2019-05-04, 16:49
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starobrno
Eller kanske för att dölja sitt eget DNA?

Ja självklart. Gärningsmannen vet att denne står så nära offret att denne kommer att kollas för DNA.

I övrigt så får jag nog börja byta spår. Sannolikheten för att fyndplatsen också är mordplatsen känns allt mer sannolikt ju mer som framkommer om fyndplatsen. Lite udda mord ändå..
Citera
2019-05-04, 16:49
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LFCYNWA
Det finns flera spekulationer som kan peka på att det rör sig om hedersvåld men som vanligt har du svårt att se sakfrågan och direkt tar vissa grupper i försvar för att det passar din politiska åsikt. Inte nog med att brännskador nämns som kan ha uppkommit på flera olika sätt, vad har platsen kroppen hittades på för betydelse gällande hedersvåld? möjligheten finns alltid att kroppen har blivit flyttad. Vet man sedan om hur demografin ser ut i områden runt omkring så är det inte till din fördel. Ingen som slår fast att det hundra procent gäller hedersvåld men det är olyckligt hur du direkt kan slå hål på en spekulation utan att komma med några motargument bara för att det inte passar din agenda.

Inlägget du citerar skrevs när tråden var 27 minuter gammal:

(FB) Död kvinna hittad vid skola. Märsta 190504

Den uppgift vi då hade var att kroppen hittats i närheten av en skola. Jag tycker fortfarande inte att det talar för hedersmord. Men sedan i morse har kända omständigheter tillkommit, gällande fyndplatsen och uppgifterna om att kroppen var bränd. Båda dessa uppgifter, i förhållande till att kroppen hittades vid en skola, talar i sig för hedersmord, men inlägget skrevs inte när jag kände till det. Förmodligen kommer vi helgen få fler uppgifter, som gör att teorin om hedersmord kan stärkas eller förkastas. Utifrån det lilla vi vet just nu så lutar jag inte åt hedersmord, men det är fullt realistiskt att det är så.

Citat:
Du måste skämta? trollet agerar nästan exakt likadant i alla trådar rörande AB&K-forat och borde ha blivit avstängd sedan lång tid tillbaka. I början av de allra flesta trådar i detta ämne så är det någon som påpekar att det med största sannolikhet rör sig om en babbe som är GM och hur vida det stämmer eller inte har ingen betydelse för Rödingen Troian. Han är där direkt och motsätter sig påståendet med näbbar och klor. Det känns verkligen inte trovärdigt i mitt tycke.
Senast redigerad av Troian 2019-05-04 kl. 16:54.
Citera
2019-05-04, 16:51
Medlem
Citat:
Det finns flera spekulationer som kan peka på att det rör sig om hedersvåld men som vanligt har du svårt att se sakfrågan och direkt tar vissa grupper i försvar för att det passar din politiska åsikt. Inte nog med att brännskador nämns som kan ha uppkommit på flera olika sätt, vad har platsen kroppen hittades på för betydelse gällande hedersvåld? möjligheten finns alltid att kroppen har blivit flyttad. Vet man sedan om hur demografin ser ut i områden runt omkring så är det inte till din fördel. Ingen som slår fast att det hundra procent gäller hedersvåld men det är olyckligt hur du direkt kan slå hål på en spekulation utan att komma med några motargument bara för att det inte passar din agenda.

Du måste skämta? trollet agerar nästan exakt likadant i alla trådar rörande AB&K-forat och borde ha blivit avstängd sedan lång tid tillbaka. I början av de allra flesta trådar i detta ämne så är det någon som påpekar att det med största sannolikhet rör sig om en babbe som är GM och hur vida det stämmer eller inte har ingen betydelse för Rödingen Troian. Han är där direkt och motsätter sig påståendet med näbbar och klor. Det känns verkligen inte trovärdigt i mitt tycke.
Troian är inget troll. Och ingenting stöder teorin om hedersmord än så länge.
Citera
2019-05-04, 16:53
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Så om vi antar att GM är från Märsta.

- Bosatt längre bort (exempelvis Valsta): ologiskt att köra in mot Märsta för att dumpa en kropp i en skogsdunge.

- Bosatt i närheten (exempelvis Tingvalla): ologiskt att köra bara ett par hundra meter.

Lägg där till uppgiften om att kroppen hade brännskador, och det minskar ytterligare sannolikheten för att GM på grund av psykisk press inte ville köra mer än några hundra meter. Han klarade ju uppenbarligen av att försöka bränna kroppen, transportera den till bilen och sedan släpa den från bilen. Också risk att upptäckas då bilen rimligen borde parkerats i ett bostadsområde.

Min slutsats av ovanstående är att jag inte tror att kroppen transporterats med bil. Antagligen blev hon också dödad i närheten av fyndplatsen.
Så bör det vara, inte en chans att BO blivit transporterad dit med bil.
Citera
2019-05-04, 16:54
Medlem
Citat:

Den uppgift vi då hade var att kroppen hittats i närheten av en skola. Jag tycker fortfarande inte att det talar för hedersmord. Men sedan i morse har kända omständigheter tillkommit, gällande fyndplatsen och uppgifterna om att kroppen var bränd. Båda dessa uppgifter talar i sig för hedersmord, men inlägget skrevs inte när jag kände till det. Förmodligen kommer vi helgen få fler uppgifter, som gör att teorin om hedersmord kan stärkas eller förkastas. Utifrån det lilla vi vet just nu så lutar jag inte åt hedersmord, men det är fullt realistiskt att det är så.

Vad är det som just i detta fall skiljer mellan våldtäktsmord/hedersmord enligt dig?
Citera
2019-05-04, 16:57
Medlem
itsurewasntmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trackid
Varför då? Är du också en inskränkt rasist?
Nej då, bara realist.

Edit: jag vet inte om ursprungsartikeln editerats, men jag är rätt säker på att det stod flicka, inte ung kvinna. Därför min spontana tanke om varför en liten flicka dumpats vid en skola. I Märsta.
Senast redigerad av itsurewasntme 2019-05-04 kl. 17:03.
Citera
2019-05-04, 16:59
Medlem
LFCYNWAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Med reservation för att jag inte kollar statistik på postarna, så är min erfarenhet att Troian är seriös.
Om hen är kommunist eller nazist struntar jag i så länge hen har intressanta fakta att tillföra tråden.
Precis det jag menar. När samma användare dyker upp i början av sånär som alla trådar jag läst i detta ämne och börjar försvara vissa grupper då är det inte utifrån fakta eller för att tillför något till tråden. Då görs det enbart utifrån personens politiska åsikt, vilket både oseriöst och vedervärdigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Freaklady
Fler än 1 gm? Hon dog av "misstag" någon annanstans,mg får panik kör dit dumpar kroppen och tar bensindunken i sin bil för att bränna kläderna och få bort dna?
Kanske men känns inte dumpningsplatsen osannolik? det tordes finnas bättre och mer avlägsna platser att gömma en kropp på. Speciellt om man har forslat bort kroppen med bil och då har tillgång till fler platser.

Citat:

Den uppgift vid då hade var att kroppen hittats i närheten av en skola. Jag tycker fortfarande inte att det talar för hedersmord. Men sedan i morse har kända omständigheter tillkommit, gällande fyndplatsen och uppgifterna om att kroppen var bränd. Båda dessa uppgifter talar i sig för hedersmord, men inlägget skrevs inte när jag kände till det. Förmodligen kommer vi helgen få fler uppgifter, som gör att teorin om hedersmord kan stärkas eller förkastas. Utifrån det lilla vi vet just nu så lutar jag inte åt hedersmord, men det är fullt realistiskt att det är så.
Jaha och det förklarar då varför du helt slår ner vissa teorier. För att det var tidigt i tråden och för att du sitter med insider information från polisen eller vad gör att du gång på gång kan hacka håll på användares hypoteser? dessa hypoteser råkar bara utmåla vissa grupper som du bara måste försvara gång på efter annan. Eller du kanske är polis själv eftersom du alltid vet så mycket mer än alla andra vad gällande aktuella brott.

Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Troian är inget troll. Och ingenting stöder teorin om hedersmord än så länge.
Vänta så kommer jag med pm, annars kolla svaret jag skrev till Reda.
Citera
2019-05-04, 16:59
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slim-m
Vad är det som just i detta fall skiljer mellan våldtäktsmord/hedersmord enligt dig?

Jag förstår inte din fråga. Och vad då ”våldtäktsmord/hedersmord”? Det är två olika saker.
Citera
2019-05-04, 17:08
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Högst troligt nån som haft ihjäl sin flickvän, fru eller ex. Eller möjligen ett hedersmord inom familjen (offret är ju trots allt en ung kvinna) Kan säkert ha skett i hemmet. Sen har kroppen dumpats på fyndplatsen och GM har eldat kroppen.

Som jag uppfattar det så har kroppen inte lite brännskador som efter tortyr. Nån har försökt elda upp den döda kroppen. Sånt gör man bara om GM står offret nära.

Att det skulle röra sig om ett överfall på platsen tror jag vi kan utesluta.

Jag tror att när identifiering är klar så kommer pojkvännen att bli intressant. Han kanske försöker göra en Mats Alm.
Citera
2019-05-04, 17:10
Medlem
Troians avatar
Citat:
Jaha och det förklarar då varför du helt slår ner vissa teorier. För att det var tidigt i tråden och för att du sitter med insider information från polisen eller vad gör att du gång på gång kan hacka håll på användares hypoteser? dessa hypoteser råkar bara utmåla vissa grupper som du bara måste försvara gång på efter annan. Eller du kanske är polis själv eftersom du alltid vet så mycket mer än alla andra vad gällande aktuella brott.

Jag utgick från de omständigheter som jag då kände till, vilket inte var mer än vad som framkom i media. Jag tyckte inte då, och tycker fortfarande inte att så mycket talar för hedersmord, även om uppgiften om ”nära skola” numera kan bortses från. Hur som helst har jag inte i något inlägg uteslutit hedersmord, men däremot frågat den som påstod att det luktar hedersmord, varför det skulle vara så. Den frågan kvarstår, se inlägg nedan.

Citera
2019-05-04, 17:12
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrAndres
Ja men att du inte förstår bevisar ju bara att du är dum i huvudet.

Han frågar ju dig om vad dina åsikter angående vad som skiljer våldtäktsmord och hedersmord åt.

Så svara nu. Hur ser en vänstermänniska på dessa 2 vidriga saker?

Tror fortfarande inte jag fattar frågan, men ok:

Våldtäktsmord är sexuellt betingat.

Hedersmord handlar om att någon mördas för att hans eller hennes sätt att leva på något vis anses vanära familjen, släkten eller klanen.
Citera
2019-05-04, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrAndres
Nej, Troian är bara dum.

Du är ett jävla troll.

En uppbränd kvinna i ett invandrartätt område , det brukar innebära hedersvåld alternativt en våldtäkt som gått överstyr.
Kan du ge något exempel på en kvinna som bränts upp till följd av hedersmord eller våldtäkt? Jag minns, på rak arm, bara en kvinna som brändes upp (Ida Fässberg) och det var varken hedersmord eller våldtäkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in