Citat:
Ursprungligen postat av
Gorgiis
3 maj 2007 - 3 maj 2019
12 hemska år
När kommer sanningen fram? Är det någon här inne som tror att det kommer få ett slut?? Eller kommer föräldrarna dö med sanningen med sig in i graven? Hur mycket än man önskar att Maddie är vid liv så säger allt annat emot.
2 saker som jag inte kan få in i min hjärna är 1) Hur fan har de lyckats bli av med kroppen så att INGEN hittills hittat den *om de verkligen är skyldiga* . 2) Hur fan kan de hålla allting inom sig och ha turen med sig i en hel del händelser och slippa undan med så mycket. Någon som har en vettig förklaring kanske ?

Goncalo Amaral som ledde originalutredningen sa att "Vi får veta vad som hände när Mi5 öppnar arkiven, om 10-20 eller 50 år".
Om ser till vilka krafter som var inblandade från början är det väl inte helt otänkbart.
Hur som helst så kan vi läsa i Portugisisk media idag att PJ håller på att utreder ett spår och bemanningen i deras utredning har ökat vad spåret gäller vet vi inte och dom säger samtidigt att de tvivlar starkt på att hon är vid liv.
Nu vet vi att media inte alltid tillförlitliga,speciellt i detta fall men om det stämmer gissar jag att det kan handla om två saker.
1: Goncalo Amaral interjuades här om dagen i 9News "Maddie pod" och han sa att de har siktat in sig på en tysk pedofil som sitter på ett livstidsstraff för mord på pojkar.
De sa inte hans namn men jag har listat ut att det troligtvis handlar om Martin Ney och om jag inte minns fel har de redan förhört honom för några år sedan och han förnekade all inblandning.
2: Att det handlar om en smitningsolycka,jag kanske har tagit upp detta tidigare, hur som helst så finns det två personer som körde bil upp och ner på gatan som leder jämns med lägenhet 5A samtidigt som det finns en trapp från 5A's altan direkt ut på vägen och vi vet att altandörren var olåst och kunde således skjutas upp innefrån.
Och dessa två personer gav olika redogörelser för Polisen vilket resulterade i att det diffar 20-30 minuter i deras berättelse.
Och för några år sedan hittades en handskriven lapp på hotellet där det stod att hon var dumpad i en damm utanför Luz, personerna som färdades i bilen arbetade på hotellet.
Dammen har aldrig genomsökts vad jag vet.
Detta skulle betyda att Kate själv öppnade fönstret i så fall i ett möjligt försök att minska sin roll att dom lämnade henne ensam och kunde gå ut själv.
Det är ett scenario, jag kan återkomma senare med att posta kartor och bilder på dammen, vägen etc.