2019-05-04, 09:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Vem i de muslimska männen i din släkt vill ha feministers medkänsla och för vad?

..jag är ganska säker på att jag skrev "kvinnor" inte 'feminister'.
Citera
2019-05-04, 09:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
..jag är ganska säker på att jag skrev "kvinnor" inte 'feminister'.
Ok, vad vill de ha kvinnors medkänsla för?
Citera
2019-05-04, 09:39
Avslutad
Citat:
Ok, vad vill de ha kvinnors medkänsla för?

Vårt/deras/mitt lidande.
Citera
2019-05-04, 09:51
Avslutad
Citat:
Vårt/deras/mitt lidande.
Jaså, och varför är det så synd om patriarkerna i Indonesien nu då?
Citera
2019-05-04, 09:53
Avslutad
Citat:
Jaså, och varför är det så synd om patriarkerna i Indonesien nu då?

Sa jag det?
Citera
2019-05-04, 09:58
Avslutad
Citat:
Sa jag det?
Varför är det så synd om de muslimska männen i din släkt då?
Citera
2019-05-04, 12:07
Medlem
Citat:
Ja. Finns inget som gör mig så inihelvete förbannad än att tänka på att det än idag i Sverige är lagligt och än värre SUBVENTIONERAT av skattemedel att skära i snoppen på barn!!

Hur i helvete kan man ens tillåta sig att relativisera om det?

Vad hände med Feminismens™ vilja att skydda minoriteter och utsatta grupper???
Bättre på det sociala samt att ta hand om människor. Därav överskott på kvinnor i vårdyrken.
Citera
2019-05-04, 12:43
Avslutad
Varför kan kvinnor inte bara erkänna att män är vassare på det mesta? Bit i det äpplet och så går vi vidare. Vi män är i grunden hjälpsamma. Varför ska ni spela ett spel som uppenbarligen leder till skräp och er egna undergång som självbekräftande varelser?

Jag erkänner varje dag i veckan att ni är fucking amazing med er förmåga att föda vårt liv och komma ihåg hela omvärldens ränker..

Kan ni inte bara erkänna att ni står på vårt svett och blod? Plattformen ni har kom ur mannens (maskulinitet) vilja att vara bättre och erövra. Ni har alltid funnits i våran tanke som en självklar medpilot i livet. Ni VAR en självklar del i vårt liv. Varför detta svek och hat från er?

..
Citera
2019-05-04, 13:20
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Den där tredjedelen av jordens män som är omskurna kanske inte ser sig som en utsatt minoritet som behöver några feminister som talar för dem.

De som omskärs i Sverige är ju dock en minoritet, de flesta från den religion du själv tillhör så där är du väl bättre skickad att klaga än de som inte ens har det i sin kultur.

Dessutom tror jag inget landsting subventionerar det längre, såvida det inte är medicinskt påkallat.
Menar du på fullt allvar att de valt det själv, som åtta dagar gamla?
Och ska det vara en ursdäkt att det är minoriteter, som att du NU tar avstånd från det för att vi SVENSKAR inte skär i snoppen på små barn. Men det är vi som sköter snippsnippandet, med våra skattepengar dessutom.
Snacka om de låga förväntningarnas rasism.

Och du, vad du TROR?, Vad har vi sagt om det?
Citera
2019-05-04, 13:25
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ja. Finns inget som gör mig så inihelvete förbannad än att tänka på att det än idag i Sverige är lagligt och än värre SUBVENTIONERAT av skattemedel att skära i snoppen på barn!!

Hur i helvete kan man ens tillåta sig att relativisera om det?

Vad hände med Feminismens™ vilja att skydda minoriteter och utsatta grupper???
Som jag trodde! Det gick inte att få hin håle att ta parti för pojkarna utan det skevade iväg till "deras kultur".
I Sverige, och ännu mer i USA görs det även på vanliga svenska pojkar för att mammor gillar utseendet på de omskurna bättre. De kallar det gärna hygienfaktorer. De skapas till och med myter om hur mycket renare den är och att det till och med motverkar sexuellt överförbara sjukdomar. Får jag gissa handlar det mest om smaken. Jag kallar det dildofiering av småpojkar.
Citera
2019-05-04, 13:46
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Som jag trodde! Det gick inte att få hin håle att ta parti för pojkarna utan det skevade iväg till "deras kultur".
I Sverige, och ännu mer i USA görs det även på vanliga svenska pojkar för att mammor gillar utseendet på de omskurna bättre. De kallar det gärna hygienfaktorer. De skapas till och med myter om hur mycket renare den är och att det till och med motverkar sexuellt överförbara sjukdomar. Får jag gissa handlar det mest om smaken. Jag kallar det dildofiering av småpojkar.

Hur f a n vet du att det handlar om att mammorna gillar utseendet bättre? Det är en sjuk idé sprungen ur religion och kultur liksom mycket annat som är lika sjukt.
Har du något som helst belägg för att det skulle vara kvinnor som drivit på och driver på detta i högre grad än männen?
Citera
2019-05-04, 13:47
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Varför kan kvinnor inte bara erkänna att män är vassare på det mesta? Bit i det äpplet och så går vi vidare. Vi män är i grunden hjälpsamma. Varför ska ni spela ett spel som uppenbarligen leder till skräp och er egna undergång som självbekräftande varelser?

Jag erkänner varje dag i veckan att ni är fucking amazing med er förmåga att föda vårt liv och komma ihåg hela omvärldens ränker..

Kan ni inte bara erkänna att ni står på vårt svett och blod? Plattformen ni har kom ur mannens (maskulinitet) vilja att vara bättre och erövra. Ni har alltid funnits i våran tanke som en självklar medpilot i livet. Ni VAR en självklar del i vårt liv. Varför detta svek och hat från er?

..

Det är inte bara män som kämpat genom tiderna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in