Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Om alla dom du räknar upp hade smugit runt huset i Bjärred, telefonterroriserat anhöriga och arbetskamrater och delat med sig av deras minnen och berättelser på Flashback så hade jag föraktat även detta. Det handlar om integritet och respekt. Det är ord som Håret Höglund inte ens kan stava till.
Respekt är inte tyvärr ett ord en journalist får lära sig. Då blir det inga scoop. Men EH har inte haft något scoop någonsin i och för sig. Men det kan bero på ineffektivitet. Vad vet jag. Känner flera journalister jag respekterar just på grund av deras integritet. Men denna EH kommer uppenbarligen "gräva", hennes egna ord, för att få fram "sanningen" om Bjärredfallet. Det innebär kanske att ringa runt till anhöriga (igen), till arbetskamrater (igen), till åklagare i målet (igen... åklagare som inte ens fanns), eller var det Solglittrets ord? Jag blandar ihop, i så fall ber jag om ursäkt. Men nånstans tycker jag att det vädras blod, och det är nånting jag verkligen backar för i det här fallet. Hänsyn borde vara honnörsordet. Och integritet. Finns dessa ord idag?