2019-05-01, 11:03
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Ingen koll alls på det ekonomiska, men den sportsliga biten kan vara blytung efter sommaren.

Skulle Blåvitt skeppa iväg Nygren för en rejäl slant så skulle säkerligen transfernettot ändå vara väldigt positivt samtidigt som dom får en Berg som säkert inte kräver en monsterlön men ändå lyfter truppen då han såklart är mycket bättre än vad Nygren ännu är.

Om dessa värvningar går igenom så saknas väl bara Gurra och Wernblom? Gurra lär ju komma någon gång men Wernblom är nog alldeles för röd för att komma tillbaka förrän han mjölkat ur allt han kan få i utlandet.

Det blir, på sin höjd, Vibe-kontrakt. En stabil allsvensk lön, ingen sign-on etc.

Nygren verkar skärpt och vill verkligen ta varje steg ett i taget, här tror jag det är rätt mycket snack med äldre spelare som inverkar, men även med Kennet Andersson som är "operativ styrelseledamot" (han vägrar epitetet sportchef) och har varit ute länge och väl.
Det är sannerligen inte orimligt att Nygren stannar fram till nästa sommar, då har han väl dessutom tagit studenten och har det klart.

Beträffande hemvändare så är det givetvis trevligt om dom kommer men jag tror inte på det förrän dom står här. Man har hört det där snacket i bra många fönster nu. Att Gurra kommer är det enda man vet, ja såvida han inte skadar sig allvarligt etc.
Citera
2019-05-01, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Som någon tidigare i tråden skrev är det inte samma sak, och av anledningar du skriver själv.

IKT kom till Malmö och gjorde det grymt varav han såldes för en betydligt högre summa kort därefter. Odilon har varit vår svagaste spelare i de fåtalet matcher han gjort och verkar nu säljas för 30-40 miljoner. Hade Odilon briljerat i typ Aidoonivå hade det varit mer förståeligt, nu sitter man mest fundersam över vad belgarna sett som inte man själv ser.

Edit: Jag skrev iofs investering och på så sätt är Thelin rent ekonomiskt på samma nivå. Är snarare hela övergångshysterin som jag tycker är anmärkningsvärd.

Ja grabben har ju inte ens varit i Bajen så länge fem månader sen han kritade på ett 4 års kontrakt.
felbesluten går trots allt att slipa bort. Men personligen är jag överraskad att det har gått så fort men det är så att det har gjorts ett gediget arbete under två års tid med att knyta till sig Odilon
Citera
2019-05-01, 14:27
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Ett par miljoner, dvs, 1,7m euro, dvs 14m, blir 30m. Haha. Bajens back.

Nygren och Stefanelli på DIFs radar. Ena gratis, andra största affären inom AS. Blåvitt luspanka.

Skulle Nygren verkligen börja lira på plast? Man hör ju ofta att experter säger att en grässpelare nästan alltid går före en plastspelare hos de stora klubbar.
Citera
2019-05-01, 18:54
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Genk (och övriga klubbar) ser hans potential. Vilket i princip alla inom Bajens sportsliga organisation och majoriteten av supportrarna också ser.

De utländska klubbarna bryr sig knappast om att han är svajig som 18-åring. Att han slår bort ett par passningar och tabbar sig i defensiven. Skulle de vilja ha en startspelare här och nu så hade de tittat på andra spelare. Det man ser hos Odilon är att han är ett extremt råämne som med tiden kommer att bli en högklassig fotbollsspelare med egenskaper som inte är särskilt vanliga hos mittbackar. Han är lång, stark, teknisk, relativt snabb och bra med båda fötterna.

Du hävdar att han har en dålig passningsfot och det håller jag inte alls med om. Det är beslutsfattandet och spelförståelsen som inte sitter ännu. Han slår passningar på medspelare i dåliga lägen som blir sönderpressade och därmed tappar bollen så att motståndarna får kontra. Eller att han hamnar fel i positionsspelet vilket skapar oro för övriga spelare i backlinjen. De här sakerna är sånt som förbättras med ålder och erfarenhet.
Satt och tittade på honom hela träningen idag och han är otroligt lugn och stabil med båda fötterna. Bra inlägg, i second that!
Citera
2019-05-01, 20:38
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ett par miljoner, dvs, 1,7m euro, dvs 14m, blir 30m. Haha. Bajens back.

Nygren och Stefanelli på DIFs radar. Ena gratis, andra största affären inom AS. Blåvitt luspanka.
Noll chans att Stefanelli går till Dif. När han blir spelklar igen lär Wesström (som gillar honom) vara kvar men frysbox-Norling vara borta. Sen skulle han aldrig gå till en antagonist.
Blir det ingen fortsättning i AIK kan man tänka sig Serie B, Grekland eller kanske MLS. Plastboll hos tvillingen är nog det sista han drömmer om.

Nygren lär också ha hundra roligare alternativ.
Citera
2019-05-01, 22:24
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Noll chans att Stefanelli går till Dif. När han blir spelklar igen lär Wesström (som gillar honom) vara kvar men frysbox-Norling vara borta. Sen skulle han aldrig gå till en antagonist.
Blir det ingen fortsättning i AIK kan man tänka sig Serie B, Grekland eller kanske MLS. Plastboll hos tvillingen är nog det sista han drömmer om.

Nygren lär också ha hundra roligare alternativ.

Heracles, Willhem 2, Anderlecht... Pissklubbar ingen känner till. Roligare och bättre för Nygren i Stockholm.

I sällskap av Stefanelli. Buya säljs av sin klubb.
Citera
2019-05-02, 00:18
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Heracles, Willhem 2, Anderlecht... Pissklubbar ingen känner till. Roligare och bättre för Nygren i Stockholm.

I sällskap av Stefanelli. Buya säljs av sin klubb.
Varför skulle Stefanelli gå till Djurgården? Det är det dummaste jag hört.
Citera
2019-05-02, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Här snackar vi Badji/Kadewere/Olunga upphöjt till två.

Hej, jag vet inte om du vet att "upphöjt till" är en matematisk term som faktiskt har en betydelse. Om man tar Badji evxis (ca 20 miljoner pratades det väl om där) så blir 20 miljoner upphöjt till två en fyra med 14 nollor efter.

Drar bajjen hem det av en belgisk skitklubb för en oskolad mittback är det bara att applådera.
Citera
2019-05-02, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Varför skulle Stefanelli gå till Djurgården? Det är det dummaste jag hört.

Jag tycker att Nygren till Djurgården är snäppet dummare faktiskt. Ingen av dom kommer hamna i Djurgården, det är jag helt säker på.
Citera
2019-05-02, 10:37
Medlem
Om Nygren skulle säljas i sommar(inte till DIF då såklart, kommer aldrig hända), vilket jag inte tror är en garanti på något sätt så hade ju Berg varit en mer än god ersättare, kortsiktigt en kvalitétshöjning av truppen till och med, dessutom är Berg en hårt arbetande anfallare vilket passar bra in i vår "vargflockspress" men jag tycker ju tjötet om hemvändare är rätt trött, och vad händer med vår långsiktiga strategi med att satsa på våra akademispelare om vi fyller laget med massa 30+are... personligen tycker jag att vi är på helt rätt väg nu, vi hade en startelva som snittade ca 23 mot gnaget och en bänk i samma match som snittade 21 ungefär...

Den mest logiska hemvändaren sett till vad som hade varit bäst för laget är Oscar, nu har Werner absolut inte varit kass i inledningen av säsongen men det hade nog varit den största boosten för laget sett till kvalitétshöjning.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2019-05-02 kl. 10:42.
Citera
2019-05-02, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Det var någon blåvithöjdare (sportchefen?) som sa att profilerna inte kommer för pengarna, så det är nog inga feta kontrakt som erbjuds. Kanske någon sign on bekostad av någon rik företagareldsjäl?

Vi har ingen sportchef just nu, Kennet Andersson fyller dock den rollen och är för närvarande arbetande styrelsemedlem, jobbar gratis, Max som du tänker på är klubbdirektör.
Citera
2019-05-02, 10:59
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
vad händer med vår långsiktiga strategi med att satsa på våra akademispelare om vi fyller laget med massa 30+are... personligen tycker jag att vi är på helt rätt väg nu, vi hade en startelva som snittade ca 23 mot gnaget och en bänk i samma match som snittade 21 ungefär...
Det finns väl ändå ingen motsättning mellan att satsa ungt och att använda en 4-5 hemvändare med både rutin och kvalitet (Berg, Eriksson, Svensson, Vibe, Wendt)? Hela laget kan ju inte vara tonåringar.

Edit: glömde Söder. Kan delvis hålla med om att det kanske blir lite väl lite utrymme för offensiv talang/yngre anfallare om man spelar med 1-2 anfallare trots en trupp som innehåller Söder, Vibe och Berg. Annars ser jag inga problem.
Senast redigerad av Samizdat 2019-05-02 kl. 11:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in