2019-05-03, 22:13
Medlem
Någon som vet om huvudpersonen i tråden fortfarande är häktad? Till datum isf?
Citera
2019-05-03, 22:22
Medlem
Hur långt blir straffet om hon döms för det hon misstänks för?
Citera
2019-05-03, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smguld1988
Skyddande av brottsling är ett brott enligt 17 kap 11 § brottsbalken.[1]

Brottet kan bestå i att man hjälper den som begått ett brott undkomma eller genom att undanröja bevis. Straffet är böter eller fängelse i högst ett år.

Är brottet grovt är påföljden lägst fängelse i sex månader och högst fyra år.[2]

Sedan så beror det även på en hel del andra faktorer, hoppas dock idioten får ett kännbart straff.
Citera
2019-05-03, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frestadius
Någon som vet om huvudpersonen i tråden fortfarande är häktad? Till datum isf?
Vad jag hört släpptes hon i måndags.
Citera
2019-05-03, 22:47
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acaii

Brottet kan bestå i att man hjälper den som begått ett brott undkomma eller genom att undanröja bevis. Straffet är böter eller fängelse i högst ett år.

Är brottet grovt är påföljden lägst fängelse i sex månader och högst fyra år.[2]

Sedan så beror det även på en hel del andra faktorer, hoppas dock idioten får ett kännbart straff.

Så ett avsked och ett karriärbyte är att vänta?

Hur många följare hade hon på Insta? Duger röven åt att leva på att lägga upp rövbilder hela dagarna?
Citera
2019-05-03, 23:17
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz

Hur många följare hade hon på Insta? Duger röven åt att leva på att lägga upp rövbilder hela dagarna?
Ja hon lär ju inte få behålla sitt OV-förordnande Hon tappade rätt mycket följare efter att hon slutade vara med i TV. Exakt hur många K som följde henne vet jag dessvärre inte.
Citera
2019-05-03, 23:52
Medlem
yungyeeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-limer
Om vi bortser från att ladd- och kladdtorsken med det lättkränkta sinnet och ryckiga avtryckarfingret betedde sig som ett as och blev satt på plats för att därefter mörda ordningsvakt och entrévärd som bara gjort sitt jobb (skydda dig som gäst från idioter) och dessutom andra människor så förstår jag inte vad du vill komma till? IB har ju gjort en tjänst åt den kriminella sidan, den du tillhör alltså, så vad är problemet?
är du en sån som tror att alla securitas och ordningsvakter är helhjärtade å vill hjälpa? polare i södra Sverige har köpt diverse narkotika från just securitas (eller någon annan låtsaspolis)tror det finns flertal korrupta poliser i lilla landet lagom, alla är giriga...
Citera
2019-05-03, 23:55
Medlem
Snygg-Anderss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yungyeey
är du en sån som tror att alla securitas och ordningsvakter är helhjärtade å vill hjälpa? polare i södra Sverige har köpt diverse narkotika från just securitas (eller någon annan låtsaspolis)tror det finns flertal korrupta poliser i lilla landet lagom, alla är giriga...
Även i Stockholm har jag bekanta som köpt av ordningsvakter som jobbade åt G4S. De brukade driva om att det stod för "Gangstas 4 Sure".
Citera
2019-05-03, 23:59
Medlem
Troligtvis har hon släppts från häktet. En utredning skulle kunna ta längre tid än så. Historien bygger väl på att a+b hade blivit tsm efter att har varit vänner en tid. Tandborsten köptes för att b hade glömt sin eller inte tog med sig den.
Om nu b var killen så var de klart tsm på ett kärleksmotiverat sätt.
Det förflutna bygger då på kriminellt förflutet och det måste OV vetat om, men kärleken kom före lagen.
OV hade svårt att säga nej och b bad sin tjej köra honom i bilen.
Vad de inte tänkte på var att det fanns spaning. En spaning som förföljde de dygnet runt. Den dagen när de var tsm hemma slog P till. Efter detta växte misstankarna runt olika brott. OV måste klart har vetat en hel del, men var kanske rädd för att prata om det.
Sannolika skäl är i sig en dom och då släpps väl inte OV från häktet?
Citera
2019-05-04, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz

Jag har undrat vad branschen själva har tyckt om att representeras av någon som kör hela gangsta thot-grejen all in. Plastlook, bling och rövbilder signalerar ju precis det som nu framkommit.
Karriärbytet kommer nog främst av att förordnandet ryker. Uppdragsgivarna verkar ju inte haft problem med gangsta-imagen tidigare.

Jag vill minnas att hon hade 55k följare innan kontot försvann. Om hon växlar upp rövbilderna med lite mer sideboobs kanske hon kan starta upp igen och få lite livsuppehållande exponering.
Citat:
Ursprungligen postat av kafu
I engelskan förekommer faktiskt uttrycket rocket surgeon, på svenska raketkirurg.

Urban Dictionary har följande definitioner av Rocket Surgeon:

1) A hybrid of the terms Rocket Scientist and Brain Surgeon. "It is not that difficult, it doesn't take a rocket scientist or a brain surgeon to figure out."

2) Someone with less-than-stellar aptitude. A mixture of "rocket scientist" and "brain surgeon", this phrase describes a person that is neither.
(stellar status = stjärnstatus)

3) The phrase also implies that the person is dumb enough to try cutting open a rocket, or perform some other action that would get them "Darwined".

Amy Kuney - Rocket Surgery Lyrics
You Tube

"Damn it, I'm a brain surgeon, not a rocket scientist!"
New Yorker Cartoon
by Frank Cotham

Travelers Rest i Sydkarolina, USA, en liten stad med runt 4.500 invånare, har en restaurang med namnet Rocket Surgery. Detta matställe har en entrévägg som påminner om portarna till verkstaden i någon byhåla.
Tack för att du reder ut när vi andra inte orkar. Alla påsklov är väl lyckligtvis slut nu så det lugnar väl ned sig av sig självt framöver.
Senast redigerad av Livsmissbrukare 2019-05-04 kl. 07:46.
Citera
2019-05-04, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smguld1988

Läste på FB innan att OM hon döms för grovt skyddande av brottslig så ligger straffet på 6månader-4 (!!!) Års fängelse på hinseberg.

Citat:
Ursprungligen postat av snuskig-gubbe
Vad jag hört släpptes hon i måndags.

Jasså?! Har hon aktiverat sitt IG konto än?! Hon får väl skaffa Tinder nu eller nått så jävla självgod som denna strulpelle är
Citera
2019-05-04, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acaii

Ej straffad tidigare så jag gissar på mer än böter mindre än fängelse dvs frivården och lite samhällstjänst. Kan bli fängelse då det var en grov brottsling hon skyddade och inte bara någon som åkt dit för någon misshandel eller snott något värde runt 10-20k. Men har hon en bra advokat så kommer hon nog undan med samhällstjänst. Men det riktiga straffet är ju egentligen att hon kan glömma jobba som ordningsvakt eller liknande igen. Har hon en gymnasieutbildning? Om inte så om jag vore henne skulle jag pluggat några år så de där 5 åren hon finns i belastningsregistret hinner ticka på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in