Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-05-04, 11:49
Medlem
Krugerrands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Precis. AFS är egentligen bara en papperskonstruktion. Det finns inget parti och ingen partiorganisation i vanlig mening. Det är ett kompisgäng kring Gustav och en handfull sympatisörer här och där runtom i landet. Man satsade allt på succé i riksdagsvalet och när det istället blev ett brakfiasko så gick luften ur ballongen av "hög energi". Nu är det i princip att starta från noll och bygga upp ett parti, en organisation och en rörelse som gäller om det ska bli nåt. Frågan är om någon orkar det.

Gustav är en talang med stor potential och det finns flera andra bra och drivna människor i och kring AFS, så det är synd om allt bara rinner ut i sanden.

AfS är en dagslända och EU-valet kommer bli lika dåligt som riksdagsvalet. Man talar till folk men inte med dem. Organisationen skulle ha varit på plats innan man vevade igång. Synd på så rara ärtor men jag förmodar att judelobbyn, som inte finns, gläds.
Citera
2019-05-04, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Varför inte då?

Jag ser följande problem med NMR:
1. Extremism tar död på rörelser. Vet du något exempel på ett parti som vunnit på att bli mer extrem?
2. Många nazister "hoppar av" och blir vänster och antirasister. Jag har känslan av att de mest extrema egentligen inte är Sverigevänner utan drivs av hat och ett behov att att slåss. Håller man sig på en rimlig nivå så behöver man inte hoppa av.
3. Går man med i NMR så är man permanent utesluten från alla andra sammanhang.
4. Man kan inte ha utländska ("rasfrämliga") vänner längre.
5. NMRs version av demokrati - baserad på etnicitet - är inget jag ställer mig bakom.
6. Vad NMR än säger så är många i organisationen våldsbejakande. Det ger ett dåligt intryck.

7. Jag vill inte se världen som en judisk konspiration. Jag var lite inne på sådana tankar ett tag men det tar över en och gör att man inte kan hålla sig objektiv.
8. Jag ser etniska rensningar som orealistiska.

Jag tror det är viktigt att kunna skilja en sund "it's okay to be white" attityd mot en hatisk White Supremacy ideologi.

Jag skulle t.ex. inte se det som omöjligt att jag någon gång har ett förhållande med en svart person. Det jag vill bekämpa är DÅLIGA element i samhället - inte rasfrämliga element.

Att många negrer är våldsamma och korkade innebär inte att ALLA är det . Jag har inget emot Alice Bah Kunke eller Martin Dahlin för att ta några exempel.

Så att som jag ser det finns det stora skillnader mellan AFS och NMR , för jag TROR att AFS förespråkar samma åsikter som jag själv har. Vad tror du?
Citera
2019-05-04, 13:08
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
Jaha, och vilken partiledning var det som de facto ville samarbeta med Expo, om inte ditt älskade SD? I det fördolda dessutom, i syfte att spionera på partimedlemmar. Sunt parti, det där...

Där fick sig Expo ett gott skratt och kunde förnedra SD offentligt.

Din debattnivå ligger på rena fjanteriet, du bemöter ingenting varken sakligt eller av intresse. Du kommer inte att övertyga en enda sverigedemokrat med ditt triviala trams till bemötande, vilket borde vara alarmerande för er eftersom hela eran existense hänger på att agera blodigel på SD. Det är ju dock rätt så fastställt att hela afs projektet har som utgångspunkt att kassselstrand ska minnsan visa åkesson att han också kan.

För övrigt så hade även kasselstrand hemliga möten med Expo back in the dayz
Citera
2019-05-04, 13:41
Medlem
Bobby Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Politik är dynamisk, när ska ni fatta SD hade inte kunnat förändra något om de hade gått på samma veva.
Tanken är att man successivt ska normalisera debatten och få de andra partierna att vänja sig, att lyckas möta dem på vägen. När det är avklarat så kan man sedan accelerera sina krav och jobba sig gradvis uppåt. Det är en naturlig process.
Skulle man komma in och stampa och skrika med repatrieringar så skulle det skrämma iväg denna möjlighet och motståndet skulle bli ännu mera hårdnackat.

Du kan säga vad du vill om SD, visst är deras nuvarande program inte tillräckligt, men i det här stadiet så kommer de att åstadkomma 1000% mer i längden än dessa psykologpolitiskt handikappade afs fjantarna ens hade kunnat drömma om ifall sd-afs rollerna hade varit ombytta.
Hade SD dessutom suttit i regering så hade jag kunnat vara mer sympatisk till argumentet, men nu vill ni rösta in ett oppositionsparti till ett oppositionsparti vilket är totalt efterblivet så vidare man inte jobbar för EXPO.

Samma strategi skulle övriga partiern kunna använda för att avväpna SD, dvs att assimilera och därefter söndra.
Citera
2019-05-04, 14:14
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Knight
Samma strategi skulle övriga partiern kunna använda för att avväpna SD, dvs att assimilera och därefter söndra.

Det är precis det som är tanken. De övriga partierna anpassar sig och då måste SD bli hårdare i ämnet annars saknar de relevans i politiken och partiet självdör. SD kommer att nå afs punkt gällande repatriering av oönskade när det är politiskt lägligt.

Det är den naturliga processen. Att istället stampa in och skrika NEJ UT stör detta och kasselstrand har nog själv kommit underfund med detta men som sagt detta är en personlig fejd för honom och ni är endast hejaklacker
Citera
2019-05-04, 14:46
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Din debattnivå ligger på rena fjanteriet, du bemöter ingenting varken sakligt eller av intresse. Du kommer inte att övertyga en enda sverigedemokrat med ditt triviala trams till bemötande, vilket borde vara alarmerande för er eftersom hela eran existense hänger på att agera blodigel på SD. Det är ju dock rätt så fastställt att hela afs projektet har som utgångspunkt att kassselstrand ska minnsan visa åkesson att han också kan.

För övrigt så hade även kasselstrand hemliga möten med Expo back in the dayz

Det finns inget i det du säger som behöver bemötas, eftersom du endast spyr ut ditt hat mot AFS här i tråden. Det är väl ok, men inget som övertygar de som anser att AFS är bättre än SD. När det gäller intelligenta SD:are så har jag omvänt ett par i vänkretsen.
Citera
2019-05-04, 14:51
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Det är precis det som är tanken. De övriga partierna anpassar sig och då måste SD bli hårdare i ämnet annars saknar de relevans i politiken och partiet självdör. SD kommer att nå afs punkt gällande repatriering av oönskade när det är politiskt lägligt.

Så AFS är altså ärligare än SD?

Själv föredrar jag ett parti som är öppna med vad de vill göra...
Senast redigerad av Ghibellino 2019-05-04 kl. 14:55.
Citera
2019-05-04, 15:13
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krugerrand
Med AfS och L kan SD stärka den judiska lobbyn, som enligt Jeff inte finns.

AfS, Allt för Sionisterna.

Jeff verkar ha kommit till sans och tänkt lite mer. Snälla, släpp det nu.

Han är ytterst en produkt av firman där man blir skolad att bete sig och mena gott.

Jag gillar han skarpt, ni får sluta hänga er upp på skitsaker. Räcker det inte med etablissemanget?
Citera
2019-05-04, 15:17
Medlem
me-wes avatar
Ni som kommer in och kallar AfS för en dagslända, att energin gått ur etc. hur mycket insyn har ni? Vad baserar ni dessa uttalanden på?

Jag är själv aktivist i en del av landet och här är vi fler aktivister inför EU-valet än vad vi var inför riksdagsvalet. Om det visar på något så är det att de som röstar på AfS har inget att återvända till, exempelvis SD. Inte heller hoppar folk av, höstens valresultat till trots.
Citera
2019-05-04, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
Jaha, och vilken partiledning var det som de facto ville samarbeta med Expo, om inte ditt älskade SD? I det fördolda dessutom, i syfte att spionera på partimedlemmar. Sunt parti, det där...

Där fick sig Expo ett gott skratt och kunde förnedra SD offentligt.

Dessvärre kände sig Karlsson nödgad att göra detta. Personerna i fråga som uteslöts tillför nämligen inget annat än problem för SD. Nu finns ju AfS så på det sättet kanske SD slipper det värsta.

Ok, ja, jag fattar att du anser att SD borde göra mera, vara skarpare, men detta är inte det lättaste och de personer som uteslöts kan inte hjälpa till därvlidlag.
Citera
2019-05-04, 16:10
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Dessvärre kände sig Karlsson nödgad att göra detta. Personerna i fråga som uteslöts tillför nämligen inget annat än problem för SD. Nu finns ju AfS så på det sättet kanske SD slipper det värsta.

Ok, ja, jag fattar att du anser att SD borde göra mera, vara skarpare, men detta är inte det lättaste och de personer som uteslöts kan inte hjälpa till därvlidlag.

Nödgad att göra vad? Ta kontakt med Expo?

Men det ledde ju bara till förödmjukelse för SD. Hur kunde Karlsson ens tro att Expo skulle hjälpa dem?

Det här tilltaget tvingar oss att ifrågasätta hans intelligens. Och det var också detta som blev droppen för mig..

Summa summarum, jag tror verkligen inte att SD kan rädda Sverige. Kanske inte AFS heller, men jag känner ändå att jag vill stödja dessa ungdomar.
Citera
2019-05-04, 16:23
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av me-we
Ni som kommer in och kallar AfS för en dagslända, att energin gått ur etc. hur mycket insyn har ni? Vad baserar ni dessa uttalanden på?

Jag är själv aktivist i en del av landet och här är vi fler aktivister inför EU-valet än vad vi var inför riksdagsvalet. Om det visar på något så är det att de som röstar på AfS har inget att återvända till, exempelvis SD. Inte heller hoppar folk av, höstens valresultat till trots.

Ni har min röst!

Men det är märkligt, detta hat från en del SD-anhängare. De tycks se AfS som ett hot, samtidigt det dödförklaras hela tiden.

Varför inte glädjas istället. Jag stödjer AfS, men gläds ändå om SD gör ett bra val.Jag hatar dem inte. Jag kan bara inte förmå mig att rösta på dem igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in