2019-05-03, 21:50
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Som mitt ena barns historie lärare sa tror ni elever att tyskarna utrotade ungefär av vad Sveriges befolkning består av idag?

Alla i klassen sa ba nej .

Läraren själv sa sen högst troligt en påhittad siffra.

Förresten ingen brydde sig om judeutrotningen alls. Eller jo tyskarna ville bara massutrota dem. Medan amerikanarna o Ryssarna stred om att komma först upp till Berlins riksdagshus och sätta flaggan i topp.

Med andra ord de va efter kriget de insåg vad nazityskland höll på med. Som sagt
Citera
2019-05-03, 22:03
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
David Icke är galen, absolut, han tror på sjuka saker- men ett judiskt samfund i Australien ville förhindra honom ifrån att Besöka Australien tills han erkänner att runt 12 miljoner judar dödades av nazisterna under ww2.

https://youtu.be/mzgFzss-VB0?t=573

tv-intervjun.

är det något jag missat?

är det 12 miljoner judar nu? är det hatbrott att förneka eller tvivla siffrorna? trodde det var först 3 miljoner, sedan 4, sedan höjde historikerna det till 6 (vilket jag kan köpa av de 60 miljoner som dog, 10% med andra ord) men nu är det upp till 12 miljoner?! vad händer egentligen?!
Någon som har koll?

Det är såhär antagligen. Rimligtvis.

Siffrorna varierar med någon miljon på ett ungefär men det var runt 15 miljoner civila som mördades och fler om man räknar med sovjetiska soldater som var de första som de testade Cyklon B på.

I slutet av kriget hade de tömt lägren flera gånger om, en fånge var ofta i så dåligt skick av svältfödan så han klarade sig i tre månader innan han dödades, men i slutet av kriget hade de tömt Ungern på judar så då var lägren fulla med ungerska judar.

Sedan dess försöker judarna låtsas om att det var judar som var den största gruppen offer, men en del måste ha varit "mischlingar", zigenare, ateister, kommunister med mera.

Sen ska man inte glömma bort att "judarna" skulle utrotas för att de var "bolsjeviker och ateister" enligt Hitlers ideologi.

Det var många som inte passade in i Tredje Riket men det var inte alla "judar" som var judar, ingen frågade om religionstillhörighet.

Det var en grupp rabbiner som fick dansa en löjlig dans för en lägervakt och sedan skickades de till gaskammaren allesammans. En annan gång var det en grupp judiska pojkar som fick gå under en stav som hängde i ett fotbollsmål vid en judisk högtid, scenen anspelade på en historia i den judiska sagan om en herdestav som sållade ut, alla förstod att de som inte nådde upp till staven skulle dödas men en pojke lyckades gömma sig bland de äldre och överlevde.

Visst förföljde nazisterna judar och visst var lägervakterna sadister, men det var inte bara judar som förföljdes och dödades.
Citera
2019-05-03, 22:14
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Det finns en rysk jude som har grävt fram en massa från ryska arkiv och hans siffra om 180 000 döda judar i dessa läger är den lägsta jag hört. Dock har han fixat fram kopior från dessa arkiv, så det är samtidigt det mest understödda siffra jag läst om.

Har dock så jävla svårt att hitta tillbaka till hans blogg. Någon annan som har den adressen?

Tyvärr (då det var +15 år sedan jag faktiskt tog mig besväret att kolla noga) så kan inte jag hitta det jag ansåg vara något knepigt.

Det närmaste jag kan komma (och detta är iofs fortfarande judiska källor, men inte i närheten så noggranna som jag så för så många år sedan då hela internet har blivit lite besudlat med nynazism och sionister på någotvis).

https://www.jewishvirtuallibrary.org/jewish-population-of-the-world

Dessa siffror på denna sidan är tillhyfsade, och man kunde se det mycket enklare (och jämföra mycket enklare) på en sida (som även den var fullständigt judiskt). Och den befolkningsökningen som måste ha skett (för att kunna någorlunda dra av 6 miljoner) är inte av denna värld. I (min syn) ganska omöjlig då inget land, ingen befolkning på planeten hade samma "kurva". Och återigen så om du hävdar att 6 miljoner dog så det enda faktiska bevis du har att erbjuda är att visa att så många levde efter du gör en nu folkräkning.

Hur som helst, även på denna sida (trots att det inte alls är den sidan jag tittade på (den var mycket mer noggrann och listade antal judar/länder osv osv)) så kan man se något knepigt.
Antalet var 1939 var betydligt fler än antalet är idag. Och ser man befolkningsökningar (de flesta länder/folk osv) från 1900-1939 så är ökningen inte i närheten av vad som ens kan ske, men tydligen skedde med just judar. Detta är svårt att tro om jag skall vara helt ärlig, och troligen är det en efterkonstruktion för återigen idag kan vi räkna antalet och för att ens vara i närheten av så många dödade judar så måste det varit en enorm mängd innan för att ens kunna få fram en sådan siffra.

Så återigen, det dog en enorm mängd judar. Ofattbar siffra, men statiskt omöjligt att det var 6 miljoner. Om man skulle dra samma befolkningsmängds explosion som (då måste ha skett 1900-1939) med Sverige så hade vi lätt haft +40 miljoner idag. Ungefär så tänkte jag när jag först kollade igenom siffrorna. Något är helt enkelt lite skevt.

---edit

1900 10,600,000
1922 14,400,000
1925 14,800,000
1939 16,728,000

Som sagt även om dessa siffror även dem är tveksamma (jag minns inte själv de exakta jag kollade på när jag sökte för så många år sedan).

Så är det något som inte stämmer, och någonstans var man tvungen att öka på för att sedan efter kunna dra från dessa 6 miljoner). Exakt när dessa siffror blev "tillhyffsade" är svårt att veta, men att dom inte stämmer borde i princip vem som helst kunna se.

Det är bara jämföra dem med alla andras folkräkning under samma period.

Sedan kan man ju givetvis kolla efter 1945 och se om dom "kurvan" fortsatte, men det gör den inte alls. Deras egna folkräkning är inte än idag uppe +16 miljoner. Och något har helt enkelt blivit tillhyffsat och inte korrekt.
Senast redigerad av 4yoonly 2019-05-03 kl. 22:23.
Citera
2019-05-03, 23:03
Medlem
troddedudes avatar
Det har aldrig dött 12 miljoner judar i ww2. Men tillsammans med andra grupper som skulle ”bort” närmar man sig den siffran. Själv har jag varit och besökt Treblinka, Auschwitz och Birkenau.

Har man ett uns tvivel på att detta har hänt så föreslår jag ett besök på plats, hjälper inte det får man göra ytterligare ett besök hos någon hjärnskrynklare i hopp om hjälp att kunna ta in fakta.
Vill man dit och behöver lite info om hur etc så klicka på länken: https://www.swedishnomad.com/sv/auschwitz-museum-guide/
Citera
2019-05-03, 23:08
Medlem
Citat:
David Icke är galen, absolut, han tror på sjuka saker- men ett judiskt samfund i Australien ville förhindra honom ifrån att Besöka Australien tills han erkänner att runt 12 miljoner judar dödades av nazisterna under ww2.

tv-intervjun.

är det något jag missat?

är det 12 miljoner judar nu? är det hatbrott att förneka eller tvivla siffrorna? trodde det var först 3 miljoner, sedan 4, sedan höjde historikerna det till 6 (vilket jag kan köpa av de 60 miljoner som dog, 10% med andra ord) men nu är det upp till 12 miljoner?! vad händer egentligen?!
Någon som har koll?

Ja - jag tror du har missat en hel del.
Först kan du glömma det där mer 12 miljoner. Jag har inte kollat länkarna etc som ligger bakom påståendet om 12 miljoner - men jag tror den är fel.

Men bakgrunden till siffran 6 miljoner - eller snarare högt 5 miljoner - nära 6 miljoner - har sitt ursprung i en omfattande demografisk beräkning som i huvudsak judarna själva - kanske genom Judiska Världskongressens försorg (med hjälp av andra resurser) - genomförde precis efter kriget hade slutat.

Jag har inte exakt datum men det handlar om 1945, -46, -47. Då gjorde alltså judarna en beräkning av hur många som man kunde anta saknades och hur många som fanns kvar. Man anade att många judar hade dukat under i de tyska lägren, men ingen visste då hur många. Resultat av beräkningen blev i alla fall högt 5 miljoner - närmare 6 miljoner. Ytterligare beräkningar gjordes senare - ca runt 1950 FF (?).

Men judarna redovisar inte "alla andra" som genom tyskarnas försorg dukade under i det tyska lägersystemet. På t ex "SO-rummet", en hemsida som är en slags lärarhandledning för den svenska skolan - talar man om 6 miljoner judar och 7 miljoner "andra" - som offer för förintelsen.

De "andra" var i första hand sovjetryssar - dels krigsfångar dels civila fångar - här handlar det om flera miljoner. Därefter finns en stor grupp politiska motståndare dels rikstyskar, dels folktyskar, m fl. Här finns också politiska motståndare från andra länder som tyskarna gick in i militärt. Sedan följer sjuka, zigenare och diverse samvetsömma m fl, m fl.

Ungefär som ovan fördes resonemanget under 50- och 60-talet FF - fram till att judarna återuppväckte ärendet ca runt 70- 80-talen - då med ett enklare mer lättfattligt resonemang. Man kokade ned den ganska komplexa frågan om händelserna under kriget till några enkla punkter där judarna var de som drabbades, fick lida och mördades i lägren. Det är den versionen som ni på detta forum hela tiden ältar till förbannelse.

Jag hade en en lekkamrat som var jude (fast det visste jag inte då) - hans pappa deltog i den andra beräkningen som gjordes runt 1950. Man frågade sig då: vilka hade kommit till Sverige efter kriget - vika hade rest till Israel - vilka hade rest till Kanada eller Amerika eller någon annan stans?

Jag kände flera människor som hade landar här i Sverige efter kriget , bl a en sovjetryss som var 16 är gammal då han togs av tyskarna och hamnade i koncentrationsläger som slavarbetare. Han kom till Sverige ca 1945-56 efter att ha befriats av engelska armén. Han kallade sig Alex och levde i Stockholm och var välkänd här. Han dog av cancer 1992. Han berättade hur det kunde gå till i de tyska koncentrationslägren. Han själv var ung och någorlunda fysiskt stark och klarade sig hyggligt.
Citera
2019-05-04, 00:59
Medlem
Veniconess avatar
Citat:

tv-intervjun.

är det något jag missat?

Någon som har koll?

David Ickes påstående är inte bara felaktigt utan en total omöjlighet. Det levde inte ens 10 miljoner judar i Europa före krigsutbrottet. Det totala antalet var omkring 9,5 miljoner, vilket utgjorde omkring 1,7% av Europas dåvarande befolkning. Globalt fanns det vid denna tid drygt 16 miljoner* judar.

Nära en tredjedel av de europeiska judarna, 3 miljoner, levde i Polen. På andra plats kom Sovjetunionen med 2,5 miljoner och därefter Rumänien med 980 000 judar. I Sverige levde 6500 judar, betydligt fler än i exempelvis Portugal (1000), Irland (3600), Spanien (4000) och Luxemburg (2200). En minimal andel fanns i Albanien, som vid denna tid huserade cirka 200 judar.

I Storbritannien levde omkring 345 000 judar, vilket är fler än i exempelvis Frankrike, Italien och Österrike. Hitler grämde sig nog en del över att de var oåtkomliga för honom.

Så att 12 miljoner judar dödades är så fel det kan bli. Hur skulle tyskarna ha lyckats med det - genom att massimportera amerikanska judar?

EDIT: 16,6 miljoner tycks vara det allmänt accepterade antalet, även om vissa källor hävdar att det kan ha varit så många som 17 miljoner (kan i och för sig vara en något slarvig avrundning uppåt).
Senast redigerad av Venicones 2019-05-04 kl. 01:12.
Citera
2019-05-04, 04:11
Medlem
rikastistorstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
Intressant tråd.
Siffrorna på hur många judar som dog under WW2 verkar engagera och uppröra många. Än idag.

Varför?

Är ni rädda för att judarna ska få en extra kompensation? Eller ännu mer sympatier? På vilket sätt skulle detta ske i så fall? Och vore det så hemskt om det skedde?

Jag kan omöjligt förstå hur folk orkar bry sig. Jag kunde själv inte bry mig mindre om siffrorna. 3 miljoner, 6 miljoner eller 12 miljoner.
Sjukt var det oavsett.
Det spelar förstås en jävla stor roll. Speciellt eftersom att dom har byggt hela sina offerroll kring sitt enorma och unika lidande. Dom har för fan till och med fått ett land för det. Därför spelar det väldigt stor roll hur många som dog och om det var ett systematiskt massmord eller om dog på grund av sjukdomar och svält när kriget vände för Tyskland. Siffrorna är garanterade uppskrivna med ett par hundra procent och deras lidande borde behandlats som en parantes i historien i jämfört med alla dom andra miljoner och åter miljoner som dog i kriget. Och hade så också gjort om dom inte suttit på en sån otrolig makt och propagandakanaler. Hur ofta hör man historier om romer eller personer som suttit i Gulag i jämförelse?

Ja läger för oliktänkande/oönskade var en jävligt osoft lösning. Icke desto mindre helt accepterat och vanligt på 30-talet. Hade USA blivit invaderat och sönderbombat så tror jag knappast att dom hade prioriterat mat och medicin åt japaner som satt i deras läger. Dom svenska kommunister som satt i läger hade nog heller inte haft det så fett vid en invasion. Mänskliga rättigheter som vi idag tar för givna var liksom inte så högt på tapeten på 30-40 tal. Övergrepp och synder begicks ÖVERALLT. Inte minst av UK, USA och Sovjet. Ändå är det alltid judarnas lidande vi förväntas minnas och sörja och USA, UK och Sovjet som skall hyllas. Hade kriget på något mirakulöst vis vänt 1945 hade vi istället haft minnesstunder för offren i Dresden, Hiroshima osv och fått lära oss i skolan om hur omänskligt amerikanarna och britterna betett sig. Sovjet blev ju visserligen den stora fiende sedan så där har vi i alla fall fått höra en del.
Citera
2019-05-04, 12:44
Medlem
Steinarrs avatar
Det behövs bara två bilder för att slå ihjäl den sk "förintelsen".

https://knowyourmeme.com/photos/1469889

https://i.imgtc.com/mfFxbhh.png

Hur folk fortfarande kan tro på "förintelsen" förblir en gåta.

Är mänskligheten inte smartare än så här?
Citera
2019-05-04, 12:57
Medlem
trigganiggas avatar
Antalet 6 miljoner började cirkulera omkring i offentligheten långt innan andra världskriget.

1921:
https://www.nytimes.com/1921/07/20/archives/begs-america-save-6000000-in-russia-massacre-threatens-all-jews-as.html

Det finns fler referenser, men jag lyckas inte hitta dem snabbt nu eftersom att min IP har blockerat dem. (Jag bor utomlands och är inte på vpn just nu).

Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Så de Ryska soldaterna som nådde Auschwitz-Birkenau ljög de då? Allihop? korrekt är att SS
sprängde större delen av lägret innan de drog sig tillbaka men det fanns hur mycket som helst
kvar.

Nej, allihop ljög inte och några av deras vittnesmål finns att läsa och lyssna på. Men de har du väl aldrig blivit presenterad med?

Citat:
Ursprungligen postat av Aktiebubblan
"I use to think Hitler was a great leader, until I realized that he didn't kill 6 million jews."

Nej tolv miljoner judar dog inte i WWll. Men det skulle inte förvåna mig om det är det som lärs ut i skolan nu för tiden.

Det är precis vad jag lärde mig. Jag vet att barnen som går på samma högstadieskola som jag gick på än i dag lär sig den siffran.
Citera
2019-05-04, 13:50
Medlem
Som vanligt när WW2 och judar diskuteras så flockas det en massa folk som ska tycka till, och de flesta har starka åsikter och kastar fram självsäkra påståenden, men har uppenbarligen, ja bevisligen mycket dåliga kunskaper i sakfrågorna, och de flesta verkar av någon märklig anledning svalt allsköns påståenden som förintelseförnekare kastar fram men som de aldrig någonsin kunnat belägga med seriösa fakta och bevis, för de har inga...

Tråden handlar om att nåt verkar påstå att det dog 12 miljoner judar, men det påståendet verkar lite märkligt så man bör kolla upp vad exakt som påstås och varför.

Att det officiella dödstalet ligger på ca 6 miljoner dödade judar under förintelsen, p g a naziregimens förföljelser och utrensningar, massmord på olika vis, är grundligt bevisat sedan länge. Det är den enskilt största civila gruppen som drabbades. Men det dog massor fler människor totalt i hela WW2, och detta sägs i massor med seriösa dokumentärer som går mest hela tiden på div kanaler. Så det är inte alls så att det bara är judarnas lidande som nämns, eller att man inte skulle få prata om alla andra som dog.

Denna tråd passar nog bättre i Revisionism så som den utvecklats, och i det forumet finns det en rad trådar i vilka man kan få se seriösa fakta och bevis för förintelsen och hur många som dog i den, och på vilka sätt etc. Och samtidigt kan man få förklarat och bevisat hur förintelseförnekare sprider lögner om det hela för att försöka dölja nazisternas enorma brott mot mänskligheten.

Tråden är alltså proppfull av galet felaktiga påståenden och lögner, och bara ett litet fåtal inlägg från 2-3 personer håller sig till seriösa fakta.

Jag ska luska lite mer i påståendet om 12 miljoner dödade judar, och blir inte förvånad om jag upptäcker att det ligger en hund begraven i påståendet, kanske att det inte ens är helt korrekt själva påståendet...

EDIT: Ok, då har jag tittat på klippet som länkades i första inlägget, och det verkar ännu en gång vara en höna av en fjäder...

I klippet nämns siffran 12 miljoner bara 2-3 gånger, nästan bara i förbifarten, så det är alltså i klippet ingen stor sak. Man frågar Icke om han anser att förintelsen skett, att miljontals judar samlades ihop och sköts, sattes i getton, och koncentrationsläger där de dog av svält sjukdomar och umbäranden, eller gasade ihjäl. Och detta svarade Icke ja på, så han visade inga tvivel på den saken i klippet.

Det verkar mer som att trådskaparen försöker skapa uppmärksamhet genom att trycka på med just siffran 12 miljoner, fast den siffran kan vara en siffra som bara nämns felaktigt p g a okunskap
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2019-05-04 kl. 14:41.
Citera
2019-05-04, 14:12
Medlem
Ni som tror på gaskamrarna och att ens över 1 miljon judar dog är så tragiskt hjärntvättade, vi pratar inte mer än några hundratusen här, matematiken bakom "förintelsen" är fysiskt omöjlig, komiskt att se er skydda era sionistiska övermästare, ni har blivit skolade väl att tro på era piskmästares skuldbeläggningslögner.

Som det inte finns något bevis för annat än judarnas egna vittnesmål som inte är värt mycket när det kommer till sanningsenlighet då detta folk är ökänt för att ljuga. Grattis, ni har blivit lurade för ni tror på skiten ni fick lära er i skolan, och nu tycker ni judar är ett heligt folk och ska skyddas till vilket pris som helst, precis som dem vill.

Den riktiga förintelsen var den gentemot europeer, tro inget annat.
Senast redigerad av adolfwasright 2019-05-04 kl. 14:19.
Citera
2019-05-04, 14:18
Medlem
NickSonnys avatar
Jag vill minnas att t.o.m. israeliska politiker har erkänt att den mytiska 6 miljoner-siffran är överdriven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in