Citat:
Konspirationsteori-wacko, jaså, ska du köra den taktiken? Du uttrycker i samma post din agenda; att tysta kritiker med alla tillgängliga medel.
Citat:
Låt mig försäkra att jag har inget som helst inflytande över det här landets humaniorautbildningar, jag är en lekman inom ämnet som bäst.
Låt mig försäkra att jag har inget som helst inflytande över det här landets humaniorautbildningar, jag är en lekman inom ämnet som bäst.
Jag känner nu en del Disciplinas som har 100% inflyttande över sådana utbildningar, du får här agera någonslags arketyp för de som bestämmer över landets "hjärna". Ta det som en komplimang.
Citat:
Jag upplever mig nog ärligt talat precis lika maktlös som er. Det här landet styrs ju om ni frågar mig tyvärr av mesiga socialliberaler som tycker att er "yttrandefrihet" ger er rätt att sprida allsköns påhitt dagarna i ända utan någon hänsyn till konsekvenser.
De gör sitt bästa med att söka upp oss som jag redan visat, speciellt gamla tanter som inte fattar att man måste vara anonym för att uttala sig om sådant. Så mesiga är de alltså inte på den fronten. Det är dock svårt att gå in med järnhand och få reda på information i servrar som befinner sig i utlandet (som flashback), och dessutom skriver många av oss 100% anonymt genom TOR browser, de kan ju då inte ens stoppa oss från att handla med droger, osv.
Staten har alltså problemet att de är för inkompetenta och saknar teknisk know-how för att stoppa folks frihet, eftersom statens egna byråkratiska organisationer inte bygger på någon meritokrati så ska du nog inte hoppas på för mycket. Ambitionen att stoppa folks frihet existerar dock (även från media, Aschberg har ju sökt upp flertalet feltänkare).
De kanske sedan saknar ditt mod och din passion för att applicera saudiarabisk eller kinesisk censur av internet. Bara av ren nyfikenhet: vad ska de sedan göra med oss? Hur många års fängelsen skulle vara ok för din del (du som inte är släpphänt)?
Citat:
Vår regering är slapphänt och tittar lojt på när myter sprids och allt från radikala islamister till högerextremister bedriver rekryteringsarbete via sociala medier. Tyvärr ser det ut som att vi får lita mer på företag som Facebook framför vår egen regering i kampen för att hålla after sådana beteenden.
Ja, tur att Nordkorea slipper sådana problem. Vi måste få närmare samarbete med Kim Jung Un på den fronten.
Roligt med radikala islamister. Vad sägs om radikala islamistiska fanatiker för att inte visa upp fobi mot de som enbart är radikala islamister men inte fanatiska sådana?
Citat:
Men det var ju kul att man fick agera exempel på någon sorts illvillig kvinnlig planeringsförmåga iallafall.
Jag respekterar dig och din sort. Olikt många i detta forum så tror jag att man måste ta och lära älska något hos ens fiender, rentav lära sig ett och annat, speciellt nu när ni vunnit kriget. Något måste ni ju ha gjort rätt.
Att gråta ut över moralisk rätt eller fel vore ju inte så vettigt (ingen bryr sig, jag vet), det enda som existerar är ju spelet.
Citat:
Ja, man skriver vad man själv kan som man brukar säga, och i ditt fall är det väl islamofobi och domedagsprofetior. När inga förlag vill ha skiten så kan du ju alltid göra en Tino, publicera den själv och grina om censur när ingen köper den.
Nej, oroa dig inte. Jag är inte så galen att jag skickar sådant till svenska förlag. Haha. Jag anser att det troligen var min egen otillräcklighet som har resulterat i att mina romaner/noveller inte publicerats. Oavsett vad som är sant, så är det bäst att ha sådan mentalitet än att tjura om att Världen är orättvis.
Min mycket mer kontroversiella islam-roman kommer släppas anonymt, gratis, som EPUB genom internet en dag och jag kommer varesig tjäna en krona för den eller få uppleva hur det känns att genomgå halalslakt (vill verkligen undvika ett sådant öde).
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-03-24 kl. 03:56.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-03-24 kl. 03:56.