2019-05-04, 13:48
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Hur f a n vet du att det handlar om att mammorna gillar utseendet bättre? Det är en sjuk idé sprungen ur religion och kultur liksom mycket annat som är lika sjukt.
Har du något som helst belägg för att det skulle vara kvinnor som drivit på och driver på detta i högre grad än männen?
Vem sa i högre grad än männen? Detsamma kan vi säga om kvinnliga omskärelser. Dessa drivs av kvinnor. Ofta för att de själva omskurits.
Citera
2019-05-04, 13:51
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Vem sa i högre grad än männen? Detsamma kan vi säga om kvinnliga omskärelser. Dessa drivs av kvinnor. Ofta för att de själva omskurits.

Och samtliga idéer drivs till 99% sannolikhet av män från början.
Omskärelse och könsstympning är en sjuk produkt av religion. Könsstympning kommer från Allahs män och deras sjuka ideologier, och omskärelse, ja det vet jag fan inte var det kommer från. Vet du?!
Citera
2019-05-04, 13:52
Avslutad
Citat:
Det är inte bara män som kämpat genom tiderna.

Jo. Fucking jävla jo.. Vi män har stridit, offrats och kämpat för att bygga det du står på idag.

.
Citera
2019-05-04, 13:54
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Ja, sålänge det handlar om ren medkänsla. Ni kvinnor har ett batteri av medkänsla som kan komma oss alla till gagn.

Javisst har vi det. Män har dock en tendens att kunna slå denna medkänsla i spillror genom att uppföra sig som riktiga skitar. Du och Pansar gör ett bra jobb här i tråden till exempel.
Så om du undrar vart medkänslan tagit vägen så vet du det nu...
Citera
2019-05-04, 13:57
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jo. Fucking jävla jo.. Vi män har stridit, offrats och kämpat för att bygga det du står på idag.

.

Snacka om fritt blås här..

Har du någon aning om hur många kvinnor som dött i barnsäng?
Hur många kvinnor som slet dagarna i ända med hushåll, tvätt, ta hand om barn och gamla?

För helvete,skärp dig! Att du bara har mage att påstå att män skulle vara de enda som kämpat och lidit.
Du är en mycket liten man.
Citera
2019-05-04, 13:58
Avslutad
Citat:
Javisst har vi det. Män har dock en tendens att kunna slå denna medkänsla i spillror genom att uppföra sig som riktiga skitar. Du och Pansar gör ett bra jobb här i tråden till exempel.
Så om du undrar vart medkänslan tagit vägen så vet du det nu...

Nej. Din förmåga till medkänsla behöver styras av ärliga uppsåt..
Citera
2019-05-04, 13:59
Medlem
Nihiliserads avatar

Kvinnor är (i generella termer) bättre på språk och att avläsa känslor. Det är väl det enda.
Citera
2019-05-04, 14:01
Avslutad
Citat:
Snacka om fritt blås här..

Har du någon aning om hur många kvinnor som dött i barnsäng?
Hur många kvinnor som slet dagarna i ända med hushåll, tvätt, ta hand om barn och gamla?

För helvete,skärp dig! Att du bara har mage att påstå att män skulle vara de enda som kämpat och lidit.
Du är en mycket liten man.

Jag kan inget än att förundras. En del av mig vill prova på att vara kvinna för att få en insikt hur ni tänker. Seriöst. En annan del är glad för att vara man och slippa det ni lider av..

..ska vi snacka stats?
Citera
2019-05-04, 14:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Menar du på fullt allvar att de valt det själv, som åtta dagar gamla?
Och ska det vara en ursdäkt att det är minoriteter, som att du NU tar avstånd från det för att vi SVENSKAR inte skär i snoppen på små barn. Men det är vi som sköter snippsnippandet, med våra skattepengar dessutom.
Snacka om de låga förväntningarnas rasism.

Och du, vad du TROR?, Vad har vi sagt om det?
Jag sa just att en tredjedel av jordens män inte direkt är att betrakta som en minoritet, även om det i princip är sant. De kan tala för sig själva och behöver knappast feminister stöd i den frågan om de ska sluta med omskärelse eller inte.

Ok, vilka landsting subventionerar omskärelse? Det kan de gott sluta med i så fall då det inte är att betrakta som vård.
Senast redigerad av Ipsi 2019-05-04 kl. 14:11.
Citera
2019-05-04, 14:08
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihiliserad

Kvinnor är (i generella termer) bättre på språk och att avläsa känslor. Det är väl det enda.

Det enda?
Jo tjena. Du har inte förstått mycket om världen du.
Citera
2019-05-04, 14:09
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jag kan inget än att förundras. En del av mig vill prova på att vara kvinna för att få en insikt hur ni tänker. Seriöst. En annan del är glad för att vara man och slippa det ni lider av..

..ska vi snacka stats?

Jag vidhåller precis det jag skrev i föregående inlägg. Vill du motbevisa det så gör det. Men det kan du inte nä, för du vet att det stämmer!
Citera
2019-05-04, 14:12
Avslutad
Citat:
Jag vidhåller precis det jag skrev i föregående inlägg. Vill du motbevisa det så gör det. Men det kan du inte nä, för du vet att det stämmer!

Är du tolv nu?

..projicering eller önsketänkande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in