2019-05-03, 22:14
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Sen möts de i en debatt och alla som har en titel inom partierna - vilket är alla 20 - får avgå eftersom de pratat med fel personer.

Jäpp. Kom ihåg var ni läste det först...
Citera
2019-05-03, 23:38
Medlem
Till galgen av vem? Några få ur den mer mörkröda delen av Twitter-vänstern?

Spiken i kistan för Fi var när man sparkade ut den lilla "akademiska" kompetens som fanns kvar sedan avhoppen ~2015: https://www.etc.se/inrikes/fi-far-kritik-riksdagslista-identitet-fore-kompetens

Kawesa är naturligtvis ett kapitel för sig...

Har varit himla lustigt att se Fi implodera till följd av sin egen identitetspolitik. De är idag så gott som utraderade och syns/hörs väl i det närmaste inte alls.
Senast redigerad av Eventor 2019-05-03 kl. 23:47.
Citera
2019-05-03, 23:39
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Hon visste inte vem Arga Blatten var. Tror att hon ställde upp där för att prata med "tre invandrare", alla tre hon satt på scenen med hade ju utländska namn. Vad kan gå fel? De måste vara "antirasister" med den bakgrunden. Svårt för FI att kritisera Gudrun då.

Virtanen är en annan sak, en svensk våldtäktsman.

Är hon körd?

Jag har aldrig gillat Virtanen. Men i all demokratisk anda mpste man väl vara dömd för att bli uthängd som våldtäktsman. Eller vill du som många andra vänsterpartister ha ett samhälle där pöbeln bestämmer människors öde?
Citera
2019-05-03, 23:46
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eventor
Spiken i kistan för Fi var när man sparkade ut den lilla "akademiska" kompetens som fanns kvar sedan avhoppen ~2015: https://www.etc.se/inrikes/fi-far-kritik-riksdagslista-identitet-fore-kompetens

Låst artikel. Återposta gärna i läslig form.
Citera
2019-05-03, 23:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Hon har ju slutat förutom att hon håller igång lite i kommunpolitikern. Så hennes dagar som toppolitiker är ju redan över. Hon tycks dock kunna bli inbjuden till olika program ändå. Tycker kritikern är fånig. Det är ju bara bra när olika tankesätt utbytts. Det är en del av demokratin.

Är det därför SD är det politiska mobbningsoffret numero uno och NMR total paria?

Gudrun Schyman är en virrpanna som aldrig haft ett riktigt arbete som de flesta politrukkerna inom vänstern.

Så kom inte och snick-snacka om demokrati.
Citera
2019-05-04, 00:00
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Är det därför SD är det politiska mobbningsoffret numero uno och NMR total paria?

Gudrun Schyman är en virrpanna som aldrig haft ett riktigt arbete som de flesta politrukkerna inom vänstern.

Jag trodde aldrig att jag skulle behöva försvara virrpannan Schyman, som jag tycker genuint illa om, men hon jobbade faktiskt som socialarbetare rätt länge. Och bra mycket längre än Åkesson någonsin haft ett icke-politrukjobb.

(Att SD och NMR är paria beror helt enkelt på att de till största delen består av pöbel. Sorry. Men det är nu inte trådens ämne.)
Citera
2019-05-04, 00:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Jag trodde aldrig att jag skulle behöva försvara virrpannan Schyman, som jag tycker genuint illa om, men hon jobbade faktiskt som socialarbetare rätt länge. Och bra mycket längre än Åkesson någonsin haft ett icke-politrukjobb.

(Att SD och NMR är paria beror helt enkelt på att de till största delen består av pöbel. Sorry. Men det är nu inte trådens ämne.)

Jo men jo, en sådan råfeminist som Schyman som ger sig i lag med Virtanen, en överlägsen pk-skribent som åkte dit med fingrarna i syltburken och fick metoo-drevet på sig?

Typ som att Reinfeldt skulle hoppa i säng med LO ungefär.
Citera
2019-05-04, 00:07
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Jo men jo, en sådan råfeminist som Schyman som ger sig i lag med Virtanen, en överlägsen pk-skribent som åkte dit med fingrarna i syltburken och fick metoo-drevet på sig?

Typ som att Reinfeldt skulle hoppa i säng med LO ungefär.

Nä, det är onekligen lite märkligt. Men omdöme har ju mänskan aldrig haft.
Citera
2019-05-04, 00:08
Medlem
bombaccis avatar
Citat:

Så kom inte och snick-snacka om demokrati.

Förstår inte ditt inlägg. Folk debatterar med SD mest hela tiden. Vad är problemet raggarn?

Hon jobbade ju iofs som socialsekretare ett tag, men ja lets spy galla på henne o strunta i principer, för nu ska vi bröla?
Citera
2019-05-04, 00:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Förstår inte ditt inlägg. Folk debatterar med SD mest hela tiden. Vad är problemet raggarn?

Hon jobbade ju iofs som socialsekretare ett tag, men ja lets spy galla på henne o strunta i principer, för nu ska vi bröla?

Men alltså, har alltid uppfattat henne som en kall beräknande sexuellt frustrerad knäppgök och politiskt sett är hon bara... typ efter en fet lön. Ändå ses hon som en feministkämpe. Tja, vad kan ska man säga mer om en sådan person?
Citera
2019-05-04, 01:28
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Jag har aldrig gillat Virtanen. Men i all demokratisk anda mpste man väl vara dömd för att bli uthängd som våldtäktsman. Eller vill du som många andra vänsterpartister ha ett samhälle där pöbeln bestämmer människors öde?

Jag beskrev situationen ur FI:s synvinkel.

Och jag är inte vänsterpartist, däremot gråsosse.
Senast redigerad av Dofterna 2019-05-04 kl. 01:31.
Citera
2019-05-04, 01:49
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Schyman har ju i all ärlighet ofta visat sig villig att ta debatten även med kontroversiella figurer. Hon hade ju nån panel med Arga Blatten

Och det var ta mig fan något utav det roligaste jag någonsin sett produceras inom Sveriges gränser. Stor cred till Schyman för det dock, hon skötte sig hedervärt och betedde sig som en människa, något som man sällan ser bland dagens politiker-patrask. Hon växte rejält i mina ögon.

Problemet hon står inför är att hon inte är av den rätta postmodernistiska skolan. Att hon inte tycks ty sig till vad den nya "intersektionella" rörelsen har blivit, det vill säga arga, trångsynta, hatfulla och oresonliga små demoner.

Hon är en del av att den utvecklingen, så hon står inte utan skuld, men nu är det dags att rensa upp i träsket. Kasta ut alla dårar som inte kan tänka längre än näsan räcker, utan enbart deltar för att få lite uppmärksamhet i DN och förhoppningsvis sko sig i medialjuset hela sina liv.

Jag tror att Gudrun vet att vad de sysslar med inte leder till någon förbättring. Hon vet vad det är för slags folk. Men hon har ignorerat det, i vad jag antar är något slags hopp om människans godhet och kapacitet. Nu får hon lida, och står inför ett tufft val. Jag hoppas till gudarna att hon gör det rätta, men tyvärr misstänker jag att jag kommer att få stå hopplös, som vanligt när det kommer till svensk politik.
Senast redigerad av Lydan 2019-05-04 kl. 01:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in