2019-05-03, 23:48
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relateve
Mannen som jag tror har gjort det bodde ca 300 meter från brottsplatsen och det är svårt att avslöja för mycket då släktingar till mannen kanske också finns här och läser, det är mycket som är känsligt mellan de släktingar som misstänker honom. Mannen är idag inte i livet . Anna-Lena ska ha nämt namnet Leif , hur många 15-20 åringar heter det?
Mellan tummen och pekfingret runt 400 av varje årgång du nämner i hela landet blir ca 6 x 400 = 2 400 personer.
Citera
2019-05-03, 23:53
Medlem
Citat:
Det finns en anledning till att de inte hittat g.m och jag tror att de är helt ute o cyklar åldersmässigt. Har tipsat både polis och G.W om den här mannen men han är äldre än de personer de valt att topsa. Har kännedom om både mössa och buttterfly men vill höra först om någon har tänk på äldre g.m , följt era diskussioner länge och känner att jag måste få prata om något som funnits med i mina tankar alla år.

Det beror på hur mycket äldre vi talar om. Enligt mig kan GM vara allt i ålderspannet 13-35 år, om vi tar på oss dubbla lager av hängslen och livrem kan vi sträcka oss upp till 40 år. Så var han inom detta spann och har ett signalement i övrigt som inte utesluter honom så ska han absolut kollas. Om han däremot var 60 år vid mordtillfället så finns inte ens en teoretisk möjlighet.
Citera
2019-05-04, 00:17
Medlem
Citat:
Mannen som jag tror har gjort det bodde ca 300 meter från brottsplatsen och det är svårt att avslöja för mycket då släktingar till mannen kanske också finns här och läser, det är mycket som är känsligt mellan de släktingar som misstänker honom. Mannen är idag inte i livet . Anna-Lena ska ha nämt namnet Leif , hur många 15-20 åringar heter det?

Om du nu verkligen tror att det är personen så gör du allt för att säkerställa eller se till att dem kan stryka honom. Här inne kommer du inte lyckas med det. Hundratals inlägg genom åren har sett ut som ditt och jag vet inte om det är sorgliga försök att få uppmärksamhet eller vad det handlar om.

Hade du varit påläst hade du vetat att A-L aldrig nämnde någon Leif. Pappa Ammouri nämner i en intervju att polisen ska ha frågat honom om han känner någon med det namnet och det kanske stämmer. Men hon har aldrig nämnt någon Leif enligt dem som hörde henne på slutet.
Citera
2019-05-04, 00:30
Medlem
Vem taggar till på rosévin? En bög kanske eller någon som är bisexuell kanske. Inget illa menat men tror mer på starksprit eller starköl men vi vet ju inte. Men ett dåligt alkohol sinne o ett hjärta fullt av hat är mycket möjligt. Personen som bodde 300 m från mordplatsen hette han Leif och var född 1980?
Citera
2019-05-04, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unleashit
Om du nu verkligen tror att det är personen så gör du allt för att säkerställa eller se till att dem kan stryka honom. Här inne kommer du inte lyckas med det. Hundratals inlägg genom åren har sett ut som ditt och jag vet inte om det är sorgliga försök att få uppmärksamhet eller vad det handlar om.

Hade du varit påläst hade du vetat att A-L aldrig nämnde någon Leif. Pappa Ammouri nämner i en intervju att polisen ska ha frågat honom om han känner någon med det namnet och det kanske stämmer. Men hon har aldrig nämnt någon Leif enligt dem som hörde henne på slutet.
Förekommer uppgifter, tidigt, att A-L, när hon låg på marken och ambulanspersonalen skyndade till M, skulle ha stönat något som kunde uppfattas liknande "Leif". Det verkar efteråt som om hon försökte säga "hjälp".
Citera
2019-05-04, 03:27
Medlem
LongLostFriends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unleashit

Jävligt tråkigt svar ändå, unleashit.
Jag tror det finns folk där ute som känner GM eller vet vem han är och kanske har de inte lagt ihop 1 och 1 ännu? Rätt vad det är kommer det in en teori/tes som stämmer och kanske kan vi i tråden hjälpa till med fakta. Namnet Leif förekommer i utredningen och det är kopplat till brottsplatsen. Självklart är det intressant.

Jag hoppas du kan utveckla mer, Relevante. Dansar du runt de detaljer som faktiskt kan leda någonstans så blir det lätt som med jordgubbsflickan - en utdragen lek som bara leder till irritation.
Bli inte en ny jordgubbsflickan, Relevante.
Citera
2019-05-04, 07:05
Medlem
När jag läser vårens Re och tidigare läst sommarens jf tror jag samma person känner sig uppmuntrad av att få uppmärksamhet. Vi får se upp, eller söker tråden bara underhållning?
Senast redigerad av shivashambo 2019-05-04 kl. 07:20.
Citera
2019-05-04, 09:43
Medlem
Inser hur jävla dumt det var att skriva i det här forumet när jag inte törs vara öppen med vissa saker ,men önskar jag hade någon insatt person att prata med. Mannen var runt 40 vid morden , narcissistisk ensamvarg, med data intresse. Finns även en koppling till A-L om jag minns rätt jobbade hon på ett företag som heter/hette competence i Östergötland AB och på den tiden hade de också kurser för arbetslösa vet inte om hon bara undervisade i SFI eller även detta.Kniven kommer från Bosnien med tagen hem från ett FN uppdrag.
Citera
2019-05-04, 10:14
Medlem
Söker inte uppmärksamhet och avslutar min korta tid här men fortsätter att följa tråden som jag gjort i 10 år. Inser som ni att det bara är att vänta ut DNA utredningen.
Citera
2019-05-04, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
När jag lämnade mitt tips över ett skrivbord till Jan Staaf på polishuset i Linköping, för säg dryga tre år sedan, frågade han mig om jag sett tombuteljer efter alkohol i faciliteter som trappuppgången till den person jag tipsade om. Konstig fråga om det inte funnits en gnutta av alkohol i blodet från gm som de funnit vid analysen, men sen inte gått ut med precis alla detaljer till allmänheten. Var går gränsen mellan en lättöl till middagen och en öl på krogen. Säger polisen för mycket till allmänheten skapar den lätt ett "fyllo" av ngn som ätit en påse punschpraliner.

Edit: jag tror det fanns spår av alkohol i blodet från gm men i så små mängder att det inte var värt att orda mycket om.
Ok, det köper jag. Kanske är så att de hittat alkohol men inte gått ut med det.
Citera
2019-05-04, 10:46
Medlem
Citat:
Inser hur jävla dumt det var att skriva i det här forumet när jag inte törs vara öppen med vissa saker ,men önskar jag hade någon insatt person att prata med. Mannen var runt 40 vid morden , narcissistisk ensamvarg, med data intresse. Finns även en koppling till A-L om jag minns rätt jobbade hon på ett företag som heter/hette competence i Östergötland AB och på den tiden hade de också kurser för arbetslösa vet inte om hon bara undervisade i SFI eller även detta.Kniven kommer från Bosnien med tagen hem från ett FN uppdrag.
Har ett gott råd till dig, givet att du skriver sanning. Maila namnet till polisen och ge dem ett sätt att veta att du är du. Om du namnger rätt gubbe kan du snart kamma in en miljon från GW, helt anonym. De 400k från familjen ska du nog inte räkna med eftersom din gubbe är död.
Citera
2019-05-04, 10:52
Medlem
Citat:
Finns två saker som gör att man blir misstänksam:
1. Du vill ha en insatt person, de kallas polisen, som jobbat med ärendet i 15 år. Ett samtal/besök, klart, inte svårt.
2. En 40-åring är näst intill utesluten på grund av detta. När man sagt ålder 15-30 har man tagit i ganska rejält just för att inte missa någon.

Men tänker såhär, släng iväg ett mail till Staaf så har de namnet och kan kolla en släkting. Det är rätt sätt att göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in