2019-05-03, 11:40
  #3133
Medlem
Diarrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
Fast nu var det så deltagarna resonerade och wierdot sebbe valde Bonnie eftersom hon hade barn.
Alltså är det riktigt inkonsekvent att inte också välja Nick.
Fast detta kan nog gynna Nick, det bidrar till att han inte ses lika ihopkopplad med sebbe om det blir distans.

Givetvis anser 99% av alla med ett hjärta som inte är av is att Sebbe nog är den värsta slusken som någonsin satt sin fot i en dokusåpa. Inte ens juristen som var med dom första avsnitten hade huggit sin polare så i ryggen. Man mådde ju fan illa när man såg det.
Citera
2019-05-03, 11:46
  #3134
Medlem
Wandras avatar
Fegt av Sebastian att ta med 3 andra för att välja ut vilka som skulle få brev.

Han borde fattat de beslutet helt själv och stå för det inför alla de andra.

Nu var det ju 3 andra som var med o beslutade så han inte ensam blev sedd som the bad guy.

Eller vad tycker ni?
Citera
2019-05-03, 12:06
  #3135
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wandra
Fegt av Sebastian att ta med 3 andra för att välja ut vilka som skulle få brev.

Han borde fattat de beslutet helt själv och stå för det inför alla de andra.

Nu var det ju 3 andra som var med o beslutade så han inte ensam blev sedd som the bad guy.

Eller vad tycker ni?

Jag tycker nog att det initialt var strategiskt av honom, om det nu inte hade slutat med att både han och Anna fick var sitt brev. Därmed föll också det eventuellt positiva han kunde fått ut av att handla på detta sätt. Att en av dessa fått ett brev kanske hade fungerat men att båda, och då särskilt Anna som redan fått hans immunitet fick ett brev, var inte annat än ett stort jävla fuck-up.

Själv hade jag not hanterat det så att jag lottat ut breven, genom att alla deltagarna själva fick dra sticka, eller något liknande, för att komma fram till vilka som skulle få sina brev. På ett sådant sätt hade han kommit undan alla misstankar om att favorisera vissa. Som det nu var fick han fler emot sig än med sig pga sitt handlande.
Citera
2019-05-03, 13:29
  #3136
Medlem
Diarrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wandra
Fegt av Sebastian att ta med 3 andra för att välja ut vilka som skulle få brev.

Han borde fattat de beslutet helt själv och stå för det inför alla de andra.

Nu var det ju 3 andra som var med o beslutade så han inte ensam blev sedd som the bad guy.

Eller vad tycker ni?

Jag tänkte på det med. Istället gömde han sig bakom tre andra. Knappt så han vågade läsa upp beslutet själv.
Citera
2019-05-03, 13:33
  #3137
Medlem
Diarrees avatar
Linn stör mig som fan nu. Uppenbarligen en vänster feminist som skriker allt åt alla men när det väl kom till kritan att dela med sig av sitt brev så satt hon och skakade på huvudet minsann. Som en sann vänstermänniska gör.
Citera
2019-05-03, 13:42
  #3138
Medlem
GIANLUIGI1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diarree
Linn stör mig som fan nu. Uppenbarligen en vänster feminist som skriker allt åt alla men när det väl kom till kritan att dela med sig av sitt brev så satt hon och skakade på huvudet minsann. Som en sann vänstermänniska gör.

Hållet med till 100%.
Citera
2019-05-03, 13:42
  #3139
Medlem
Sebastian ville ju att Klas skulle säga vilka de valt, ganska uppenbart när Klas snabbt gav honom anteckningsboken när de skulle läsa upp vilka som fått breven

Edit:
Jag håller med, smartast taktiska val vore att låta alla som ville stå över få stå över, och sedan lotta resterande.
Citera
2019-05-03, 13:57
  #3140
Medlem
Sebastian verkar vara lika avskydd som Pascal var förra året. Eller? Själv känner jag inte så, än så länge men vi får se hur han spelar framöver också...

Även om Nick inte hade haft barn så tycker man att Sebastian borde valt ut honom för ett brev hemifrån. De är ju kompisar sedan Gränslandet. Men någon postade i andra Robinsontråden en länk till Nicks Instagram och Sebbe var med när han firade påsk. Hur det nu gick till verkar de hänga med varann ute irl.
Citera
2019-05-03, 13:58
  #3141
Medlem
GIANLUIGI1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarajevo
Sebastian ville ju att Klas skulle säga vilka de valt, ganska uppenbart när Klas snabbt gav honom anteckningsboken när de skulle läsa upp vilka som fått breven

Edit:
Jag håller med, smartast taktiska val vore att låta alla som ville stå över få stå över, och sedan lotta resterande.

Smartast taktiskt är att låta de med barn få brev och lotta ut resten.
Citera
2019-05-03, 14:06
  #3142
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GIANLUIGI1
Smartast taktiskt är att låta de med barn få brev och lotta ut resten.
Smartast är att behandla alla lika din jävla nolla!
Citera
2019-05-03, 14:57
  #3143
Medlem
Screems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diarree
Linn stör mig som fan nu. Uppenbarligen en vänster feminist som skriker allt åt alla men när det väl kom till kritan att dela med sig av sitt brev så satt hon och skakade på huvudet minsann. Som en sann vänstermänniska gör.

Hon är ju inte direkt vänster eller den sterotypiska feministen.

Däremot vill nog de flesta få vinning av breven, vissa vill ge bort dem och vara the good guy och andra vill behålla dem för att själv få läsa de själv.

Svårt att tro att deltagarna på ön är munkar och gör saker av noll egoism.

Bryr mig inte märkvärdigt hur de på ön väljer att spela spelet, men tycker man ska vara försiktig som åskådare att döma personer i en TV-serie, utan ens att ha träffat dem eller sett dem på ön.
Citera
2019-05-03, 14:57
  #3144
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Otroligt vilket tjat om att stackars Nick som inte fick något brev. Vill man ta hand om sin avkomma så åker man inte iväg 3 månader på Robinson eller väljer att jobba i ett annat land på andra sidan Atlanten långt bort från sitt barn. Man springer dessutom inte iväg och tjurar som ett barn utan tar det som en man. Sebastian vann tävlingen och gör precis som han vill. Om det var taktiskt eller inte för Robinson totalt är en annan fråga.

Jag åkte aldrig bort någon längre tid från mina barn innan de var tillräckligt stora att förstå varför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in