2019-04-30, 11:57
Medlem
https://www.fotbollskanalen.se/bloggar/sillybloggen/2019/04/30/uppgifter-ny-belgisk-klubb-in-i-jakten-pa-odilon/

Club Brügge in i jakten på Odilon, prislappen på ca 30 enligt .

Tror att det här kan dra iväg rejält, enligt va jag hört ska första konkreta budet kommit redan efter varbergsmatchen i cupen och vart på över 20 millar. Om nu Genk, Club Brügge och en italiensk klubb slåss om påskrift kan det dra iväg rejält. rimligt, nej kanske inte men tack och bock såklart.
Citera
2019-04-30, 12:51
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av einsteincrew
https://www.fotbollskanalen.se/bloggar/sillybloggen/2019/04/30/uppgifter-ny-belgisk-klubb-in-i-jakten-pa-odilon/

Club Brügge in i jakten på Odilon, prislappen på ca 30 enligt .

Tror att det här kan dra iväg rejält, enligt va jag hört ska första konkreta budet kommit redan efter varbergsmatchen i cupen och vart på över 20 millar. Om nu Genk, Club Brügge och en italiensk klubb slåss om påskrift kan det dra iväg rejält. rimligt, nej kanske inte men tack och bock såklart.

Kommer nog inte dra iväg speciellt mycket. 30-35 ska man vara jävligt glada för. Det inser nog JJ också.
Citera
2019-04-30, 13:24
Medlem
Har inte sett så mycket av Hammarby i år. Men hur fan är Odilon värd 30 miljoner? Har han varit så bra? Är han så lovande?
Citera
2019-04-30, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Har inte sett så mycket av Hammarby i år. Men hur fan är Odilon värd 30 miljoner? Har han varit så bra? Är han så lovande?
Han var tveklöst varit vår svagaste spelare de matcher han spelat. Bedrövlig passningsfot som inneburit en enorm säkerhetsrisk och redan hunnit kosta oss ett flertalet poäng.

Jag hade gärna sett han få speltid i Frej för att kunna utvecklas utan att kosta oss massa poäng under processen. Men när såna här löjliga summor kommer upp? Sälj för Guds skull.
Citera
2019-04-30, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Han var tveklöst varit vår svagaste spelare de matcher han spelat. Bedrövlig passningsfot som inneburit en enorm säkerhetsrisk och redan hunnit kosta oss ett flertalet poäng.

Jag hade gärna sett han få speltid i Frej för att kunna utvecklas utan att kosta oss massa poäng under processen. Men när såna här löjliga summor kommer upp? Sälj för Guds skull.

Skönt att mitt fotbollsöga inte är helt ur funktion i alla fall.

Han måste ha en ruskig potential gömd där någonstans. Instämmer. Bara att sälja om det stämmer. Kan inte ens kännas surt om han blommar ut efter den försäljningen, kan jag tänka mig.
Citera
2019-04-30, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Skönt att mitt fotbollsöga inte är helt ur funktion i alla fall.

Han måste ha en ruskig potential gömd där någonstans. Instämmer. Bara att sälja om det stämmer. Kan inte ens kännas surt om han blommar ut efter den försäljningen, kan jag tänka mig.
Exakt. Sen ryktas det (enligt Disco då) att det kan vara klausuler inbakade där då så skulle han blomma ut och säljas vidare kan man hoppas att vi får en del av kakan där med.
Citera
2019-04-30, 17:20
Avslutad
Vad fan! Nu ryktas det även om Wendt till Blåvitt! Skulle berg och Wendt komma och Seb E kommer tillbaka från skada samtidigt som dom unga fortsätter ta för sig så kan ju årets till en början utskrattade Blåvitt stå som svenska mästare under senhösten.
Citera
2019-04-30, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Vad fan! Nu ryktas det även om Wendt till Blåvitt! Skulle berg och Wendt komma och Seb E kommer tillbaka från skada samtidigt som dom unga fortsätter ta för sig så kan ju årets till en början utskrattade Blåvitt stå som svenska mästare under senhösten.
Nu vet inte jag förutsättningarna kring eventuella kontrakt på de du nämner men bör inte Blåvitt softa lite med profilvärvningarna?

Man har ju precis fått någorlunda ordning på ekonomin iallafall.
Citera
2019-04-30, 17:51
Avslutad
Citat:
Nu vet inte jag förutsättningarna kring eventuella kontrakt på de du nämner men bör inte Blåvitt softa lite med profilvärvningarna?

Ingen koll alls på det ekonomiska, men den sportsliga biten kan vara blytung efter sommaren.

Skulle Blåvitt skeppa iväg Nygren för en rejäl slant så skulle säkerligen transfernettot ändå vara väldigt positivt samtidigt som dom får en Berg som säkert inte kräver en monsterlön men ändå lyfter truppen då han såklart är mycket bättre än vad Nygren ännu är.

Om dessa värvningar går igenom så saknas väl bara Gurra och Wernblom? Gurra lär ju komma någon gång men Wernblom är nog alldeles för röd för att komma tillbaka förrän han mjölkat ur allt han kan få i utlandet.
Senast redigerad av trazke 2019-04-30 kl. 18:00.
Citera
2019-04-30, 18:03
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:

Det var någon blåvithöjdare (sportchefen?) som sa att profilerna inte kommer för pengarna, så det är nog inga feta kontrakt som erbjuds. Kanske någon sign on bekostad av någon rik företagareldsjäl?
Citera
2019-04-30, 21:57
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:

Han har ju visat tidigare att han har en väldigt fin fot. I cupen mot Djurgården minns jag hur de pressade och han lyfte över deras press och vi fick ytor offensivt. Däremot en katastrof i allsvenskan. Men sjuk potential och betalande klubb vet ju precis som vilken randomiserad fb-skribent att sånt försvinner med ålder och erfarenhet. En juvel som raderade Buya. Det säger något. Sälj för fan.

I våra led ville många skicka honom till Frej förra veckan. Samma personer kräver 40miljoner och bra vidareförsäljningsklausul nu. Komik!
Citera
2019-04-30, 22:40
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Han har ju visat tidigare att han har en väldigt fin fot. I cupen mot Djurgården minns jag hur de pressade och han lyfte över deras press och vi fick ytor offensivt. Däremot en katastrof i allsvenskan. Men sjuk potential och betalande klubb vet ju precis som vilken randomiserad fb-skribent att sånt försvinner med ålder och erfarenhet. En juvel som raderade Buya. Det säger något. Sälj för fan.

I våra led ville många skicka honom till Frej förra veckan. Samma personer kräver 40miljoner och bra vidareförsäljningsklausul nu. Komik!
Ja, fråga David Luiz och Carles Puyol och grabbarna. Dom började som oslipade diamanter och lyckades sen bli stabila mittbackar som ej gjorde misstag.
Eller vänta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in