett förhållande med honom, men sedan började hon ställa hon mer krav, ultimatum. Var inte lätt att styra/kontrollera. Ville lämna honom? Anmälde...Berättade för vänner. För HD...

Nu riskerar allt att brissera?

Jag vet inte naturligtvis.
För mig är det en spekulation.
Men jag tror på att det är så det ligger till.

Det kan ju vara så att det våldsamma kommer i samband med t.e.x. alkohol. Om hans alkoholkonsumtion ökat efter mordet kan det vara en del av förändrat beteende som MV skrev om. Vad innehöll medicinburken han demonstrerade på en bild? Vissa medel som går att köpa på nätet genomgår inte samma stränga kontroll som i t.e.x. Norge och kan ha drogliknande innehåll. Detta enligt ett TV-program för en tid sedan.
Citera
2019-05-04, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Funderar på om Lenas geocachörhängen saknas ( de som såg ut som kors ), och om de satt på henne då hon dog ??

Vem är så kall ...att den efter att ha dödat henne , tar och pillar ur dem ur hennes örsnibbar utan problem ?

Och var är de nu ? Nergrävda i en kruka , eller ?
Var de inte spårbara på något sätt ?

Undrar hur ?

Vore ju bra om dessa örhängen spårades upp så att de som kanske tagit dem , får stå till svars , för varför de har dem ....

( spekulation)

Varför skulle hon ha haft festörhängena på sig en sen måndagkväll, efter joggingen?
Citera
2019-05-04, 18:25
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Tack för att du berättar.

Det är intressant att se vilka som
inte gillar din information.

Man kan ju undra vad de är rädda
för och vad som till varje pris ska
döljas.

Å andra sidan kanske man inte genast ska ta en okänd postares inlägg för "information" enbart för att dennes åsikter passar med ens egna. Sund källkritik skadar aldrig.
Citera
2019-05-04, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Ne precis ...hmm ...

Ja det undrar jag också ,om de där förbaskade örhängena hade någon slags värde för den som mördade henne ? Kanske denne hade gett henne dem som present ? Maybe ? Vem vet ?
Det var utifrån att Jokermannen började skriva om de försvunna örhängena som jag funderade på om någon "fått med sig" dem i bara farten ...usch ...känns så illa ,detta scenario...och att sen personen som gjort detta , dribblar omkring på motorvägen ...helt absurt ju !

Då är det ju som OzzieTheOwl skrev ... undrar man ju ....om den som pratar utanför "tantGrå : s" är den som även snubblar runt nere vid motorvägen ?

Vem gjorde vad , och vem är den skyldige??

Och var de/den som pratade utanför tanten verkligen inblandade i det hela ? Såg personen i huset om det var två personer , eller hörde hon någon prata i telefon ? Det är också en undran ?

Har jag fattat fel när det gäller vilka som samtalade utanför husen ? Var det INNAN eller EFTER Lena dog ? Någon som kan tala om det rätta ?

( Spekulation )

Om den som syntes utanför husen fanns där före eller efter mordet vet bara utredningen. Det är bra om det förblir så, tycker jag. Vi får nog snart veta hur det var, tror du inte?
Citera
2019-05-04, 18:28
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Varför skulle hon ha haft festörhängena på sig en sen måndagkväll, efter joggingen?

Alternativet skulle ju kunna vara att GM tog dem från hennes hem antingen före eller efter vistelsen bakom planket. Därav den öppna dörren.

Personligen tror jag dock inte på ett sådant scenario.
Citera
2019-05-04, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Alternativet skulle ju kunna vara att GM tog dem från hennes hem antingen före eller efter vistelsen bakom planket. Därav den öppna dörren.

Personligen tror jag dock inte på ett sådant scenario.

Om den öppna dörren skulle bero på att GM gått in så kan jag tänka mig att han var ute efter något helt annat än ett par örhängen.
Innan jag spekulerar vidare vill jag veta om örhängena öht är borta.
Citera
2019-05-04, 18:52
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ja, hen ifrågasätter all info som är
negativ för SD men aldrig något negativt
om BO eller hennes barn.

Mycket obehaglig person.

Vi tycks vara uppdelade i två läger; de
som vill veta vad som hände LW och de
som vill skydda hennes MGM.

Jag tror inte att SD har så många runt
sig som vill skydda honom. Av de få som
finns så är nog alla aktiva här i tråden.
Jag tror inte att de är fler än så.
Undrar vad hans föräldrar och syskon
tror?
Och hans barn?

Anhöriga brukar tro att den misstänkte är oskyldig, i synnerhet i den samhällsklassen och uppåt. Om det inte finns tidigare kriminalitet vill säga.

Varför skulle SD:s nära och kära tro det värsta om de bara sett goda egenskaper hos honom under alla år?

Edit:
Om man utgår från sig själv och tänker på vem man skulle tro på i en liknande situation. En älskarinnas ord att hon blev misshandlad eller sin egen fars/sons som man aldrig någonsin sett vara aggressiv?
Jag undrar om någon av er hade trott på älskarinnan utan att ni först fått bevis utom rimligt tvivel?
Senast redigerad av Rosamund 2019-05-04 kl. 19:07.
Citera
2019-05-04, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Om den som syntes utanför husen fanns där före eller efter mordet vet bara utredningen. Det är bra om det förblir så, tycker jag. Vi får nog snart veta hur det var, tror du inte?

Om vi ska få veta något om utredningen så här långt så
krävs det ett åtal mot SD, ser inte så där hoppfullt ut tycker jag.
Citera
2019-05-04, 19:11
Medlem
Städning av brottsplats kan vara att återvända för att exempelvis hämta/göra av med mordvapen, leta efter borttappade tillhörigheter (ex nyckel, solglasögon, proteinbar), torka av planket där man lutat sig mot detta osv.

Det behöver inte innebära full skyddsutrustning och klorin
Citera
2019-05-04, 19:21
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Här får du en del av svaren du söker

Nej, där får jag inte svar om LW fått örhängen formade som ett S av SD. Jag talar alltså inte om GC-örhängena som omtalas i länken du lade in.

Hon tycktes iaf gilla smycken som örhängen, hand- och tåringar. Örhänget som blev klämt vid gnuggningen syns på flera bilder, så de verkade vara favoriter.

Saknas det örhängen efter mordet, så kan det ju förstås ha någon betydelse ifall mördaren tagit en trofé, men det vet väl bara GM och de som har insyn?
Någon i tråden?

Vad säger SD-vännerna om att SD smygfilmade LW?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in