2019-05-03, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Han lär nog få brev ändå, känns som en uppgjord produktions-twist att Sebastian tog brevet först, för att sedan ändra sig och låta Nick få det.

I övrigt känns "mest behövande" som en löjlig ursäkt till att få brev. Man vet vad man ger sig in på när man deltar och det är snarare extremt fult att ge andra dåligt samvete.

Om jag varit med som 22-åring (Anna) så hade jag bara skrattat om nån trodde jag skulle vilja läsa brev från min mamma. Vad 17 är det för syltryggar som är med?! Grina efter mamma efter bara 6-7 veckor! Patetiska är dom.
Citera
2019-05-03, 05:28
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
Fast nu var det så deltagarna resonerade och wierdot sebbe valde Bonnie eftersom hon hade barn.
Alltså är det riktigt inkonsekvent att inte också välja Nick.
Fast detta kan nog gynna Nick, det bidrar till att han inte ses lika ihopkopplad med sebbe om det blir distans.
Bonnies barn är 9 och 11 år, Nicks barn är väl bara några år yngre än hans flickvän, stor skillnad.

"– Frågan är bara om man klarar att läsa det över huvud taget… Jag fick en dag med min dotter. Så jag flög från Hawaii till Sverige för en dag med henne, och sen hit då. Jag saknar henne väldigt mycket. Jag har inte sett henne på tre månader. Tre månader utan henne… Det är jobbigt."

Inte har han väl varit med Robinson 3 månader när breven delades ut?
Han "fick" inte en dag med sin dotter, han valde att inte ägna mer än en dag.
Citera
2019-05-03, 06:58
Medlem
MrSokratess avatar
Varför har Sofi valt ut Fia som nästa offer?
Hade var betydligt smartare att välja Emilio.
Nu måste hon få Bonnie och Linn att rösta ut sin kompis vilket borde vara svårare.
Sen vore det mer logiskt att BoL röstar ut Sofi pga utfallet mot Anna och att hon är ett större hot.
Svårt att se Sofi klara sig om inget nytt dyker upp, typ att produktionen ger henne immunitet 5 minuter innan örådet.
Citera
2019-05-03, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
Av vilken anledning valde Linn som också vore logiskt att välja Fia?
För att Linn har en mamma och saknar henne.
Vilket säkert också Fia gör!
Citera
2019-05-03, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Ehm, uppenbar sarkasm?
Den där fåntratten vet inte vad sarkasm är.
Har du inte sett Robinson eller?
Det kommer sån lappfilosofi då o då.
Citera
2019-05-03, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Bajsar och kissar de i buren på Utposten?
Nej de får nog gå ut och bajsa, tror det nästan skulle vara snutt på olagligt annars mot mänskliga rättigheter? Undrar om de fått skriva något kontrakt att det är ok att bli lite förnedrad?
Citera
2019-05-03, 08:42
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatarSkolan
Nej de får nog gå ut och bajsa, tror det nästan skulle vara snutt på olagligt annars mot mänskliga rättigheter? Undrar om de fått skriva något kontrakt att det är ok att bli lite förnedrad?
Desssutom är det inte särskilt bra TV och se 4 utmattade göra ingenting. Hellre att de får går runt och leta mat eller pakta lite. Då händer säkert annat underhållande också.
Citera
2019-05-03, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Desssutom är det inte särskilt bra TV och se 4 utmattade göra ingenting. Hellre att de får går runt och leta mat eller pakta lite. Då händer säkert annat underhållande också.
Håller med 100%.
Utposten är ju sjukt tråkigt..
En riktig ”pissepaus” när de visar skiten.
Dessutom, hur fan ska de kunna prestera vid ev comeback.
Helt urlakade ju..
Citera
2019-05-03, 09:06
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Bonnies barn är 9 och 11 år, Nicks barn är väl bara några år yngre än hans flickvän, stor skillnad.

"– Frågan är bara om man klarar att läsa det över huvud taget… Jag fick en dag med min dotter. Så jag flög från Hawaii till Sverige för en dag med henne, och sen hit då. Jag saknar henne väldigt mycket. Jag har inte sett henne på tre månader. Tre månader utan henne… Det är jobbigt."

Inte har han väl varit med Robinson 3 månader när breven delades ut?
Han "fick" inte en dag med sin dotter, han valde att inte ägna mer än en dag.

Han fick meddelandet om att vara med i Robinson när han var i USA. Han fick flyga direkt därifrån, via Sverige, där han stannade en dag för att träffa sin dotter, och direkt därefter vidare till Fiji. Hans vistelse i USA och den därefter påbörjade Robinson tävlingen skulle tillsammans utgöras av 3 månader.

Jag förstår att de som är föräldrar längtar efter sina barn, oavsett hur gamla dessa är (barn är alltid barn). Men att övriga hade så stort behov av att, efter relativt kort tid, höra hemmifrån och då förmodat från föräldrar, syskon och kanske en pojkvän/flickvän är klart överrivet.

Detta är vad jag minst förstår med Robinson varje år. Dvs när deltagarna sitter och gråter över brev de fått eller missat.
Citera
2019-05-03, 09:12
Medlem
Enmansdemos avatar
Hur kommenterar (George) Lucas...att Chewbacka skådisen har avlidit?, nu
har hans misstag aldrig skett plötsligt...pust
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-05-03 kl. 09:25.
Citera
2019-05-03, 10:03
Medlem
Klas är så otroligt präktig att hälften vore nog. Så snabb med att göra ett tydligt ställningstagande över vilka som förtjänar att få breven, kan tycka det var lite oförskämt även om han offrade sig, effektsökeri deluxe och fult gjort om Sebastian var sugen på att välja någon annan. Varför ens anta att han har något att säga till om? Du är inte ledare för lag Nord längre. Men när detta skall summeras kommer ändå Sebastian ut som den största dåren. Genuint nyfiken över varför han inte valde Nick. Taktiska skäl?

Men varför tar han med sig Linn och Bonnie som bollplank? Det naturliga hade varit Nick och Anna? Och möjligtvis Den Präktige.
Senast redigerad av dianna-agron 2019-05-03 kl. 10:34.
Citera
2019-05-03, 11:32
Medlem
Diarrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hank.leach
Det är du som är en rövskalle.

Varför i helvette tycker du dom med barn är mer berättigade till brev?

Ja vad tror du själv? Antar att du är den som även skulle knuffa alla barn åt sidan i en sjunkande båt så du kan rädda dig själv först...

Att någon ens respekterar Sebbe efter att han pissade på sin polare är obegripligt. Han hade kunnat skippa att ge Anna brev och Linn med för den delen. Hoppa hans korsfitta polare ser honom för den vekling han är. Mjuk som gummi i ryggen. Springer efter Anna som om han aldrig sett en tjej förr.

Sällan jag tyckt synd om någon i en dokusåpa men sveket mot Nick är fan ett svek.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in