Citat:
Ursprungligen postat av
Skogsvatte
Varför inte då?
Jag ser följande problem med NMR:
1. Extremism tar död på rörelser. Vet du något exempel på ett parti som vunnit på att bli mer extrem?
2. Många nazister "hoppar av" och blir vänster och antirasister. Jag har känslan av att de mest extrema egentligen inte är Sverigevänner utan drivs av hat och ett behov att att slåss. Håller man sig på en rimlig nivå så behöver man inte hoppa av.
3. Går man med i NMR så är man permanent utesluten från alla andra sammanhang.
4. Man kan inte ha utländska ("rasfrämliga") vänner längre.
5. NMRs version av demokrati - baserad på etnicitet - är inget jag ställer mig bakom.
6. Vad NMR än säger så är många i organisationen våldsbejakande. Det ger ett dåligt intryck.
7. Jag vill inte se världen som en judisk konspiration. Jag var lite inne på sådana tankar ett tag men det tar över en och gör att man inte kan hålla sig objektiv.
8. Jag ser etniska rensningar som orealistiska.
Jag tror det är viktigt att kunna skilja en sund "it's okay to be white" attityd mot en hatisk White Supremacy ideologi.
Jag skulle t.ex. inte se det som omöjligt att jag någon gång har ett förhållande med en svart person. Det jag vill bekämpa är DÅLIGA element i samhället - inte rasfrämliga element.
Att många negrer är våldsamma och korkade innebär inte att ALLA är det . Jag har inget emot Alice Bah Kunke eller Martin Dahlin för att ta några exempel.
Så att som jag ser det finns det stora skillnader mellan AFS och NMR , för jag TROR att AFS förespråkar samma åsikter som jag själv har. Vad tror du?