Citat:
Precis. Det verkar överhuvudtaget vara många som känner varandra på ena eller andra sättet i detta fall. Har du även läst Pat Brown's blogg? Hon har ju väldigt bestämda åsikter om hur det hela gått till. Jag delar dem inte rakt över, personligen är jag av den uppfattningen att det som hände, hände innan den 3:e. Och jag är fortfarande skeptisk till om det överhuvudtaget var en olyckshändelse. Så mycket i föräldrarnas beteendemönster tyder på annat.Tyvärr. Som det gamla talesättet "det finns folk till allt"- det stämmer verkligen.
Vi är inne på samma spår,man har haft lite olika uppfattningar genom tiden,men ju mer man har studerat detaljer ju mer ser man hur saker och ting hänger ihop.
Och med tanke vad ex.DSi Peter M***** och ex.GCHQ Dewi L***** har fått fram blir bilden allt tydligare.
"The last,Photo" skulle vara ett alibi som visade att Madeleine levde Maj 3, men Peter har fått fotot analyserat och han har även varit i Pdl och OC.
Han fick fram vinkeln var fotografen och Gerry,Madeleine och Amelie befann sig,koordinaterna och datumet har analyserat i ett program som behandlar skuggbildningar,och slutsatsen är att bilden EJ kan ha tagits kl.14:29 utan betydligt tidigare på dagen.
Han har även tagit del av semesterfotografier som tagits vid tiden i pdl och slutsatsen är att det var molnigt och blåsigt,eftermiddagen den 3e Maj och detta backas upp av väder data samt att han har intervjuat en pensionerad brittisk expat i pdl,och dennes väderdagbok säger samma sak.
Slutsatsen är att bilden är tagen på Söndag förmiddag den 29/4.
Allt detta är skickat både till SY och PJ,han har även skickat infon till Amaral.
Vi har varit inne på Creche Records ett antal gånger och Dewo har lagt ner sin själ i detta då han är övertygad att dom inte är korrekta.
Det har varit spekulationer om hur vida Gerry signade in Elizabeth Naylor vid Creche varje dag och det stämmer.
Dewi har kontaktat Elizabeths pappa,Robert Naylor och han erkände utan att tveka att Gerry signade in hans dotter,och då är frågan om han signade in Elizabeths bästa vän,Madalene Rider.
Madelene Rider är dotter till Joe Rider och Sarah Fox och även dom var på semester i pdl denna vecka.
Elizabeth och Madelene är även idag bästa vänner och går i samma klass i en exklusive katolsk skola i London.
Koppling mellan Naylor och McCann är att Robert Naylor känner O'Brien/Tanner genom seglingen.
Även detta har skickats vidare till SY och PJ.
Jag har inte hört något från Team McCann angående Robert D Halls filmer.
Pengarna börjar sina i fonden och Carter Ruck tar nog betalt.
Förlorar dom mot Amaral kanske det kommer ett desperat försök till stämning på jakt efter pengar.