2021-08-27, 21:28
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Juventus gick hela vägen till CL-final och vann dessutom Coppa Italia och Serie A (som vanligt) säsongen 2016/17 och då hade de inga riktiga superstars, möjligen Higuain då som köptes för hela 90 miljoner Euro. Däremot hade de en riktigt bra coach, Allegri, som nu är tillbaka och en god lagmoral. Bl.a. Buffon, Chiellini, Barzagli, Bonucci, Benatia, Lichsteiner, Marchisio, Sturaro, Asamoah, Cuadrado, Higuain och Mandzukic. Röda tråden är likt det svenska landslaget sen Andersson tog över att alla kämpar tillsammans som ett lag tillsammans, och det väger ofta tyngre än att ha de största stjärnorna. Tror inte Juventus lär bli mycket sämre utan Ronaldo, även om han givetvis gjort bra ifrån sig i klubben.
Håller med. Men resultaten de senaste säsongerna med Ronaldo i truppen har varit sämre än tidigare eller på sin höjd lika bra och då utan att betala hans lön så hans tillskott har enligt mig varit negativt.
Citera
2021-08-27, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Håller med. Men resultaten de senaste säsongerna med Ronaldo i truppen har varit sämre än tidigare eller på sin höjd lika bra och då utan att betala hans lön så hans tillskott har enligt mig varit negativt.

Svaret är Allegri.

Juventus har aldrig varir rankat högre än nummer tio sportsligt, eller varit rankat högre än nummer tio, ekonomiskt de senaste femton åren.

När de vann över vad de borde så var det med Allegri.
Citera
2021-08-27, 21:48
Medlem
Aristaeuss avatar
Citat:
Herregud människa. Han levererade 33p på 32 matcher.
Du tror inte problemet låg någon annanstans?
Din analys är sinnessjuk.
Citera
2021-08-27, 22:29
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aristaeus

Ja, att såga Ronaldos prestation är skumt Skytteliga och 2 ligavinster. Men man har enorma krav på Ronaldo så det är därför. Trots allt CL debacle.
Citera
2021-08-27, 22:31
Medlem
Kanske dags för Ronaldo att föra tillbaka cl bucklan t Manchester.
Citera
2021-08-27, 22:42
Medlem
nitinitis avatar
CR7 sejour i Juventus skulle nog många hålla med om att det var ett praktfiasko! Juventus gick från att vinna ligan enkelt varje år samt ta sig långt varje gång i CL bland annat två finaler på kort tid till att nästan missa champions league! De lyckades med nöd och näppe ta sig till en 4e plats i ligan och de åkte ut i åttondelsfinal i CL mot ett på pappret MYCKET sämre lag. Att Ronaldo lyckades vinna skytteligan säger mig absolut ingenting då till och med en usel avdankad 40-årig Quagliarella vann skytteligan någon säsong innan. Att göra några mål mot Brescia och andra blåbärslag i kalle ankaligan är ingen merit. Dessutom var många av hans mål straffmål, därav namnet, Penaldo.
Citera
2021-08-27, 23:37
Medlem
Välkommen hem CR7!
Citera
2021-08-28, 00:41
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Juventus blev strax sämre efter Allegri lämnade. Men jag tycker inte att Ronaldo har varit lika bra, lika dominant i Juve som det han var i Madrid.
Citera
2021-08-28, 13:22
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aristaeus
Eller så kan det vara så enkelt att Zanettis effekt på Inter börjat ge resultat och Atalanta fortsätter att göra mål. Hade Juventus tagit en poäng till hade de varit tvåa.
Citera
2021-08-28, 14:43
Medlem
Med Christian Ronaldo i Manchester United tror jag att United blir att räkna med i det engelska ligaspelet.

Vilken fotbollsspelare! Vilket nyförvärv!
Citera
2021-08-28, 15:10
Medlem
Verkar som SAF fortfarande är uniteds viktigaste pjäs. Påminner när SAF snodde Giggs framför näsan på ett annat lag.

Kul värvning!
Citera
2021-08-28, 15:40
Bannlyst
Bögen är snart 40 förvänta er inga mirakel!

Men han hör i alla fall bättre hemma i bögarnas hemland än i macho Italien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in