2019-05-04, 15:51
Medlem
guranboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bagofsalt
Det bor ju en del lokalt kända psykfall runt lyckostigen-området. Det var dessutom där som en gruppvåldtäkt ägde rum, så överfall lär inte vara helt omöjligt.
Fast lyckostigen känns inte aktuell då skulle inte ambulans och polis Vasa vid gångvägen vid östregårds väg utan snarare borta mot monumentvägen i andra ändan av skogen typ 500 meter västerut
Citera
2019-05-04, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guranboy
Fast lyckostigen känns inte aktuell då skulle inte ambulans och polis Vasa vid gångvägen vid östregårds väg utan snarare borta mot monumentvägen i andra ändan av skogen typ 500 meter västerut

Men om det faktiskt stämmer att hon hittades långt inne i skogen så måste det nästan vara åt Lyckostigens håll. (Dock påstod ju också Aftonbladet att det var vid en skola så att ja...)

Edit: Fast är det inte något slags dagis/förskola som ligger mittemellan Ängsvägen och Tingvallavägen?
Det kanske inte är Ekilla som är skolan det syftas på utan den?
Senast redigerad av Straiter 2019-05-04 kl. 15:59.
Citera
2019-05-04, 15:58
Medlem
guranboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Men om det faktiskt stämmer att hon hittades långt inne i skogen så måste det nästan vara åt Lyckostigens håll. (Dock påstod ju också Aftonbladet att det var vid en skola så att ja...)

Långt in i skogen är ju relativt då skogen inte är mer än 100 m bred 😉
Citera
2019-05-04, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter

Edit: Fast är det inte något slags dagis/förskola som ligger mittemellan Ängsvägen och Tingvallavägen?
Det kanske inte är Ekilla som är skolan det syftas på utan den?

Yes, Skogsgläntans förskola är förmodligen skolan de menar.
Senast redigerad av Straiter 2019-05-04 kl. 16:04.
Citera
2019-05-04, 16:08
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LFCYNWA
Du måste skämta? trollet agerar nästan exakt likadant i alla trådar rörande AB&K-forat och borde ha blivit avstängd sedan lång tid tillbaka. I början av de allra flesta trådar i detta ämne så är det någon som påpekar att det med största sannolikhet rör sig om en babbe som är GM och hur vida det stämmer eller inte har ingen betydelse för Rödingen Troian. Han är där direkt och motsätter sig påståendet med näbbar och klor. Det känns verkligen inte trovärdigt i mitt tycke.

Med reservation för att jag inte kollar statistik på postarna, så är min erfarenhet att Troian är seriös.
Om hen är kommunist eller nazist struntar jag i så länge hen har intressanta fakta att tillföra tråden.
Citera
2019-05-04, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Varför?
Har aldrig hört att mam brännrr ngn. Låtet väldigt konstigt. Våldta och lämna i skogen? ja. Vpldta och mörda? Ja. Våldta pch bränna? Nä. Bränna ngn? Ja, samband med hedersmord. Syra, hett olja.
Våldta och bränna, modus operandi våldtäktsmän och mördare som anders eklund.
Citera
2019-05-04, 16:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guranboy
Långt in i skogen är ju relativt då skogen inte är mer än 100 m bred 😉
Det är tillräckligt långt in i skogen för att inte kunna vara dumpningsplats. Det är en asfalterad gångväg, av bilderna att döma, så det finns mycket gångtrafik där dygnet runt. Den som bar eller släpade en kropp dit riskerade att möta någon, likaså om hen använde skottkärra eller bil hade den troligen blivit iakttagen. Mordet skedde troligen på fyndplatsen.
Citera
2019-05-04, 16:25
Medlem
Stupido86s avatar
Nu har polisen släppt på avspärrningen kring Tingvallavägen. Kan tyvärr inte gå ner och kolla då jag är själv med barnen hemma.
Citera
2019-05-04, 16:31
Medlem
Fler än 1 gm? Hon dog av "misstag" någon annanstans,mg får panik kör dit dumpar kroppen och tar bensindunken i sin bil för att bränna kläderna och få bort dna?
Citera
2019-05-04, 16:41
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggernawt
Japp, det tycker jag också. Har man tillgång till bil så finns det ställen inom bara nån kilometer där man skulle kunna gömma t.ex. en SL buss för all framtid.

Så om vi antar att GM är från Märsta.

- Bosatt längre bort (exempelvis Valsta): ologiskt att köra in mot Märsta för att dumpa en kropp i en skogsdunge.

- Bosatt i närheten (exempelvis Tingvalla): ologiskt att köra bara ett par hundra meter.

Lägg där till uppgiften om att kroppen hade brännskador, och det minskar ytterligare sannolikheten för att GM på grund av psykisk press inte ville köra mer än några hundra meter. Han klarade ju uppenbarligen av att försöka bränna kroppen, transportera den till bilen och sedan släpa den från bilen. Också risk att upptäckas då bilen rimligen borde parkerats i ett bostadsområde.

Min slutsats av ovanstående är att jag inte tror att kroppen transporterats med bil. Antagligen blev hon också dödad i närheten av fyndplatsen.
Citera
2019-05-04, 16:42
Medlem
Starobrnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Högst troligt nån som haft ihjäl sin flickvän, fru eller ex. Eller möjligen ett hedersmord inom familjen (offret är ju trots allt en ung kvinna) Kan säkert ha skett i hemmet. Sen har kroppen dumpats på fyndplatsen och GM har eldat kroppen.

Som jag uppfattar det så har kroppen inte lite brännskador som efter tortyr. Nån har försökt elda upp den döda kroppen. Sånt gör man bara om GM står offret nära.

Att det skulle röra sig om ett överfall på platsen tror jag vi kan utesluta.
Eller kanske för att dölja sitt eget DNA?
Citera
2019-05-04, 16:46
Medlem
Märkligt att inga spekulationer om offrets identitet kommit fram på FB.
Tyder nog på utländsk nationalitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in