Citat:
Ursprungligen postat av
Skogsvatte
Schyman har ju i all ärlighet ofta visat sig villig att ta debatten även med kontroversiella figurer. Hon hade ju nån panel med Arga Blatten
Och det var ta mig fan något utav det roligaste jag någonsin sett produceras inom Sveriges gränser. Stor cred till Schyman för det dock, hon skötte sig hedervärt och betedde sig som en människa, något som man sällan ser bland dagens politiker-patrask. Hon växte rejält i mina ögon.
Problemet hon står inför är att hon inte är av den rätta postmodernistiska skolan. Att hon inte tycks ty sig till vad den nya "intersektionella" rörelsen har blivit, det vill säga arga, trångsynta, hatfulla och oresonliga små demoner.
Hon är en del av att den utvecklingen, så hon står inte utan skuld, men nu är det dags att rensa upp i träsket. Kasta ut alla dårar som inte kan tänka längre än näsan räcker, utan enbart deltar för att få lite uppmärksamhet i DN och förhoppningsvis sko sig i medialjuset hela sina liv.
Jag tror att Gudrun vet att vad de sysslar med inte leder till någon förbättring. Hon vet vad det är för slags folk. Men hon har ignorerat det, i vad jag antar är något slags hopp om människans godhet och kapacitet. Nu får hon lida, och står inför ett tufft val. Jag hoppas till gudarna att hon gör det rätta, men tyvärr misstänker jag att jag kommer att få stå hopplös, som vanligt när det kommer till svensk politik.