2019-05-04, 14:28
Medlem
Judarna rensade ut dom svagaste och fattigaste i dom egna leden. Dom fick nazisterna att göra jobbet och bii den nya juden. Som den nya juden är dom riktiga nazisterna utspridda över världen efter WWII . Jag tror nazisterna insåg i efterhand att dom blivit vilseledda och utnyttjade av judarna, och att dom har spenderat sista 60 åren tilk att studera och kopiera judarnas taktik dom använde mot nazisterna själva. Och nazisterna håller på och lyckas bra. Folk ser det inte men nazisterna har sina bönder precia där dom villk att dom ska vara. Ingen omöjlighrt att nazisterna har ett eget land med renrasiga ariska människor,(eller personer som godkänns efter strikta undersökningar) inom 10-15 år precis som jydarna Fick israel. Antagkigen har dom tyskland som slutmål, eller sverigr, där nazisterna kommer återförenas och ha inflytande i världen exakt sim israel. Frågan är vem/vikka som blir dom nya jydarna och nazisterna. Personkigen tror jag som jag skrivit att vita(arier) bkir den nya juden, och muslimer blir dom nya naziaterna. Vi ariska män och kvinnor har sotat nog snart och när dwn dagen jommer så kommer ordningen i världen va balanserad igen och då kommer folk sluta va deprimerade ich psykiskt sjuka. Varför tror ni svenskae är så depprimerade? För undermedvetet vet vi våran riktuga plats i samhället. Men nåntinf har hindrat oss från att vilja ta den platsen sista 30 åren. Skuld, skam, förminskning och tystning genom media heter det. Men snart är det skut med det, håll ut sverige. Håll ihop svenskar. Nazisterna gör oss en stor tjänst. Och majoriteten av sveriges befolknjng hjalper nazisterna på ett eller annat sätt. Så många som spyr galla på SD, men dom spenderar halva sitt liv åt att supporta och stödja nazisternas mål
Min asikt. Jag kanske är ute o cyklar men nånting Stort är på gång i världen. Jorden är precis som en svesson. Går och knyter näven i fickan och samlar allt inom sig. Men snart smäller de. Både för svensken och världen
Citera
2019-05-04, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hank.leach
Vad är det du tänker på som ryska soldater bevittnat?
Delar av krematorier, enorma högar av skodon och kläder samt givetvis de cirka 7 000 fångar som var
kvar som var sjuka och på gränsen till att svälta ihjäl.
Citera
2019-05-04, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolfwasright
Ni som tror på gaskamrarna och att ens över 1 miljon judar dog är så tragiskt hjärntvättade, vi pratar inte mer än några hundratusen här, matematiken bakom "förintelsen" är fysiskt omöjlig, komiskt att se er skydda era sionistiska övermästare, ni har blivit skolade väl att tro på era piskmästares skuldbeläggningslögner.

Som det inte finns något bevis för annat än judarnas egna vittnesmål som inte är värt mycket när det kommer till sanningsenlighet då detta folk är ökänt för att ljuga. Grattis, ni har blivit lurade för ni tror på skiten ni fick lära er i skolan, och nu tycker ni judar är ett heligt folk och ska skyddas till vilket pris som helst, precis som dem vill.

Den riktiga förintelsen var den gentemot europeer, tro inget annat.

Du blottar din totala okunskap i ämnet, och ignorans för att det faktiskt finns seriösa kontrollerbara konkreta fakta och bevis för den händelse och dess olika skeden som vi kallad förintelsen. Ditt påstående att det bara är grundat på judarnas egna vittnesmål är så kopiöst korkar och visar att du har noll koll. För det finns en enormt stor mängd autentiska dokument av olika slag från nazisterna själva, från tillverkare och leverantörer, från olika myndigheter etc, liksom att det finns gott om forensiska fynd då det gjorts en rad undersökningar i de olika lägren.

Att du inte känner till något av allt detta fast det tar bara sekunder att hitta detta på seriösa sidor, tyder på att det enda du svalt är info (som givetvis är felaktigt och lögner) på förintelseförnekarsidor på nätet.
Citera
2019-05-04, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickSonny
Jag vill minnas att t.o.m. israeliska politiker har erkänt att den mytiska 6 miljoner-siffran är överdriven.

Israeliska politiker har inte som uppgift att analysera eller vara sakkunniga i sådana frågor, utan det är det etablerade historiker och forskare som ska jobba med.

Och det råder stor enighet inom den etablerade samlade forskningen om att antalet dödade judar i förintelsen ligger på ca 6 miljoner
Citera
2019-05-04, 15:47
Medlem
Kalle-Swartss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Delar av krematorier, enorma högar av skodon och kläder samt givetvis de cirka 7 000 fångar som var
kvar som var sjuka och på gränsen till att svälta ihjäl.

De exempel du tar upp är lätta att förklara, utan att det behöver ha varit ett industriellt massmord.

* Kläder/skor

Fångar fråntas ofta om inte alltid sina personliga tillhörigheter och får nya lägerkläder. (Var garanterat likadant för George Takei och hans familj i det läger de satt i)

* Krematorier

Det gick tyfus i lägren, levnadsförhållanden var inte Hiltonivå et cetera. Människor strök med helt enkelt, säkert en del med vad som kan uppfattas som jävelskap. Att kremera lik är inte så konstigt. Detta är dock inget bevis för det folkmord som det propageras för.

* Mot slutet av kriget så svalt många i Tyskland, knappast bara de i lägren. Förmodligen hade de som satt i läger det sämre än många andra, men det är ett resultat av kriget och inte folkmord.
Det är som att påstå att tyskarna själva förstörde Dresden och tog civilbefolkningen av daga där, bara för att det var helt sönder när marktrupperna kom dit.

Det finns mycket jag inte litar på angående förintelsen som den är beskriven i många historieböcker.

Om vi bortser från krigssituationen i Europa, så föreställer jag mig att det var lika roligt att vara jude i Europa som det var att vara japsare i USA
Citera
2019-05-04, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Det behövs bara två bilder för att slå ihjäl den sk "förintelsen".

https://knowyourmeme.com/photos/1469889

https://i.imgtc.com/mfFxbhh.png

Hur folk fortfarande kan tro på "förintelsen" förblir en gåta.

Är mänskligheten inte smartare än så här?
Är det någon som är insatt i ämnet som vill kommentera det här?
Citera
2019-05-04, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Swarts
De exempel du tar upp är lätta att förklara, utan att det behöver ha varit ett industriellt massmord.

* Kläder/skor

Fångar fråntas ofta om inte alltid sina personliga tillhörigheter och får nya lägerkläder. (Var garanterat likadant för George Takei och hans familj i det läger de satt i)

* Krematorier

Det gick tyfus i lägren, levnadsförhållanden var inte Hiltonivå et cetera. Människor strök med helt enkelt, säkert en del med vad som kan uppfattas som jävelskap. Att kremera lik är inte så konstigt. Detta är dock inget bevis för det folkmord som det propageras för.

* Mot slutet av kriget så svalt många i Tyskland, knappast bara de i lägren. Förmodligen hade de som satt i läger det sämre än många andra, men det är ett resultat av kriget och inte folkmord.
Det är som att påstå att tyskarna själva förstörde Dresden och tog civilbefolkningen av daga där, bara för att det var helt sönder när marktrupperna kom dit.

Det finns mycket jag inte litar på angående förintelsen som den är beskriven i många historieböcker.

Om vi bortser från krigssituationen i Europa, så föreställer jag mig att det var lika roligt att vara jude i Europa som det var att vara japsare i USA

Nej, det går inte att förklara dessa saker så lättvindigt som du gör, det visar bara hur lite seriösa fakta du tagit del av när det gäller WW2 förintelsen och nazisternas ”bravader” under deras tid vid makten.

Skulle du ta och läsa på om vad den seriösa forskningen har samlat av bevis för nazisternas övergrepp mot folk, inte bara judarna, så skulle du se att dina förklaringar inte håller alls.

T ex så finns det dödsböcker från Auschwitz men i dessa är det faktiskt relativt få som anges ha dött av tyfus, fast det hade varit enkelt att säga det men istället valde man att fejka en massa andra dödsorsaker som var rätt långsökta. T ex att mängder av yngre människor märkligt nog dött i sjukdomar som i princip bara drabbar åldringar...

Auschwitz hade dessutom extremt stor kremeringskapacitet, mångdubbelt mot alla andra koncentrationsläger, ändå finns det inget som tyder på att just Auschwitz skulle drabbats hårdare av t ex tyfus än andra läger. Varför då denna stora kremeringskapacitet? Samtidigt finns det dokument av olika slag, samt forensiska fynd, och mängder med seriösa vittnesmål, som visar att det fanns ett flertal gaskammare i lägret under dess tid, som användes för att massmörda människor.
Citera
2019-05-04, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hank.leach
Är det någon som är insatt i ämnet som vill kommentera det här?

Ja, det är de vanliga påståendena som inte stämmer, eller är kraftigt vinklade.
Söker man på andra tal, 2 3 4 5 7 8 miljoner, så kan man se att dessa siffror nämns ännu oftare om judarna. Så siffran 6 är inte den vanligaste, ej heller är det nåt heligt tal för judarna så påståendet att det skulle stå i judarnas heliga skrift att 6 miljoner judar måste dö innan de får tillbaka sitt land, är en ren bluff. Ingen har hittills kunnat påvisa var i deras skrifter detta skulle stå...

Så, det kryllar av påståenden om judar och förintelsen, väldigt många är felaktiga och de flesta av dessa sprids faktiskt av nynazister, extremister och förintelseförnekarna, och det finns inget seriöst stöd i den etablerade vetenskapen för dessa påståenden.
Citera
2019-05-04, 16:30
Medlem
EnGodForlorares avatar
Yad Vashem samlar in namn på alla judar som dog under Förintelsen. Deras lista innehåller drygt fyra miljoner namn:

Citat:
As of early 2012, Yad Vashem estimated that the database contained the names of a little over four million different individuals (an exact number is not yet possible because it believes that some hundreds of thousands of people appear in multiple records).

https://www.haaretz.com/jewish/holocaust-remembrance-day/6-million-where-is-the-figure-from-1.5319546

Så runt fyra miljoner judiska offer kanske är rimligt? Däremot tycker jag inte man kan, som förintelseförnekarna försöker, påstå att Förintelsen aldrig ägt rum eftersom antalet dödade är lägre än vad tidigare uppskattningar visat.

Siffran tolv miljoner har inget med antalet dödade judar att göra utan är antagligen en uppskattning på hur många människor totalt som dog under Förintelsen. Mängder med icke-judiska offer strök också med.
Citera
2019-05-04, 16:33
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Söker man på andra tal, 2 3 4 5 7 8 miljoner, så kan man se att dessa siffror nämns ännu oftare om judarna. Så siffran 6 är inte den vanligaste, ej heller är det nåt heligt tal för judarna så påståendet att det skulle stå i judarnas heliga skrift att 6 miljoner judar måste dö innan de får tillbaka sitt land, är en ren bluff. Ingen har hittills kunnat påvisa var i deras skrifter detta skulle stå...

Så, det kryllar av påståenden om judar och förintelsen, väldigt många är felaktiga och de flesta av dessa sprids faktiskt av nynazister, extremister och förintelseförnekarna, och det finns inget seriöst stöd i den etablerade vetenskapen för dessa påståenden.

Skulle nog påstå att det spridit ganska mycket mer faktafel och lögner från den andra sidan genom åren. Alla de som erkännt sina skådespel som överlevare borde få en vettig person att börja fundera och angripa ämnet mer skeptiskt.
Citera
2019-05-04, 16:50
Medlem
Kalle-Swartss avatar
Citat:
Nej, det går inte att förklara dessa saker så lättvindigt som du gör, det visar bara hur lite seriösa fakta du tagit del av när det gäller WW2 förintelsen och nazisternas ”bravader” under deras tid vid makten.

Skulle du ta och läsa på om vad den seriösa forskningen har samlat av bevis för nazisternas övergrepp mot folk, inte bara judarna, så skulle du se att dina förklaringar inte håller alls.

T ex så finns det dödsböcker från Auschwitz men i dessa är det faktiskt relativt få som anges ha dött av tyfus, fast det hade varit enkelt att säga det men istället valde man att fejka en massa andra dödsorsaker som var rätt långsökta. T ex att mängder av yngre människor märkligt nog dött i sjukdomar som i princip bara drabbar åldringar...

Auschwitz hade dessutom extremt stor kremeringskapacitet, mångdubbelt mot alla andra koncentrationsläger, ändå finns det inget som tyder på att just Auschwitz skulle drabbats hårdare av t ex tyfus än andra läger. Varför då denna stora kremeringskapacitet? Samtidigt finns det dokument av olika slag, samt forensiska fynd, och mängder med seriösa vittnesmål, som visar att det fanns ett flertal gaskammare i lägret under dess tid, som användes för att massmörda människor.

Vilka forensiska fynd talar du om? (jag undrar för jag är intresserad, inte för att mucka. För vid "dödslägren" så har det varit väldigt svårt att få till riktiga utredningar).

Måhända att det finns mängder med seriösa vittnesmål, dessa är tyvärr uppblandade med rena lögner, som bergochdalbanor direkt in i ugnarna, Herman Rosenblats "det var verkligt för mig", judar som det hävdas vara mördade i läger som sedan dykt upp efter att Sovjet kollapsade och järnridån nedmonterades, att det brändes lik på träbål på ett sätt som inte är möjligt, elektriska golv för massavrättningar, tillverkning av lampskärmar och tvål och listan fortsätter.
Sovjeternas propaganda med tillbyggda skorstenar, utrotningsläger som senare "nedgraderades" till "vanliga" koncentrationsläger.

Att det dessutom är väldigt svårt för seriösa forskare att ens börja en ordentlig utredning eftersom det i många länder är olagligt att ifrågasätta den etablerade sanningen, den som vågar göra något seriöst kommer dessutom att ses som en paria av samhället.

Som jag skrev i förra posten så tror jag att lägren är jämförbara med andra läger som fanns runtom i världen när det begav sig.

Så att behöva sålla mellan vad som är sant och falskt i denna fråga är inte helt enkelt. Förmodligen för att båda sidor hävdar att de har 100% rätt.

Jag skulle vilja se stora forensiska undersökningar i alla "dödsläger" med utgrävningar, prover från gaskammare som jämförs med de avlusningskammare som var tillverkade för kläder.

Vilken kapacitet läger hade att på industriell nivå faktiskt lyckas döda så här många människor.

EDIT: Ska säga att jag inte bryr mig det minsta om hur många som dog, jag är bara skeptisk till att det gjordes på löpande band.

Att det inte pågick vedervärdigheter i läger, eller att ens fängsla människor pga etnicitet, sexuell-läggning, politisk åskådning tycker givetvis många är hemskt.

EDIT 2,0: Får du bra betalt av dina judiska övermän för att hålla på?
EDIT 2.1: Förlåt, klart du inte får, det är ju judar vi talar om.

(redigeringarna är för att mucka, lite muck på nätet måste unnas ibland )
Senast redigerad av Kalle-Swarts 2019-05-04 kl. 17:11.
Citera
2019-05-04, 17:04
Medlem
Citat:

Är det ok enligt dig att diskutera ämnet?
Det verkar vara en trend att fördöma förintelsen för att få bekräftelse.
Eller likes på sociala medier.
Varför är det ingen som fördömer folkmordet i Kambodja eller Armenien?

För att komma fram till sanningen är det sällan framgångsrikt att alla tycker likadant.

Har du aldrig funderat på varför just det här ämnet är så stigmatiserat?
Det är inte det första folkmordet i historien.

Ingen tvekan om att nazisterna är skyldiga till grymheter under ww2.
Men i jämförelse med de andra krigsmakterna så är det nog inte så stor skillnad.
Hur många liv har den brittiska kolonialmakten tagit?
Sovjetunionen?
Varför detta blinda hat mot just nazisterna?

Är det rättvist att judarna ska få utnyttja folkmordet för egna intressen när ingen annan folkgrupp får göra det?

Judarna är en privilegierad folkgrupp och därför har just detta folkmordet fått en särskild dignitet.

Det är förövrigt pinsamt att se vuxet folk blanda in känsloargument och värderingar i allting.
Det är ju för det mesta omöjligt att komma fram till nåt vettigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in