2014-08-18, 11:13
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storkmor
Precis. Det verkar överhuvudtaget vara många som känner varandra på ena eller andra sättet i detta fall. Har du även läst Pat Brown's blogg? Hon har ju väldigt bestämda åsikter om hur det hela gått till. Jag delar dem inte rakt över, personligen är jag av den uppfattningen att det som hände, hände innan den 3:e. Och jag är fortfarande skeptisk till om det överhuvudtaget var en olyckshändelse. Så mycket i föräldrarnas beteendemönster tyder på annat.Tyvärr. Som det gamla talesättet "det finns folk till allt"- det stämmer verkligen.

Vi är inne på samma spår,man har haft lite olika uppfattningar genom tiden,men ju mer man har studerat detaljer ju mer ser man hur saker och ting hänger ihop.
Och med tanke vad ex.DSi Peter M***** och ex.GCHQ Dewi L***** har fått fram blir bilden allt tydligare.
"The last,Photo" skulle vara ett alibi som visade att Madeleine levde Maj 3, men Peter har fått fotot analyserat och han har även varit i Pdl och OC.
Han fick fram vinkeln var fotografen och Gerry,Madeleine och Amelie befann sig,koordinaterna och datumet har analyserat i ett program som behandlar skuggbildningar,och slutsatsen är att bilden EJ kan ha tagits kl.14:29 utan betydligt tidigare på dagen.
Han har även tagit del av semesterfotografier som tagits vid tiden i pdl och slutsatsen är att det var molnigt och blåsigt,eftermiddagen den 3e Maj och detta backas upp av väder data samt att han har intervjuat en pensionerad brittisk expat i pdl,och dennes väderdagbok säger samma sak.
Slutsatsen är att bilden är tagen på Söndag förmiddag den 29/4.
Allt detta är skickat både till SY och PJ,han har även skickat infon till Amaral.
Vi har varit inne på Creche Records ett antal gånger och Dewo har lagt ner sin själ i detta då han är övertygad att dom inte är korrekta.
Det har varit spekulationer om hur vida Gerry signade in Elizabeth Naylor vid Creche varje dag och det stämmer.
Dewi har kontaktat Elizabeths pappa,Robert Naylor och han erkände utan att tveka att Gerry signade in hans dotter,och då är frågan om han signade in Elizabeths bästa vän,Madalene Rider.
Madelene Rider är dotter till Joe Rider och Sarah Fox och även dom var på semester i pdl denna vecka.
Elizabeth och Madelene är även idag bästa vänner och går i samma klass i en exklusive katolsk skola i London.
Koppling mellan Naylor och McCann är att Robert Naylor känner O'Brien/Tanner genom seglingen.
Även detta har skickats vidare till SY och PJ.

Jag har inte hört något från Team McCann angående Robert D Halls filmer.
Pengarna börjar sina i fonden och Carter Ruck tar nog betalt.
Förlorar dom mot Amaral kanske det kommer ett desperat försök till stämning på jakt efter pengar.
Citera
2014-08-18, 11:48
Medlem
Den dagen "bubblan" spricker för Team McCann...oj oj oj. De har lurat en hel värld på det lägsta av lägsta sätt, för att få pengar. Helt sanslöst. Jag har förstått att det fuskats en del i crecherecords, namnen Elisabeth och Madelene Naylor hade jag inte hört talas om innan. Intressant! Ytterligare konstigheter i denna tragiska historia. Och det där "sista fotot", ja. Jo jag känner till Peters analys med väderförhållanden m.m. När det charmanta paret satt i soffan hos Skavlan 2012, så betonade pappa Gerry det sista fotot väldigt mycket. Det var hans sista minne av Madeleine, sa han. Allt för att ingen ska betvivla att hon var vid liv den 3:e.
Citera
2014-08-18, 12:04
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Den dagen "bubblan" spricker för Team McCann...oj oj oj. De har lurat en hel värld på det lägsta av lägsta sätt, för att få pengar. Helt sanslöst. Jag har förstått att det fuskats en del i crecherecords, namnen Elisabeth och Madelene Naylor hade jag inte hört talas om innan. Intressant! Ytterligare konstigheter i denna tragiska historia. Och det där "sista fotot", ja. Jo jag känner till Peters analys med väderförhållanden m.m. När det charmanta paret satt i soffan hos Skavlan 2012, så betonade pappa Gerry det sista fotot väldigt mycket. Det var hans sista minne av Madeleine, sa han. Allt för att ingen ska betvivla att hon var vid liv den 3:e.
Absolut.
Det finns mer tveksamheter den dagen.
Varför berättade Kate gör hela världen,"Why didn't you come last night when me and Sean was Crying".?
Detta ska Madeleine sagt vid frukosten den 3 Maj och Kate hade ingen anledning att berätta oss detta,men hon även detta skulle visa att hon levde den morgonen.
Dom tog fighten om försummelsen då försummelsen blev ett alibi för "försvinnandet".
Och sen har vi Paynes besök,och om det behöver inte säga mycket.
Citera
2014-08-18, 12:23
Medlem
Japp. No neglect=no abduction. Bättre att åka dit för försummelse än för något värre. Nu åkte de ju inte dit för någonting alls. Det är ju det som är det sjuka, VARFÖR detta skydd de får av högre instans?? Man undrar vilka andra som är inblandade egentligen...
Citera
2014-08-18, 12:50
Medlem
portnoys avatar
Nu har jag inte hängt med i tråden på ett tag, men är den allmänna uppfattningen nu att MM dog nån dag tidigare? Och hur många i T7 ska ha vetat om det och spelat med i 'försvinnande-scenariot'?
Citera
2014-08-18, 13:27
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Japp. No neglect=no abduction. Bättre att åka dit för försummelse än för något värre. Nu åkte de ju inte dit för någonting alls. Det är ju det som är det sjuka, VARFÖR detta skydd de får av högre instans?? Man undrar vilka andra som är inblandade egentligen...
Jag glömde en till intressant detalj.
Varför var inte Tvillingarna vid creche morgonen den 3 Maj?
Var dom i någon annan lägenhet under tiden Gerry och Kate städade 5A?
Varför ringer Kate sin vän Amanda Cox tidigt på morgonen den 3 Maj,och hon ringer tillbaka till Kate en stund senare,vi ska komma ihåg att Amanda Cox man arbetade som Patologin vid Liecester hospital vid tiden?
Inträffade något efter det att Mrs Fenn hörde Madeleine gråta hysteriskt,Mrs Fenn sa att gråtandet upphörde plötsligt,hände något tidigare under natten?

Jag är ganska säker på att så är fallet.
Brittisk ambassad personal som tvivlade på McCanns blev förflyttade.
Varför slutar Mitchell ett högavlönat jobb hos regeringen för att bli McCanns talesman efter bara ett par veckor efter försvinnadet?
Hon hade lika gärna kunnat hittats efter dom veckorna?
Fallet är klassat som ett "National security case",det finns det dokument som visar.
Ser man hur politiker och polis i London mörkar när politiker och andra har varit inblandad i pedofilskandaler så kan man inte låta bli och tänka i dom banorna men det behöver inte ha något med Madeleine att göra,det behöver inte heller vara Gerry el Kate som varit inblandade i något,det kan lika väl vara någon i T7 som har haft en Connection till någon i etablissemanget genom någon slags av pedofil aktivitet och detta kam ha inträffat många år tidigare,men vad händer om det blir rättegång mot McCann's?
Jo,risken är stor att historien kommer fram om denna T7 person har någon koppling till hennes försvinnande.

Ett annat scenario är det att Gerry McCann arbetade åt den brittiska regeringen när detta inträffade,han forskade och var rådgivare i diverse kärnkraftsfrågor.
Senast redigerad av 2big4you 2014-08-18 kl. 13:33.
Citera
2014-08-18, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Nu har jag inte hängt med i tråden på ett tag, men är den allmänna uppfattningen nu att MM dog nån dag tidigare? Och hur många i T7 ska ha vetat om det och spelat med i 'försvinnande-scenariot'?
Vet inte om man kan kalla det den allmänna uppfattningen, men det är helt klart många personer som misstänker att Madeleine dog redan tidigare i veckan. Finns inte någon direkt 'oberoende' som kan styrka hennes närvaro... T.o.m barnflickorna i barnklubben är ju väldigt luddiga i sina redogörelser, dessutom vet man att det fuskats med att föra in hennes namn på närvarolistan. Om hon försvann tidigare så ser ju bilden helt annorlunda ut, eller hur? Föräldrarna har kunnat styra och ställa med att få undan kroppen i lugn och ro. Sedan är det ju hela grejen med likhundarna och hyrbilen, men det motsäger inte att "det" hände innan den 3:e.
Citera
2014-08-18, 13:35
Medlem
@2big4you: Mycket intressant du tar upp, är på språng lite nu, så återkommer senare om det du skrivit...se om jag hinner kolla fortsättningen på Buried under mainstream media också!!
Citera
2014-08-18, 21:07
Medlem
Det här med Tapas7 gänget är ju det som många undrar över, att de inte säger någonting. Folk menar att man inte sitter på en hemlighet i 7 år, och att detta skulle betyda att de faktiskt är oskyldiga. Personligen tror jag att de är så insyltade själva, att det skulle innebära stora nackdelar för dem om de börjar snacka. Dr Payne och de s.k Gasper statements är ju en indikation på ngt...Det brukar vara tyst om dessa statements ( och alla är inte riktigt överens om vad de verkligen betyder ) men om de hade varit så oskyldiga så hade man väl gett den förklaringen isåfall . Och mrs Fenn... Hmm var det den 1:e eller 2:e hon hörde ett barn skrika under 45 min? Hur det nu var med det, Kate ansåg att det var väldigt viktigt att framhäva att Madeleine var vid liv på morgonen den 3:e. Genom att säga just det ; "Where were you when Sean and I were crying?" (I och med det blev ju Kate idiotförklarad av föräldrar runtom i världen..eftersom hon lämnade barnen IGEN, på kvällen, trots att Maddie hade sagt så på morgonen). Men som sagt; försummelsen blev alibit. Sanningen är helt klart mycket värre.
Citera
2014-08-18, 21:10
Medlem
Jävla clusterfuck till fall..
Citera
2014-08-18, 23:43
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Det här med Tapas7 gänget är ju det som många undrar över, att de inte säger någonting. Folk menar att man inte sitter på en hemlighet i 7 år, och att detta skulle betyda att de faktiskt är oskyldiga. Personligen tror jag att de är så insyltade själva, att det skulle innebära stora nackdelar för dem om de börjar snacka. Dr Payne och de s.k Gasper statements är ju en indikation på ngt...Det brukar vara tyst om dessa statements ( och alla är inte riktigt överens om vad de verkligen betyder ) men om de hade varit så oskyldiga så hade man väl gett den förklaringen isåfall . Och mrs Fenn... Hmm var det den 1:e eller 2:e hon hörde ett barn skrika under 45 min? Hur det nu var med det, Kate ansåg att det var väldigt viktigt att framhäva att Madeleine var vid liv på morgonen den 3:e. Genom att säga just det ; "Where were you when Sean and I were crying?" (I och med det blev ju Kate idiotförklarad av föräldrar runtom i världen..eftersom hon lämnade barnen IGEN, på kvällen, trots att Maddie hade sagt så på morgonen). Men som sagt; försummelsen blev alibit. Sanningen är helt klart mycket värre.

Det finns en hel del minst sagt märkliga sammanträffande mellan gästerna vid OC och i pdl den veckan.
Robert Murat befann sig bara ett stenkast från Jane Tanner och Russel O´Brien hemma i Exeter innan han skyndade ner till Pdl den 1 Maj 2007.
Jane Tanner och Russel O´Brien stötte ihop med sina grannar Charlotte och James Gorrod vid OC.
Raj Balu(den skalliga mannen i bakgrunden på lekplatsfotot) och Nicole Cox stötte ihop med sin arbetskollega Neil Berry med fru Emma.
Robert Naylor kände Jane Tanner och Russel O´Brien.
Stephen Carpenter "råkade" stöta ihop med Robert Murat,och Carpenter presenterade Murat för Gerry McCann,och så blev Murat polisens tolk.
Polismannen Philip Norman Allen bodde inte vid OC utan han bodde på Salsalito guest house som senare blev genomsökt då lägenheten ägdes av Oceanico Group som Robert Murat ingick i.
Oceanico Group ägde även fastigheten Estrela da Luz där Martin Smith hade sin lägenhet.
Martin Smith kommer från Drogheda på Irland och från Drogheda kommer även Ocean Clubs ägare Gerry Fagan.
Och så har vi mångmiljadären Philip Edmonds som hävdade att han tog ett foto av Madeleine på eftermiddagen den 3 Maj(Försök till ytterligare ett alibi kanske)
Men ingen har sett något foto,och det finns heller inte med i Polisutredningen.
Bennett konfronterade Edmonds om detta genom att skriva ett brev till honom.
Philip Edmonds hade bokat rummet till den Söndagen den 6e Maj,men av någon anledning stack han hem till Schweiz tidigt på morgonen den 4e Maj utan att checka ut.
Och det som är mycket anmärkningsvärt är att det inte finns några polisförhör med Philip Edmonds.

Nu säger jag inte att alla här är inblandade,men jag tror iaf. att alla i T7 visste utom Webster,det bygger jag på polisförhören där samtliga 6 svajar ordentligt om det mesta.
Webster var den enda utav dom som gick med på ett test i lögndetektor,de andra nekade,samt Kate och Gerry.
Och jag tror att valet av restaurang Paraisio eftermiddagen den 3 Maj var medvetet,här gick sällskapet genom det sista inför kvällens iscensatta kidnappning och där fanns en övervakningskamera,dom satte sig så placerade att kameran kunde identifiera dom vilket var medvetet, Kate och Gerry var ej närvarande,de hade säkert andra bestyr att ta hand om.

The Gaspar Statement är riktigt intressant,det tyckte nog även Liecestershire Police.
Dom väntade helt enkelt med att skicka detta till PJ tills efter det att Amaral blivit avsatt.

Kate och Gerry var övertygade om att en pedofilliga tagit Maddie,vilket är den värsta mardrömmen som en förälder kan uppleva.
Och efter det att Kate vägrat svara på Polisens 48 frågor så kommer detta:
PJ: "Are you aware that in not answering the questions you are jeopardising the investigation, which seeks to discover what happened to your daughter?
Kate McCann: "Yes, if that’s what the investigation thinks."
Jag tycker denna rad säger det mesta.

Hur kan man uttrycka sig på detta vis när man tror att ens dotter är kidnappad och kanske drogad och våldtagen av pedofiler?
Fullständigt obegripligt.
Senast redigerad av 2big4you 2014-08-19 kl. 00:12.
Citera
2014-08-19, 10:29
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Det finns en hel del minst sagt märkliga sammanträffande mellan gästerna vid OC och i pdl den veckan.
Robert Murat befann sig bara ett stenkast från Jane Tanner och Russel O´Brien hemma i Exeter innan han skyndade ner till Pdl den 1 Maj 2007.
Jane Tanner och Russel O´Brien stötte ihop med sina grannar Charlotte och James Gorrod vid OC.
Raj Balu(den skalliga mannen i bakgrunden på lekplatsfotot) och Nicole Cox stötte ihop med sin arbetskollega Neil Berry med fru Emma.
Robert Naylor kände Jane Tanner och Russel O´Brien.
Stephen Carpenter "råkade" stöta ihop med Robert Murat,och Carpenter presenterade Murat för Gerry McCann,och så blev Murat polisens tolk.
Polismannen Philip Norman Allen bodde inte vid OC utan han bodde på Salsalito guest house som senare blev genomsökt då lägenheten ägdes av Oceanico Group som Robert Murat ingick i.
Oceanico Group ägde även fastigheten Estrela da Luz där Martin Smith hade sin lägenhet.
Martin Smith kommer från Drogheda på Irland och från Drogheda kommer även Ocean Clubs ägare Gerry Fagan.
Och så har vi mångmiljadären Philip Edmonds som hävdade att han tog ett foto av Madeleine på eftermiddagen den 3 Maj(Försök till ytterligare ett alibi kanske)
Men ingen har sett något foto,och det finns heller inte med i Polisutredningen.
Bennett konfronterade Edmonds om detta genom att skriva ett brev till honom.
Philip Edmonds hade bokat rummet till den Söndagen den 6e Maj,men av någon anledning stack han hem till Schweiz tidigt på morgonen den 4e Maj utan att checka ut.
Och det som är mycket anmärkningsvärt är att det inte finns några polisförhör med Philip Edmonds.

Nu säger jag inte att alla här är inblandade,men jag tror iaf. att alla i T7 visste utom Webster,det bygger jag på polisförhören där samtliga 6 svajar ordentligt om det mesta.
Webster var den enda utav dom som gick med på ett test i lögndetektor,de andra nekade,samt Kate och Gerry.
Och jag tror att valet av restaurang Paraisio eftermiddagen den 3 Maj var medvetet,här gick sällskapet genom det sista inför kvällens iscensatta kidnappning och där fanns en övervakningskamera,dom satte sig så placerade att kameran kunde identifiera dom vilket var medvetet, Kate och Gerry var ej närvarande,de hade säkert andra bestyr att ta hand om.

The Gaspar Statement är riktigt intressant,det tyckte nog även Liecestershire Police.
Dom väntade helt enkelt med att skicka detta till PJ tills efter det att Amaral blivit avsatt.

Kate och Gerry var övertygade om att en pedofilliga tagit Maddie,vilket är den värsta mardrömmen som en förälder kan uppleva.
Och efter det att Kate vägrat svara på Polisens 48 frågor så kommer detta:
PJ: "Are you aware that in not answering the questions you are jeopardising the investigation, which seeks to discover what happened to your daughter?
Kate McCann: "Yes, if that’s what the investigation thinks."
Jag tycker denna rad säger det mesta.

Hur kan man uttrycka sig på detta vis när man tror att ens dotter är kidnappad och kanske drogad och våldtagen av pedofiler?
Fullständigt obegripligt.

Man undrar ju av vilken anledning en mångmiljardär hyr ett rum på ett lågbudgethotell i Portugal i maj.... Man får ju lite taskiga vibbar! Finns kanske substans i att Kate "visste" att pedofiler var inblandade". Vem var han där med? Varför? Varför drar han hem i förtid den 4:e maj? Tjänstefel att inte den här snubben blivit förhörd!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in