2019-05-03, 20:31
Medlem
Dofternas avatar
FI:s partiledare Farida Al-Albani upprörs idag över att Gudrun Schyman varit med i en podd med Fredrik Virtanen och Roland Poirier Martinsson. I en intervju ber Gudrun om ursäkt för hur hon "ställt till det" efter att tydligen ha "pressats" till att vara med.

"Vad fan hände egentligen? Jag blev både chockad och ledsen likt många andra av att se min hjälte och vän Gudrun ihop med en person som snackat illa om #metoo och som dessutom varit anmäld av flera för sexuella trakasserier. Att dessutom vara med i en podd som bland annat drivs av en person som förnekar och gör narr av genusteori lämnar en bitter eftersmak. Jag tror på samtal, även med meningsmotståndare. Men även det har en gräns. Jag vill inte ge dessa debattörer utrymme och möjligheten att ’pinkwasha’ sig. Har pratat med Gudrun nu och förstått att hon kände sig pressad av dem och att hon i efterhand inte tycker att det var det bästa beslutet att ge dessa personer och andra debattörer som normaliserar högerpopulism och antifeminism utrymme."
https://www.facebook.com/farida.a.a.106/videos/vb.752925515/10157016049845516/?type=2&theater

Är Gudruns dagar räknade efter detta grova övertramp? Kan hon förlåtas efter att ha bett om ursäkt för denna fruktansvärda fadäs? Åsikterna går isär i kommentatorsfältet.

Tankar om detta?
Senast redigerad av Dofterna 2019-05-03 kl. 20:40.
Citera
2019-05-03, 20:45
Medlem
Skogsvattes avatar
Schyman har ju i all ärlighet ofta visat sig villig att ta debatten även med kontroversiella figurer. Hon hade ju nån panel med Arga Blatten, som själv bl.a. varit med på Nordfronts podcast.
Citera
2019-05-03, 20:49
Medlem
oldtimedrunks avatar
Jag gillar när vänstern slaktar varandra, särskilt när invandrare slaktar gamla folkförrädarpolitiker, känner noll medlidande.
Citera
2019-05-03, 20:51
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Schyman har ju i all ärlighet ofta visat sig villig att ta debatten även med kontroversiella figurer. Hon hade ju nån panel med Arga Blatten, som själv bl.a. varit med på Nordfronts podcast.

Hon visste inte vem Arga Blatten var. Tror att hon ställde upp där för att prata med "tre invandrare", alla tre hon satt på scenen med hade ju utländska namn. Vad kan gå fel? De måste vara "antirasister" med den bakgrunden. Svårt för FI att kritisera Gudrun då.

Virtanen är en annan sak, en svensk våldtäktsman.

Är hon körd?
Citera
2019-05-03, 20:57
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
FI:s partiledare Farida Al-Albani upprörs idag över att Gudrun Schyman varit med i en podd med Fredrik Virtanen och Roland Poirier Martinsson. I en intervju ber Gudrun om ursäkt för hur hon "ställt till det" efter att tydligen ha "pressats" till att vara med.

"Vad fan hände egentligen? Jag blev både chockad och ledsen likt många andra av att se min hjälte och vän Gudrun ihop med en person som snackat illa om #metoo och som dessutom varit anmäld av flera för sexuella trakasserier. Att dessutom vara med i en podd som bland annat drivs av en person som förnekar och gör narr av genusteori lämnar en bitter eftersmak. Jag tror på samtal, även med meningsmotståndare. Men även det har en gräns. Jag vill inte ge dessa debattörer utrymme och möjligheten att ’pinkwasha’ sig. Har pratat med Gudrun nu och förstått att hon kände sig pressad av dem och att hon i efterhand inte tycker att det var det bästa beslutet att ge dessa personer och andra debattörer som normaliserar högerpopulism och antifeminism utrymme."
https://www.facebook.com/farida.a.a.106/videos/vb.752925515/10157016049845516/?type=2&theater

Är Gudruns dagar räknade efter detta grova övertramp? Kan hon förlåtas efter att ha bett om ursäkt för denna fruktansvärda fadäs? Åsikterna går isär i kommentatorsfältet.

Tankar om detta?

Hon har ju slutat förutom att hon håller igång lite i kommunpolitikern. Så hennes dagar som toppolitiker är ju redan över. Hon tycks dock kunna bli inbjuden till olika program ändå. Tycker kritikern är fånig. Det är ju bara bra när olika tankesätt utbytts. Det är en del av demokratin.
Citera
2019-05-03, 21:33
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Vänsterns bajsnödiga identitetspolitik går igen.
Citera
2019-05-03, 21:35
Medlem
8711s avatar
Även om Gudrun Schyman är synnerligen frånstötande så tar ändå nuvarande "partiledare" priset. Inkvoterad och helt utan meriter och lämplighet för uppdraget. Att Gudrun åtminstone kan ta den debatten som Farida inte kan säger ju det mesta. Ett helt bortspelat parti med en sådan inkompetent "ledare" som knappt kan snacka och än mindre ta en debatt.
Citera
2019-05-03, 21:38
Avslutad
Poddavsnittet finns här:
https://poddtoppen.se/podcast/1435946471/virtanen-roland-pm/gast-gudrun-schyman
Citera
2019-05-03, 21:54
Medlem
Saltkatts avatar
Att en bindgalen feminist trampar i klaveret i en ännu bindgalnare feminists ögon lär inte diskvalificera henne i sig. Inom de spillror av FI som finns kvar är det holier than thou för hela slanten. Sen är det väl inte så många kvar som tycker att Schyman är något att hänga i julgranen. Eller ens i galgen. Orka, liksom, som ungdomarna säger.
Citera
2019-05-03, 22:06
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Att en bindgalen feminist trampar i klaveret i en ännu bindgalnare feminists ögon lär inte diskvalificera henne i sig. Inom de spillror av FI som finns kvar är det holier than thou för hela slanten. Sen är det väl inte så många kvar som tycker att Schyman är något att hänga i julgranen. Eller ens i galgen. Orka, liksom, som ungdomarna säger.

Även om Gudrun avgått så är det hon som är FI. Frågan är vad som händer ifall hon blir persona non grata inom sitt eget livsverk?
Nu är väl FI redan körda så det spelar kanske ingen roll vad som hänt idag.
Citera
2019-05-03, 22:08
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Även om Gudrun avgått så är det hon som är FI. Frågan är vad som händer ifall hon blir persona non grata inom sitt eget livsverk?
Nu är väl FI redan körda så det spelar kanske ingen roll vad som hänt idag.

Ja, FI kanske splittras i två falanger, med tio personer i varje...
Citera
2019-05-03, 22:12
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Ja, FI kanske splittras i två falanger, med tio personer i varje...

Sen möts de i en debatt och alla som har en titel inom partierna - vilket är alla 20 - får avgå eftersom de pratat med fel personer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in