2019-04-20, 09:42
Medlem
Jag är inte särskilt påläst men har precis sett dokumentären. Tyckte den var rätt kass. Finns det att läsa någonstans en redogörelse vad de gjort på semestern. Det jag vill veta är:

1. när sågs Maddie med säkerhet sista gången (inte av Kate/Gerry

2. efter den tidpunkten vill man ha en bra redogörelse för förehavanden med opart verifierade

3. mannen som trätt fram att han bar ett barn i grände, trovärdig?

4. hade Mcann tillgång till bil innan försvinnande

Om de gjort det tänker jag mig att de dumpat Maddie innan middagen, efter så hade de all världens ögon på sig.

Jag lutar åt att de är oskyldiga.
Senast redigerad av lillschumi 2019-04-20 kl. 09:53.
Citera
2019-04-20, 22:45
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillschumi
Jag är inte särskilt påläst men har precis sett dokumentären. Tyckte den var rätt kass. Finns det att läsa någonstans en redogörelse vad de gjort på semestern. Det jag vill veta är:

1. när sågs Maddie med säkerhet sista gången (inte av Kate/Gerry

2. efter den tidpunkten vill man ha en bra redogörelse för förehavanden med opart verifierade

3. mannen som trätt fram att han bar ett barn i grände, trovärdig?

4. hade Mcann tillgång till bil innan försvinnande

Om de gjort det tänker jag mig att de dumpat Maddie innan middagen, efter så hade de all världens ögon på sig.

Jag lutar åt att de är oskyldiga.

Du kan läsa den portugisiska förundersökningen här: http://mccannpjfiles.co.uk

Finns ett antal dokumentärer på tuben.

Sök på " richard d hall madeleine mccann" eller sök bara på "madeleine mccann documentary"

Ovanstående bör vara tillräckligt om du vill sätta dig in mer i fallet.
Citera
2019-04-22, 13:16
Medlem
JSelwyns avatar
BTW det kommer en dokumentärserie på iDiscovery snart som behandlar detta ämne. Vet dock inte om det är en ihopklippning av den som går på Netflix etc.
Citera
2019-04-22, 23:48
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Jag har lite mer under fötterna idag än jag hade för någon vecka sedan.Jag har läst boken som Kate
har skrivit,och det var lite av en besvikelse att ha läst boken(sorry Prinzezzan).Jag hade hoppats på lite
mer utförligare fakta om dagen då Maddie försvann ut i det tomma intet.

Jag såg en dokumentär som gjordes av Sky News 10 år efter försvinnandet och jag antar att man kan
säga att Sky News är ett seriöst TV-bolag där endast fakta presenteras.Inte mycket nytt men helheten
av dokumentären är väl det närmaste man kan komma till utan "experter som påstår" och annat larv.

Bl.a så tar man upp kulturkrock i polisarbetet,sök-operationen som sedermera blev ett brottsfall och hur illa det Portugisiska polisarbetet sköttes från början och efter 12 miljoner pund så står man ännu på ruta ett.Och mycket mer så har ni inte sett dokumentären så skickar jag med länken.

https://www.youtube.com/watch?v=FX3u2Hp42ic
Citera
2019-04-23, 16:26
Medlem
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
BTW det kommer en dokumentärserie på iDiscovery snart som behandlar detta ämne. Vet dock inte om det är en ihopklippning av den som går på Netflix etc.
Ja, den 30 april kommer den att sändas på ID såg jag nu. En miniserie på två delar. Vet inte heller om det kan vara samma men de små snuttar som visats hittills i reklamen för den verkar spännande!
Citera
2019-04-23, 17:53
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Ja, den 30 april kommer den att sändas på ID såg jag nu. En miniserie på två delar. Vet inte heller om det kan vara samma men de små snuttar som visats hittills i reklamen för den verkar spännande!

Tack för datumet och då vet jag vad jag skall titta på efter Maj-brasan ;-)
Citera
2019-04-28, 22:45
Avslutad
Okej, efter att ha lyssnat/sett/ läst massor dokumentärer så har jag bilden klar för mig. Netflix dokumentären fick mig nästan börja tveka på föräldrarnas skuld men efter ha lyssnat på podcasten Maddie så är jag helt säker på att föräldrarna har någon form av inblandning i hennes försvinnande.

Det som fick mig övertygad:

Stället som mottog och utredde DNA som hundarna sniffade fram hade kontakt med Jane Tanner under den tiden. De vägrar dessutom lämna ut detta DNA för en omanalys hos en väldigt duktig analytiker som erbjöd sig att göra detta jobb gratis.

Kate och Gerrys telefoner beslagtogs och då hade telefonsamtal raderats och när det kollade upp med operatören så framkom att flera samtal gjorts ville t inte synts i deras telefoner.

Om mccann varit helt oskyldiga hade Kate aldrig lämnat sina barn och sprungit ner till de andra och gapat "They've taken her". Hade det varit en normal människa så hade man inte ens lämnat lägenheten. Jag hade ringt min respektive och letat och vänt upp och ned på hela lägenheten först.

Tiden då alla var ute och letade efter Maddie så satt Katie och nervöst lyssnade på sina tvillingar då hon var orolig för dem. De vaknade alltså inte under allt kaos som följde efter Maddies "försvinnande". Det ger mig en stark indikation på att de måste gett de sömnmedel.

Att två olika hundar markerar på samma ställen för blodlukt och kadaver.....

Det finns så mkt konstigt i det här fallet. Men jag är övertygad om att föräldrarna vet exakt vad som hänt. De måste vara nåt så fruktansvärt nöjda med hur de lyckats dölja det så bra after all.
Citera
2019-04-29, 19:55
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoffaan
Okej, efter att ha lyssnat/sett/ läst massor dokumentärer så har jag bilden klar för mig. Netflix dokumentären fick mig nästan börja tveka på föräldrarnas skuld men efter ha lyssnat på podcasten Maddie så är jag helt säker på att föräldrarna har någon form av inblandning i hennes försvinnande.

Det som fick mig övertygad:

Stället som mottog och utredde DNA som hundarna sniffade fram hade kontakt med Jane Tanner under den tiden. De vägrar dessutom lämna ut detta DNA för en omanalys hos en väldigt duktig analytiker som erbjöd sig att göra detta jobb gratis.

Kate och Gerrys telefoner beslagtogs och då hade telefonsamtal raderats och när det kollade upp med operatören så framkom att flera samtal gjorts ville t inte synts i deras telefoner.

Om mccann varit helt oskyldiga hade Kate aldrig lämnat sina barn och sprungit ner till de andra och gapat "They've taken her". Hade det varit en normal människa så hade man inte ens lämnat lägenheten. Jag hade ringt min respektive och letat och vänt upp och ned på hela lägenheten först.

Tiden då alla var ute och letade efter Maddie så satt Katie och nervöst lyssnade på sina tvillingar då hon var orolig för dem. De vaknade alltså inte under allt kaos som följde efter Maddies "försvinnande". Det ger mig en stark indikation på att de måste gett de sömnmedel.

Att två olika hundar markerar på samma ställen för blodlukt och kadaver.....

Det finns så mkt konstigt i det här fallet. Men jag är övertygad om att föräldrarna vet exakt vad som hänt. De måste vara nåt så fruktansvärt nöjda med hur de lyckats dölja det så bra after all.

Det är klart att föräldrarna vet mer men att dom skulle ha uppsåtligen dödat Maddie, ställer jag mig tveksam till. Det är väl så gott som klart att tvillingarna fick i sig något också. Annars (som du på pekar) skulle det ha vaknat. På det sättet som Kate meddelade omvärlden att Maddie är "försvunnen" påminner mer om en Agatha Christie novell alt buskisk teater i Helsingborg eller något liknande. Inte alls trovärdigt och hur visste hon redan då att "dom" hade tagit Maddie? Hon kunde ju ha råkat smita ut genom dörren osv.

Vem som helst som har följt fall där barn har försvunnit/kidnappats etc vet att det är MYCKET sällan som föräldrar reagerar på det här sättet. Om så...it's more of an act of guilt (somehow).

Hursomhaver, så kommer ännu en dokumentär om Maddie imorgon den 30:e på Netflix.
Citera
2019-04-29, 21:28
Medlem
DjungelJenss avatar
Paret McCann vill ha en lugn kväll med sina bekanta på semesterorten. Eftersom både herr- och fru McCann arbetar som läkare är tillgången till sömnmedel god.

Barnen får sig varsin dos inför sänggående och somnar. Madeleines kropp klarade inte av att hantera dosen och andningsorganen lade av.

Mitt i kaoset ser herr- och fru sina liv ödeläggas i spillror. Inte nog med att Madeleine oavsiktligen omkommit av sömnmedicinen. Nu riskerar paret att bli av med sina läkarlegitimationer.

Paret agerar utefter sin rädsla och mörklägger sanningen. Det är vad jag tror hänt.
Citera
2019-04-29, 23:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJens
Paret McCann vill ha en lugn kväll med sina bekanta på semesterorten. Eftersom både herr- och fru McCann arbetar som läkare är tillgången till sömnmedel god.

Barnen får sig varsin dos inför sänggående och somnar. Madeleines kropp klarade inte av att hantera dosen och andningsorganen lade av.

Mitt i kaoset ser herr- och fru sina liv ödeläggas i spillror. Inte nog med att Madeleine oavsiktligen omkommit av sömnmedicinen. Nu riskerar paret att bli av med sina läkarlegitimationer.

Paret agerar utefter sin rädsla och mörklägger sanningen. Det är vad jag tror hänt.

Exakt! Tror också de var så det gick till. Men något jag tycker är sjukt är hur de lyckades gömma kroppen så jävla bra att ingen 12 år senare hittat ett enda spår.
Det fanns ju lukt i deras hyrbil som hyrdes 3 veckor efter " försvinnandet" , då undrar jag vart de gömde kroppen under den tiden om de nu senare fraktat den i bilen? De är nåt jag fortfarande inte fått klart för mig..
Vet att jag läst något om ett kremaktorium som Mccann hade tillgång till men vet ej vart jag läst de. Nån mer som sett den infon?? Vill veta mer kring det. Hade de nycklar dit?
Citera
2019-04-30, 07:42
Medlem
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Tack för datumet och då vet jag vad jag skall titta på efter Maj-brasan ;-)
Japp! 21.00 börjar det så ingen missar det. Vad jag har kunnat läsa mig till så är den exklusiv för just Investigation Discovery så den är nog inte samma som den som visades på Netflix.
Citera
2019-04-30, 07:44
Medlem
this isn't mes avatar
Intressant, aldrig hört teorin om kremering förut. Hittade en länk: https://www.mirror.co.uk/news/uk-news/portuguese-ex-detective-goncalo-amaral-10333617

McCanns hade fått nycklar till en kyrka, enligt Kates bok var det för att de skulle ha möjlighet att gå dit och be när de ville. Det framgår inte av artikeln jag hittade om det fanns möjligheter till kremering inne i kyrkan. Men om Maddie legat i en låda måste lådan varit ganska stor och uppseendeväckande? Även fast det var sent så finns det väl alltid nån person utomhus som kan se dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in