2019-04-30, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Han har ju visat tidigare att han har en väldigt fin fot. I cupen mot Djurgården minns jag hur de pressade och han lyfte över deras press och vi fick ytor offensivt. Däremot en katastrof i allsvenskan. Men sjuk potential och betalande klubb vet ju precis som vilken randomiserad fb-skribent att sånt försvinner med ålder och erfarenhet. En juvel som raderade Buya. Det säger något. Sälj för fan.

I våra led ville många skicka honom till Frej förra veckan. Samma personer kräver 40miljoner och bra vidareförsäljningsklausul nu. Komik!
Tycker du vi inte ska sälja eller? Har fan svårt att avläsa ironi och sarkasm när jag druckit.

Det är förövrigt inte någon som kräver 40 mille för honom, väl? Man vore bra enögd om man ansåg att Odilon är värd det priset idag.
Citera
2019-04-30, 23:29
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Tycker du vi inte ska sälja eller? Har fan svårt att avläsa ironi och sarkasm när jag druckit.

Det är förövrigt inte någon som kräver 40 mille för honom, väl? Man vore bra enögd om man ansåg att Odilon är värd det priset idag.

Blir det 30 mille in på kontot vid en försäljning eller blir det en 30 mille ”AIK försäljning”? Dvs mer än 50 procent försvinner på vägen?
Citera
2019-04-30, 23:47
Medlem
OleYellers avatar
Lyckträff för Bajen som knöt upp Odilon innan andra förstått. Bra jobbat! Jag tror och hoppas att det kommer gå bra för honom.

Efter det har man i mitt tycke gjort allt fel med pojken:

Haussat honom stort innan, snackat fysik, kastat i honom i djupändan utan minsta inskolning och dessutom varit ute och pratat om hur många miljoner det ska bli i media vid upprepade tillfällen. Från officiellt håll! Skandalöst oproffsigt på gränsen till ovärdigt. Förstod man inte att det är en ung människas psyke man har att göra med? Märkligt.

Inte förvånad att någon vill skynda det vidare.
Citera
2019-05-01, 00:57
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Granli, Panos och Lundström kan spela högerback... Satsa på en vänsterback istället.
Det är ju typ precis det jag menar? Högerbackar har vi det gott om.
Citera
2019-05-01, 07:33
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:

Jag tycker som du. Vi ska sälja honom, kanske otydlig efter att par öl. Det finns verkligen idioter som skiftat från Frej till 40 miljoner.. i våra led.
Citera
2019-05-01, 07:34
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Ja, fråga David Luiz och Carles Puyol och grabbarna. Dom började som oslipade diamanter och lyckades sen bli stabila mittbackar som ej gjorde misstag.
Eller vänta.
Du missförstånd. Och jag var antagligen otydlig.
Eller en kombo. Förstår varför klubbar en nivå över vill investera och förädla honom. 100 miljoner 2 år senare. Kan man ju drömma om.
Citera
2019-05-01, 07:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Det är ju typ precis det jag menar? Högerbackar har vi det gott om.
Förtydliga det bara mvh
Citera
2019-05-01, 08:14
Medlem
Ovcharkas avatar
Ett par miljoner, dvs, 1,7m euro, dvs 14m, blir 30m. Haha. Bajens back.

Nygren och Stefanelli på DIFs radar. Ena gratis, andra största affären inom AS. Blåvitt luspanka.
Citera
2019-05-01, 08:33
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Man vill inte ropa hej men skulle vi kränga Odillon är det en investering som saknar motstycke i svensk fotboll.

Nej, det är det inte. Kiese Thelin till MFF var en investering som saknar motstycke i svensk fotboll. Köpt för en mille, starkt bidragande till klubbens första CL-gruppspel och efter ett halvår i klubben skeppades han iväg för ca 40 mille.
Citera
2019-05-01, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Nej, det är det inte. Kiese Thelin till MFF var en investering som saknar motstycke i svensk fotboll. Köpt för en mille, starkt bidragande till klubbens första CL-gruppspel och efter ett halvår i klubben skeppades han iväg för ca 40 mille.
Som någon tidigare i tråden skrev är det inte samma sak, och av anledningar du skriver själv.

IKT kom till Malmö och gjorde det grymt varav han såldes för en betydligt högre summa kort därefter. Odilon har varit vår svagaste spelare i de fåtalet matcher han gjort och verkar nu säljas för 30-40 miljoner. Hade Odilon briljerat i typ Aidoonivå hade det varit mer förståeligt, nu sitter man mest fundersam över vad belgarna sett som inte man själv ser.

Edit: Jag skrev iofs investering och på så sätt är Thelin rent ekonomiskt på samma nivå. Är snarare hela övergångshysterin som jag tycker är anmärkningsvärd.
Citera
2019-05-01, 09:17
Medlem
simonvps avatar
Sett till pris kontra faktiskt prestation i serien så är det ingenting som är i närheten av att slå Odilons (eventuella!) övergångssumma. Här snackar vi Badji/Kadewere/Olunga upphöjt till två. Ser man till potential är det dock såklart en helt annan femma.
Citera
2019-05-01, 09:47
Medlem
Citat:
Som någon tidigare i tråden skrev är det inte samma sak, och av anledningar du skriver själv.

IKT kom till Malmö och gjorde det grymt varav han såldes för en betydligt högre summa kort därefter. Odilon har varit vår svagaste spelare i de fåtalet matcher han gjort och verkar nu säljas för 30-40 miljoner. Hade Odilon briljerat i typ Aidoonivå hade det varit mer förståeligt, nu sitter man mest fundersam över vad belgarna sett som inte man själv ser.

Edit: Jag skrev iofs investering och på så sätt är Thelin rent ekonomiskt på samma nivå. Är snarare hela övergångshysterin som jag tycker är anmärkningsvärd.
Genk (och övriga klubbar) ser hans potential. Vilket i princip alla inom Bajens sportsliga organisation och majoriteten av supportrarna också ser.

De utländska klubbarna bryr sig knappast om att han är svajig som 18-åring. Att han slår bort ett par passningar och tabbar sig i defensiven. Skulle de vilja ha en startspelare här och nu så hade de tittat på andra spelare. Det man ser hos Odilon är att han är ett extremt råämne som med tiden kommer att bli en högklassig fotbollsspelare med egenskaper som inte är särskilt vanliga hos mittbackar. Han är lång, stark, teknisk, relativt snabb och bra med båda fötterna.

Du hävdar att han har en dålig passningsfot och det håller jag inte alls med om. Det är beslutsfattandet och spelförståelsen som inte sitter ännu. Han slår passningar på medspelare i dåliga lägen som blir sönderpressade och därmed tappar bollen så att motståndarna får kontra. Eller att han hamnar fel i positionsspelet vilket skapar oro för övriga spelare i backlinjen. De här sakerna är sånt som förbättras med ålder och erfarenhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in