Citat:
Ursprungligen postat av
Helge.Palmcrantz
Det finns en rysk jude som har grävt fram en massa från ryska arkiv och hans siffra om 180 000 döda judar i dessa läger är den lägsta jag hört. Dock har han fixat fram kopior från dessa arkiv, så det är samtidigt det mest understödda siffra jag läst om.
Har dock så jävla svårt att hitta tillbaka till hans blogg. Någon annan som har den adressen?
Tyvärr (då det var +15 år sedan jag faktiskt tog mig besväret att kolla noga) så kan inte jag hitta det jag ansåg vara något knepigt.
Det närmaste jag kan komma (och detta är iofs fortfarande judiska källor, men inte i närheten så noggranna som jag så för så många år sedan då hela internet har blivit lite besudlat med nynazism och sionister på någotvis).
https://www.jewishvirtuallibrary.org/jewish-population-of-the-world
Dessa siffror på denna sidan är tillhyfsade, och man kunde se det mycket enklare (och jämföra mycket enklare) på en sida (som även den var fullständigt judiskt). Och den befolkningsökningen som måste ha skett (för att kunna någorlunda dra av 6 miljoner) är inte av denna värld. I (min syn) ganska omöjlig då inget land, ingen befolkning på planeten hade samma "kurva". Och återigen så om du hävdar att 6 miljoner dog så det enda faktiska bevis du har att erbjuda är att visa att så många levde efter du gör en nu folkräkning.
Hur som helst, även på denna sida (trots att det inte alls är den sidan jag tittade på (den var mycket mer noggrann och listade antal judar/länder osv osv)) så kan man se något knepigt.
Antalet var 1939 var betydligt fler än antalet är idag. Och ser man befolkningsökningar (de flesta länder/folk osv) från 1900-1939 så är ökningen inte i närheten av vad som ens kan ske, men tydligen skedde med just judar. Detta är svårt att tro om jag skall vara helt ärlig, och troligen är det en efterkonstruktion för återigen idag kan vi räkna antalet och för att ens vara i närheten av så många dödade judar så måste det varit en enorm mängd innan för att ens kunna få fram en sådan siffra.
Så återigen, det dog en enorm mängd judar. Ofattbar siffra, men statiskt omöjligt att det var 6 miljoner. Om man skulle dra samma befolkningsmängds explosion som (då måste ha skett 1900-1939) med Sverige så hade vi lätt haft +40 miljoner idag. Ungefär så tänkte jag när jag först kollade igenom siffrorna. Något är helt enkelt lite skevt.
---edit
1900 10,600,000
1922 14,400,000
1925 14,800,000
1939 16,728,000
Som sagt även om dessa siffror även dem är tveksamma (jag minns inte själv de exakta jag kollade på när jag sökte för så många år sedan).
Så är det något som inte stämmer, och någonstans var man tvungen att öka på för att sedan efter kunna dra från dessa 6 miljoner). Exakt när dessa siffror blev "tillhyffsade" är svårt att veta, men att dom inte stämmer borde i princip vem som helst kunna se.
Det är bara jämföra dem med alla andras folkräkning under samma period.
Sedan kan man ju givetvis kolla efter 1945 och se om dom "kurvan" fortsatte, men det gör den inte alls. Deras egna folkräkning är inte än idag uppe +16 miljoner. Och något har helt enkelt blivit tillhyffsat och inte korrekt.