2019-03-24, 03:51
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Jag vet inte om jag borde ge mig in i den här tramsdiskussionen överhuvudtaget, men jag måste fråga mig vad fan ni pratar om. Dold agenda? Är det "utrota den vita rasen" du börjat pladdra om nu kanske? Är jag en del av ZOG också?

Konspirationsteori-wacko, jaså, ska du köra den taktiken? Du uttrycker i samma post din agenda; att tysta kritiker med alla tillgängliga medel.

Citat:

Låt mig försäkra att jag har inget som helst inflytande över det här landets humaniorautbildningar, jag är en lekman inom ämnet som bäst.

Jag känner nu en del Disciplinas som har 100% inflyttande över sådana utbildningar, du får här agera någonslags arketyp för de som bestämmer över landets "hjärna". Ta det som en komplimang.

Citat:
Jag upplever mig nog ärligt talat precis lika maktlös som er. Det här landet styrs ju om ni frågar mig tyvärr av mesiga socialliberaler som tycker att er "yttrandefrihet" ger er rätt att sprida allsköns påhitt dagarna i ända utan någon hänsyn till konsekvenser.

De gör sitt bästa med att söka upp oss som jag redan visat, speciellt gamla tanter som inte fattar att man måste vara anonym för att uttala sig om sådant. Så mesiga är de alltså inte på den fronten. Det är dock svårt att gå in med järnhand och få reda på information i servrar som befinner sig i utlandet (som flashback), och dessutom skriver många av oss 100% anonymt genom TOR browser, de kan ju då inte ens stoppa oss från att handla med droger, osv.

Staten har alltså problemet att de är för inkompetenta och saknar teknisk know-how för att stoppa folks frihet, eftersom statens egna byråkratiska organisationer inte bygger på någon meritokrati så ska du nog inte hoppas på för mycket. Ambitionen att stoppa folks frihet existerar dock (även från media, Aschberg har ju sökt upp flertalet feltänkare).

De kanske sedan saknar ditt mod och din passion för att applicera saudiarabisk eller kinesisk censur av internet. Bara av ren nyfikenhet: vad ska de sedan göra med oss? Hur många års fängelsen skulle vara ok för din del (du som inte är släpphänt)?

Citat:
Vår regering är slapphänt och tittar lojt på när myter sprids och allt från radikala islamister till högerextremister bedriver rekryteringsarbete via sociala medier. Tyvärr ser det ut som att vi får lita mer på företag som Facebook framför vår egen regering i kampen för att hålla after sådana beteenden.

Ja, tur att Nordkorea slipper sådana problem. Vi måste få närmare samarbete med Kim Jung Un på den fronten.

Roligt med radikala islamister. Vad sägs om radikala islamistiska fanatiker för att inte visa upp fobi mot de som enbart är radikala islamister men inte fanatiska sådana?

Citat:
Men det var ju kul att man fick agera exempel på någon sorts illvillig kvinnlig planeringsförmåga iallafall.

Jag respekterar dig och din sort. Olikt många i detta forum så tror jag att man måste ta och lära älska något hos ens fiender, rentav lära sig ett och annat, speciellt nu när ni vunnit kriget. Något måste ni ju ha gjort rätt.

Att gråta ut över moralisk rätt eller fel vore ju inte så vettigt (ingen bryr sig, jag vet), det enda som existerar är ju spelet.

Citat:
Ja, man skriver vad man själv kan som man brukar säga, och i ditt fall är det väl islamofobi och domedagsprofetior. När inga förlag vill ha skiten så kan du ju alltid göra en Tino, publicera den själv och grina om censur när ingen köper den.

Nej, oroa dig inte. Jag är inte så galen att jag skickar sådant till svenska förlag. Haha. Jag anser att det troligen var min egen otillräcklighet som har resulterat i att mina romaner/noveller inte publicerats. Oavsett vad som är sant, så är det bäst att ha sådan mentalitet än att tjura om att Världen är orättvis.

Min mycket mer kontroversiella islam-roman kommer släppas anonymt, gratis, som EPUB genom internet en dag och jag kommer varesig tjäna en krona för den eller få uppleva hur det känns att genomgå halalslakt (vill verkligen undvika ett sådant öde).
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-03-24 kl. 03:56.
Citera
2019-03-24, 04:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Konspirationsteori-wacko, jaså, ska du köra den taktiken? Du uttrycker i samma post din agenda; att tysta kritiker med alla tillgängliga medel.
Jag förstår inte riktigt hur man kan kalla något jag uttryckt i flera års tid för en dold agenda.

Citat:
Jag känner nu en del Disciplinas som har 100% inflyttande över sådana utbildningar, du får här agera någonslags arketyp för de som bestämmer över landets "hjärna". Ta det som en komplimang.
Jag ser liksom inte riktigt vad det är för gemensamma nämnare du hittar överhuvudtaget. Om man nu bortser ifrån att inga av oss är speciellt toleranta mot ert faktaresistenta dravel förstås.

Citat:
De gör sitt bästa med att söka upp oss som jag redan visat, speciellt gamla tanter som inte fattar att man måste vara anonym för att uttala sig om sådant. Så mesiga är de alltså inte på den fronten. Det är dock svårt att gå in med järnhand och få reda på information i servrar som befinner sig i utlandet (som flashback), och dessutom skriver många av oss 100% anonymt genom TOR browser, de kan ju då inte ens stoppa oss från att handla med droger, osv.

Staten har alltså problemet att de är för inkompetenta och saknar teknisk know-how för att stoppa folks frihet, eftersom statens egna byråkratiska organisationer inte bygger på någon meritokrati så ska du nog inte hoppas på för mycket. Ambitionen att stoppa folks frihet existerar dock (även från media, Aschberg har ju sökt upp flertalet feltänkare).

De kanske sedan saknar ditt mod och din passion för att applicera saudiarabisk eller kinesisk censur av internet. Bara av ren nyfikenhet: vad ska de sedan göra med oss? Hur många års fängelsen skulle vara ok för din del (du som inte är släpphänt)?
Ja, man kan ju diskutera huruvida det är lättja eller okunskap som håller tillbaka svenska staten, men hur spm helst försäkrar jag att det är långt ifrån en teknisk omöjlighet att hålla folk ansvariga för vad de skriver på internet.

Jag tror ärligt talat att de flesta hade lärt sig läxan vid dagsböter. Hur mycket är det egentligen värt att sitta och sprida sina påhitt på internet?

Citat:
Ja, tur att Nordkorea slipper sådana problem. Vi måste få närmare samarbete med Kim Jung Un på den fronten.

Roligt med radikala islamister. Vad sägs om radikala islamistiska fanatiker för att inte visa upp fobi mot de som enbart är radikala islamister men inte fanatiska sådana?
Jag förstår inte ens vad du vill ha sagt med detta.

Citat:
Nej, oroa dig inte. Jag är inte så galen att jag skickar sådant till svenska förlag. Haha. Jag anser att det troligen var min egen otillräcklighet som har resulterat i att mina romaner/noveller inte publicerats. Oavsett vad som är sant, så är det bäst att ha sådan mentalitet än att tjura om att Världen är orättvis.

Min mycket mer kontroversiella islam-roman kommer släppas anonymt, gratis, som EPUB genom internet en dag och jag kommer varesig tjäna en krona för den eller få uppleva hur det känns att genomgå halalslakt (vill verkligen undvika ett sådant öde).
Ja, det låter ju som ett rimligt mål, och synbarligen har du ju tid att förströ så jag kan bara önska lycka till med det projektet. Jag lovar att inte läsa när det blir klart.
Citera
2019-03-24, 05:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bitchniggaz
Psyche!!

Jag bara drev, visste att nån blåögd stackare skulle erkänna sitt bögeri!!

Jag är inte bög. Jag är pilot, fridykare och ingenjör. Jag besitter några världsrekord. ..jag är inte rädd för att testa nya saker.

Jag misstänker att du kollar på porr på nätet i mammas källare och då står gärna analsex på menyn?

Jag personligen kan inte förstå analsex överhuvudtaget. Finner det vidrigt.

Du är mer bög än jag.
Citera
2019-03-24, 07:36
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yemina
Kvinnor är bland annat betydligt bättre på att inte överskatta sina förmågor till den milda grad att man förolyckar sig själv eller andra.
Ja, så till den milda grad att de aldrig får tummen ur. De har fantastiska idéer men gör inget av dem.
Och självklart en massa bindgalna idéer, som kanske fått dem inlåsta på psyket, om man hade haft systemet kvar.
Citera
2019-03-24, 10:11
Medlem
Citat:
https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/kommuner-i-siffror/#?region1=1280&region2=2584

Samtliga norrländska småkommuner som jag kollade upp slog Malmö, vilka hittade du som är så fattiga att de låg under Malmö?

Malmö 267 tkr inkomst 2017

Kiruna 330 tkr inkomst 2017
Gällivare 325 tkr
Östersund 291 tkr
Söderhamn (skitdekadent liten stad där min familj har ursprung): 271 tkr inkomst
Luleå 306 tkr
Piteå 301 tkr
Skellefteå 294 tkr
Umeå 298 tkr
Hudiksvall 286 tkr
Örnsköldsvik 296 tkr
Mora 286,4 tkr
Leksand 285 tkr
Falun 304 tkr
Sundsvall 310 tkr

Jag har ovan tagit i princip alla de största småstäderna i Norrland, vilka var det du sökte på undrar jag?
Söderhamn? Jag tyckte du skrev nånstans att din familj hade sitt ursprung i Norrland. Söderhamn är ju typ mitten av Sverige. Mora?
Allvarligt??

Jag sökte på samhällen som lider av utflyttning och åldrande befolkning. Jag sökte även på brp, inte på inkomst.
Citat:

Du kan inte hela tiden pusha på med att "i framtiden kommer det gå vägen", du måste ackompanjera en trend och trenden är att Malmös BNP per capita faller för varje år i jämförelse med svenska BNP:

https://tino.us/wp-content/uploads/2013/08/1.png

Du kan inte på allvar köra med "we shall overcome!"-tesen som en slags seriös argument.

Malmös trend är konstant nedåt, det är inte något som hände plötsligt år 2015 och det möjligen kommer gå upp alldelles plötsligt av någon mirakel.
Jag pushar inte hela tiden med något sådant, jag brukar inte ens diskutera ämnet. We shall overcome? Du överskattar hur investerad jag är i ämnet. Det är bara det att det är missvisande att inte ta det i beaktning.
Citera
2019-03-24, 10:27
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Söderhamn? Jag tyckte du skrev nånstans att din familj hade sitt ursprung i Norrland. Söderhamn är ju typ mitten av Sverige. Mora?
Allvarligt??

Familjen är från Gällivaretrakten egentligen, är väl tillräckligt norrut? Sedan flyttade de ner till Söderhamn då farfar fick jobb där, vi har dock kvar stugan i djupa Norrland, men Söderhamn och Hälsingland är region Norrland sist jag kollade, men det gör ju detsamma, norrländska småstäder var ju rikare.

Citat:
Jag sökte på samhällen som lider av utflyttning och åldrande befolkning. Jag sökte även på brp, inte på inkomst.

Jag pushar inte hela tiden med något sådant, jag brukar inte ens diskutera ämnet. We shall overcome? Du överskattar hur investerad jag är i ämnet. Det är bara det att det är missvisande att inte ta det i beaktning.

Vadå, småbyar töms och städer fylls. Det är ett Världsligt fenomen. Inga afghaner kommer vilja bo i Nattavaara kan jag lova dig. Så exakt vad ska man ta i beaktning?
Citera
2019-03-24, 11:24
Medlem
Citat:
Familjen är från Gällivaretrakten egentligen, är väl tillräckligt norrut? Sedan flyttade de ner till Söderhamn då farfar fick jobb där, vi har dock kvar stugan i djupa Norrland, men Söderhamn och Hälsingland är region Norrland sist jag kollade, men det gör ju detsamma, norrländska småstäder var ju rikare.
Ja det har ju ingen betydelse egentligen för nånting, det är bara så långt från min egen uppfattning om vad som är norrland men jag vet faktiskt inte var gränsen går officiellt.

Citat:
Vadå, småbyar töms och städer fylls. Det är ett Världsligt fenomen. Inga afghaner kommer vilja bo i Nattaavara kan jag lova dig. Så exakt vad ska man ta i beaktning
Att Malmö måste ha stora utgifter i samband med människor som nyligen kommit till Sverige. Ja det är ett värdsligt fenomen och poängen med exemplet var bara problemen med en åldrande befolkning.
Citera
2019-03-24, 12:16
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Framgångsrika män får flest barn, för kvinnor gäller motsatsen. Förutsättningarna ser helt motsatta ut på ett av det viktigaste områdena i livet. Att behandla framgång eller brist på framgångsrik karriär som ett mått på potential under sådana omständigheter är meningslöst.
Det är faktiskt en tänkvärd tanke. Att kvinnor som föredrar familj naturligt kommer att reproduceras mer än kvinnor som viger sitt liv åt ett nisch-tänkande som universums uppkomst eller skruvars gängning. Skruv-männen har inga problem att reproduceras, de behöver bara lämna sin tänkarstuga någon gång per år.

Där har vi kanske orsaken till att världens ser ut som den gör. Det naturliga urvalet. Om det är så kommer skillnaderna dessutom att öka. Jag skulle vilja se den feminist som försöker rucka på en universell konstant som det naturliga urvalet.
Citera
2019-03-24, 12:20
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
På ”alla dessa områden”? Nu ljuger du värre än en häst galopperar i Jägersro. För det var bara tre av hundratals expert-områden som jag gav exempel på. I Wikipedia-artikeln om kemi är 54 % av de listade toppkemisterna kvinnor.

Kemi: 39 kvinnor av 72 (54 %)

54 % är 3,6 gånger mer än och 33 % är mer än dubbelt så mycket som dina 15 %. Kan du inte räkna?

Din ”15 %-hypotes” och dina övriga påståenden är helt ovetenskapliga och avfärdade som misogynt nonsens.
Jag förstår, om 54% kvinnor står i kemilistan så är kemi ett kvinnoområde. Och om 33% kvinnor står som arkitekter så är arkitektur ett kvinnoområde. Matematik är nog inte din grej.
Citera
2019-03-24, 12:22
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Vad kan vi dra för slutsatser om könsskillnaden i förmågan att uttrycka sig skriftligt och att med ord beskriva känslor och stämningar? Försök nu räkna ut varför det var en sådan liten andel kvinnliga författare under 1800-talet och tidigare. Beskriv gärna för mig hur kvinnans situation såg ut för exempelvis 200 år sedan och vilka rättigheter och möjligheter hon hade på den tiden.
Kvinnor på 1800-talet hade exakt den exponering de var värda. För om man t,ex har teorin att "kvinnor trycktes ner av män" så är ju det i sig ett bevis att "män kan bättre". Dolda opublicerade författare är inte "författare" annat än i dina våta drömmar. På samma sätt som du inte är en nobelprisvinnare.

Ditt flytande sätt att se på världen, där du själv liksom bestämmer hur det är från en slags dröm fast mätbara fakta går emot dig, är meningslös förnekelse. I den här tråden finns ovanligt många förnekare. Googla på Förnekelse Stadier och du kommer att känna igen varenda fas i dina inlägg. Du är den där kommunisten i Nordkorea som äter barkbröd och som ändå utropar "Vi måste ha mer kommunism". Din dröm om världen förblindar dig.
Senast redigerad av Paris24 2019-03-24 kl. 12:42.
Citera
2019-03-24, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Det är faktiskt en tänkvärd tanke. Att kvinnor som föredrar familj naturligt kommer att reproduceras mer än kvinnor som viger sitt liv åt ett nisch-tänkande som universums uppkomst eller skruvars gängning. Skruv-männen har inga problem att reproduceras, de behöver bara lämna sin tänkarstuga någon gång per år.

Där har vi kanske orsaken till att världens ser ut som den gör. Det naturliga urvalet. Om det är så kommer skillnaderna dessutom att öka. Jag skulle vilja se den feminist som försöker rucka på en universell konstant som det naturliga urvalet.
Det var inte vad jag skrev så de tankar du tycker är tänkvärda är helt dina egna.
Citera
2019-03-24, 12:34
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Det var inte vad jag skrev så de tankar du tycker är tänkvärda är helt dina egna.
Ursäkta om jag trodde att en kvinna på FB skrev något tänkvärt, jag var iallafall glad en liten stund. Jag citerade dig exakt, framgångsrika män reproduceras mer, framgångsrika kvinnor reproduceras mindre. Det låter totalt trovärdigt och kan förklara hela den här trådens topic. Förklara vad du menar med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in