Citat:
Ursprungligen postat av
TrogenHammarby
Som någon tidigare i tråden skrev är det inte samma sak, och av anledningar du skriver själv.
IKT kom till Malmö och gjorde det grymt varav han såldes för en betydligt högre summa kort därefter. Odilon har varit vår svagaste spelare i de fåtalet matcher han gjort och verkar nu säljas för 30-40 miljoner. Hade Odilon briljerat i typ Aidoonivå hade det varit mer förståeligt, nu sitter man mest fundersam över vad belgarna sett som inte man själv ser.
Edit: Jag skrev iofs investering och på så sätt är Thelin rent ekonomiskt på samma nivå. Är snarare hela övergångshysterin som jag tycker är anmärkningsvärd.
Genk (och övriga klubbar) ser hans potential. Vilket i princip alla inom Bajens sportsliga organisation och majoriteten av supportrarna också ser.
De utländska klubbarna bryr sig knappast om att han är svajig som 18-åring. Att han slår bort ett par passningar och tabbar sig i defensiven. Skulle de vilja ha en startspelare här och nu så hade de tittat på andra spelare. Det man ser hos Odilon är att han är ett extremt råämne som med tiden kommer att bli en högklassig fotbollsspelare med egenskaper som inte är särskilt vanliga hos mittbackar. Han är lång, stark, teknisk, relativt snabb och bra med båda fötterna.
Du hävdar att han har en dålig passningsfot och det håller jag inte alls med om. Det är beslutsfattandet och spelförståelsen som inte sitter ännu. Han slår passningar på medspelare i dåliga lägen som blir sönderpressade och därmed tappar bollen så att motståndarna får kontra. Eller att han hamnar fel i positionsspelet vilket skapar oro för övriga spelare i backlinjen. De här sakerna är sånt som förbättras med ålder och erfarenhet.