2019-05-03, 15:29
Medlem
Hela grejen med breven är skriptad. Produktionen har bestämt vilka som ska få brev. Vi får inte se ett enda namn på pappret Sebastian läser från, något vi brukar få se. Hela grejen med Robinson är att skapa drama och hålla kvar tittarna och det lyckades man med maximalt här. Ingenting att bli upprörd över.
Citera
2019-05-03, 15:51
Medlem
Pirre77s avatar
Det var ett fasligt tjafs om de där breven. Hade jag varit Sebastian hade jag tagit mitt eget brev och sedan sagt åt de övriga att de fick komma överens sinsemellan om vilka fyra som skulle få sina brev. Enkel lösning.

Vem ryker på söndag? Själv hoppas jag på Anna, hon har ju visat sig vara totalt oduglig i allt vad tävlingar heter trots att hon talat gott om sig själv inför varenda tävling...
Citera
2019-05-03, 15:51
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
Hela grejen med breven är skriptad. Produktionen har bestämt vilka som ska få brev. Vi får inte se ett enda namn på pappret Sebastian läser från, något vi brukar få se. Hela grejen med Robinson är att skapa drama och hålla kvar tittarna och det lyckades man med maximalt här. Ingenting att bli upprörd över.

Menar du på fullt allvar att Sebbe har gått med på att se ut som en idiot inför hela svenska folket (eller åtminstone de 700-800 K som följer sändningarna på Tv och Webb). Vad har han för incitament till att gå med på detta menar du?
Citera
2019-05-03, 15:55
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirre77
Det var ett fasligt tjafs om de där breven. Hade jag varit Sebastian hade jag tagit mitt eget brev och sedan sagt åt de övriga att de fick komma överens sinsemellan om vilka fyra som skulle få sina brev. Enkel lösning.

Vem ryker på söndag? Själv hoppas jag på Anna, hon har ju visat sig vara totalt oduglig i allt vad tävlingar heter trots att hon talat gott om sig själv inför varenda tävling...

Anna är ju immun (tillsammans med Nick och Sebastian). Jag hoppas verkligen det blir Sophie, ränksmiderskan eller Emelio den ryggradslöse narren.
Citera
2019-05-03, 15:56
Medlem
Citat:

Skulle det vara svårt att skriva ner namnen som produktionen väljer och sen filma det han läser? Nja, dina argument håller inte. Nog för att jag har mina tvivel om produktionen men kom igen... Varför skulle deltagare (Sebastian i detta fall) gå med på detta? Hur går det till, tänker du? Det skulle ju kunna äventyra hela hans (eller andra deltagares) vistelse, och framförallt hans anseende. Men du tänker att produktionen har gått in och sagt att de har hans rygg om det skiter sig? Eller hur går det till?

Nej, detta låter mer som en dålig konspiration från nån nyfrälst/rödpillad som precis har insett hur verkligheten ser ut.
Citera
2019-05-03, 15:57
Medlem
Pirre77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Anna är ju immun (tillsammans med Nick och Sebastian). Jag hoppas verkligen det blir Sophie, ränksmiderskan eller Emelio den ryggradslöse narren.

Javisst fan, det är hon ju. Då håller jag med dig om den ryggradslöse narren.
Citera
2019-05-03, 16:03
Medlem
Jag hade frågat runt vilka som har barn, och sen gett breven till de som inte hade barn (allra helst till singlarna). Sen hade jag sagt i synken att de som åker ifrån sina ungar får skylla sig själva. Så jävla GOALS att bli Sveriges mest hatade person...

Hoppas iaf att Sebbes ansträngningar bar frukt. Han och Anna skulle ju bli ett sånt där par som är så jävla snyggt att vem som helst skulle kunna ställa upp på en trekant med dem utan att egentligen bry sig om vem man ska sätta på. Åtminstone om Sebbe trimmar till skägget och slutar punda sina djungel-valium, eller vad han nu går på.
Citera
2019-05-03, 16:05
Medlem
IQpizzasallads avatar
Citat:

Ungefär så. Men jag tror det är själva gruppen som ljugit ihop det och att antingen Linn eller Sebastian avstår sitt brev på söndag. Troligtvis är det Linn. Och då blir Nick jätteglad och läser upp brevet för de andra med tårarna rinnande nerför kinderna. Slutet gott allting gott. Annars skulle man fått höra mer av speciellt Klas eller Linn och hur de kunde stå bakom ett dylikt beslut. Spekulerar jag.

Fattar själv inte som många andra härinne varför det är så extremt viktigt att få läsa nåt hemifrån efter så kort tid. Få extra energi? Nja snarare hemlängtan.

För övrigt är utposten blaha blaha. Häng upp en påse renskav eller skäggschampo i flaggstångsjäveln och gör slut på lidandet...
Citera
2019-05-03, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Bonnies barn är 9 och 11 år, Nicks barn är väl bara några år yngre än hans flickvän, stor skillnad.

"– Frågan är bara om man klarar att läsa det över huvud taget… Jag fick en dag med min dotter. Så jag flög från Hawaii till Sverige för en dag med henne, och sen hit då. Jag saknar henne väldigt mycket. Jag har inte sett henne på tre månader. Tre månader utan henne… Det är jobbigt."

Inte har han väl varit med Robinson 3 månader när breven delades ut?
Han "fick" inte en dag med sin dotter, han valde att inte ägna mer än en dag.
Nej. Hans dotter är yngre. Alltså fortfarande, utifrån det man ser, helt ologiskt att Bonnie få brev men inte Nick.
Citera
2019-05-03, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hank.leach
För att Linn har en mamma och saknar henne.
Vilket säkert också Fia gör!
Det var dock konsensus i lägret att de med barn gick först så om det är "idiotlogik" säger det mer om dig.
Citera
2019-05-03, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
Det var dock konsensus i lägret att de med barn gick först så om det är "idiotlogik" säger det mer om dig.
Du har höga tankar om deltagarna i Robinson.Det säger en del om dig också min vän.

Varken Linn,Emilio eller Sebastian har barn.
Citera
2019-05-03, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQpizzasallad
Ungefär så. Men jag tror det är själva gruppen som ljugit ihop det och att antingen Linn eller Sebastian avstår sitt brev på söndag.

På inrådan av produktionen, eller av egen maskin? Låter visserligen som ett mer oskyldigt sätt att skapa drama, men jag har ändå svårt att tro det. Det enda som får mig att tro att någon var inne och petade i beslutet är att han valde Linn och Bonnie som bollplank, men de kanske bara anmälde sig frivilligt.

Mycket som klipps bort vilket gör att man står som ett levande frågetecken i tid och otid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in