2019-05-03, 19:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
I ditt fall behöver du först förstå att kvinnor inte är mer offer än män i den här frågan, när en tredjedel av jordens män är omskurna och bara bushwackers i skithålsländer fortfarande gör skiten på flickor.
På pojkar får du göra det i Sverige, så skärpning nu!
Ta pojkars sida I SVERIGE eller håll käften!

Ja. Finns inget som gör mig så inihelvete förbannad än att tänka på att det än idag i Sverige är lagligt och än värre SUBVENTIONERAT av skattemedel att skära i snoppen på barn!!

Hur i helvete kan man ens tillåta sig att relativisera om det?

Vad hände med Feminismens™ vilja att skydda minoriteter och utsatta grupper???
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2019-05-03 kl. 19:09.
Citera
2019-05-03, 22:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Ja. Finns inget som gör mig så inihelvete förbannad än att tänka på att det än idag i Sverige är lagligt och än värre SUBVENTIONERAT av skattemedel att skära i snoppen på barn!!

Hur i helvete kan man ens tillåta sig att relativisera om det?

Vad hände med Feminismens™ vilja att skydda minoriteter och utsatta grupper???
Den där tredjedelen av jordens män som är omskurna kanske inte ser sig som en utsatt minoritet som behöver några feminister som talar för dem.

De som omskärs i Sverige är ju dock en minoritet, de flesta från den religion du själv tillhör så där är du väl bättre skickad att klaga än de som inte ens har det i sin kultur.

Dessutom tror jag inget landsting subventionerar det längre, såvida det inte är medicinskt påkallat.
Senast redigerad av Ipsi 2019-05-03 kl. 23:11.
Citera
2019-05-04, 06:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Den där tredjedelen av jordens män som är omskurna kanske inte ser sig som en utsatt minoritet som behöver några feminister som talar för dem.
Så du menar att tystnad är en form av medhåll?
Citat:
De som omskärs i Sverige är ju dock en minoritet, de flesta från den religion du själv tillhör så där är du väl bättre skickad att klaga än de som inte ens har det i sin kultur.
Ok. De flickor om får fittan ihopsydd är också en minoritet. Vafan gnäller de om? Är det verkligen ditt argument..?
Ja, jag är muslim (av tvång). Jag kämpar med det varje dag. Jag har både son och dotter jag måste navigera runt den där soppan samtidigt som jag ska fostra empatiska och kritiskt tänkande individer. Vad gör du?
Citat:
Dessutom tror jag inget landsting subventionerar det längre, såvida det inte är medicinskt påkallat.
Inte 100 där. Lutar mig mot GoogleFu mobben att komma in med senaste.
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2019-05-04 kl. 06:51.
Citera
2019-05-04, 08:21
Avslutad
Citat:
Så du menar att tystnad är en form av medhåll?

Ok. De flickor om får fittan ihopsydd är också en minoritet. Vafan gnäller de om? Är det verkligen ditt argument..?
Ja, jag är muslim (av tvång). Jag kämpar med det varje dag. Jag har både son och dotter jag måste navigera runt den där soppan samtidigt som jag ska fostra empatiska och kritiskt tänkande individer. Vad gör du?

Inte 100 där. Lutar mig mot GoogleFu mobben att komma in med senaste.
Jag menar att en tredjedel av jordens män kanske inte direkt är någon ”utsatt minoritet” även om det är ovanligt att man omskär småpojkar i Sverige. En tredjedel av jordens män är en stor grupp som kan prata för sig själva.

Så vilken hjälp hade du behövt av feminister för att avstå från att låta omskära din son? Är din fru feminist?
Senast redigerad av Ipsi 2019-05-04 kl. 08:45.
Citera
2019-05-04, 08:49
Avslutad
Citat:
Så vilken hjälp hade du behövt av feminister för att avstå från att låta omskära din son?

Jag tillhör den lilla skara som kämpar för andra utan egen vinning. Mina barn och min närmiljö har inga som helst inslag av sånt förtryck som illa religion eller kultur bär med sig. Min son har en hel snopp och kommer säkerligen få utlopp och njutning av sin framtida manliga sexualitet. Det är mitt ansvar och jag ska se till att det blir så. Min dotter också för den delen..

När jag ser vad ni galningar gör med samhället och barnen hemma så bara måste jag stå upp. Jag kan försöka gå vidare men barnet (som växte upp på barnhem och o.s.v.) i mig skriker och det är där jag är.

Jag / vi behöver ingenting av er feminister. Det enda vi vill ha är att ni slutar terrorisera oss med er narcissism. Låt pojkar vara pojkar. Låt barn vara barn. (moder natur har klurat på det längre än Södertörn)
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2019-05-04 kl. 08:52.
Citera
2019-05-04, 09:06
Avslutad
Citat:
Jag tillhör den lilla skara som kämpar för andra utan egen vinning. Mina barn och min närmiljö har inga som helst inslag av sånt förtryck som illa religion eller kultur bär med sig. Min son har en hel snopp och kommer säkerligen få utlopp och njutning av sin framtida manliga sexualitet. Det är mitt ansvar och jag ska se till att det blir så. Min dotter också för den delen..

När jag ser vad ni galningar gör med samhället och barnen hemma så bara måste jag stå upp. Jag kan försöka gå vidare men barnet (som växte upp på barnhem och o.s.v.) i mig skriker och det är där jag är.

Jag / vi behöver ingenting av er feminister. Det enda vi vill ha är att ni slutar terrorisera oss med er narcissism. Låt pojkar vara pojkar. Låt barn vara barn. (moder natur har klurat på det längre än Södertörn)
Och de muslimska männen i din släkt, tycker de att de är en utsatt minoritet som behöver feministers hjälp?
Citera
2019-05-04, 09:11
Avslutad
Citat:
Och de muslimska männen i din släkt, tycker de att de är en utsatt minoritet som behöver feministers hjälp?

Nej. I Indonesien finns det ett riktigt patriarkat.

Kom hit och höj din röst..
Citera
2019-05-04, 09:15
Avslutad
Citat:
Nej. I Indonesien finns det ett riktigt patriarkat.

Kom hit och höj din röst..
Vilka utsatta minoriteter tyckte du att feminister skulle skydda då?
Citera
2019-05-04, 09:19
Avslutad
Citat:
Vilka utsatta minoriteter tyckte du att feminister skulle skydda då?

Människor av hankön som får en kniv i snoppen utan medtycke. Blod och smärta mellan benen. Kniven i snoppen.

..var är din röst?
Citera
2019-05-04, 09:20
Avslutad
Citat:
Människor av hankön som får en kniv i snoppen utan medtycke. Blod och smärta mellan benen. Kniven i snoppen.

..var är din röst?
Så männen i Indonesien, de muslimska männen i din släkt, behöver feministers stöd alltså. Är din fru feminist?
Citera
2019-05-04, 09:27
Avslutad
Citat:
Så männen i Indonesien, de muslimska männen i din släkt, behöver feministers stöd alltså.

Ja, sålänge det handlar om ren medkänsla. Ni kvinnor har ett batteri av medkänsla som kan komma oss alla till gagn.
Citera
2019-05-04, 09:28
Avslutad
Citat:
Ja, sålänge det handlar om ren medkänsla. Ni kvinnor har ett batteri av medkänsla som kan komma oss alla till gagn.
Vem i de muslimska männen i din släkt vill ha feministers medkänsla och för vad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in