FI:s partiledare Farida Al-Albani upprörs idag över att Gudrun Schyman varit med i en podd med Fredrik Virtanen och Roland Poirier Martinsson. I en intervju ber Gudrun om ursäkt för hur hon "ställt till det" efter att tydligen ha "pressats" till att vara med.
"Vad fan hände egentligen? Jag blev både chockad och ledsen likt många andra av att se min hjälte och vän Gudrun ihop med en person som snackat illa om #metoo och som dessutom varit anmäld av flera för sexuella trakasserier. Att dessutom vara med i en podd som bland annat drivs av en person som förnekar och gör narr av genusteori lämnar en bitter eftersmak. Jag tror på samtal, även med meningsmotståndare. Men även det har en gräns. Jag vill inte ge dessa debattörer utrymme och möjligheten att ’pinkwasha’ sig. Har pratat med Gudrun nu och förstått att hon kände sig pressad av dem och att hon i efterhand inte tycker att det var det bästa beslutet att ge dessa personer och andra debattörer som normaliserar högerpopulism och antifeminism utrymme."
https://www.facebook.com/farida.a.a.106/videos/vb.752925515/10157016049845516/?type=2&theater
Är Gudruns dagar räknade efter detta grova övertramp? Kan hon förlåtas efter att ha bett om ursäkt för denna fruktansvärda fadäs? Åsikterna går isär i kommentatorsfältet.
Tankar om detta?