Citat:
Ursprungligen postat av
LongLostFriend
Detta är bra frågeställningar och en klarsynt analys. Tack för det, shivashambo.
Jag skulle vilja hävda att det är mycket sannolikt att det var en uppläxning eller markering som gick fel. Dina punkter belyser väl hur osannolikt det är att mördaren var där för att mörda. Jag är även villig att lägga till att det mycket väl kan ha varit pojkens kniv, även om det inte finns något konkret som tyder på det.
Det jag inte tror, och jag säger inte att jag vet (märk väl, shivashambo), är att polisen mörkar GM:s etniska ursprung. Det vore ett så grovt tjänstefel och att vanära brottsoffren så groteskt att det skulle sakna motstycke i svensk kriminalhistoria. Om du vill kalla min skepsis till det påståendet för en blöt filt och PK osv, så får du göra det. Förhoppningsvis får vi svar på mördarens etnicitet snart och då vet vi.
Personligen tror jag också att mordet har med familjen A att göra. Tycker du att även det är PK? Jag har tidigare i tråden skrivit om en teori där en nära släkting till pojken har förgripit sig på GM:s nära släkting och att detta till slut handlade om hämnd. PK, va?
Tack för det! Du skriver "Jag skulle vilja hävda att det är mycket sannolikt att det var en uppläxning eller markering som gick fel. Dina punkter belyser väl hur osannolikt det är att mördaren var där för att mörda. Jag är även villig att lägga till att det mycket väl kan ha varit pojkens kniv, även om det inte finns något konkret som tyder på det".
Vi är 100% eniga och mitt tjat om kniven har varit för att inte låsa fast sig i att kniven tillhörde GM. För att göra det begripligt-hitta motivet, vilket vi kommer att se att det är om GM hittas och vill, kan prata, samt att familjen känt sig hotad är det troligt att M hade den med sig, men jag vet inte.
Jag förstår att det är svårt att acceptera att en 8 åring bar på en kniv i denna nya tidsålder med
den nya religionen som vill att barnen är de nya gudarna!! Och ja, Greta passar bra in här tillsammans med alla svenskars barn jag känner. Därmed inte sagt att Greta inte gör ett bra jobb. Jag menar att uppmärksamheten är relaterad till hennes ålder istället för hennes kunkap om hela proplematiken hos ett nytt Armageddon. Thais är annorlunda och lever fortfarande i att erfarenhet skall respekteras först som det var i min ungdom i S.
Dessutom troddes det 2004 och många år framåt att våra gäster från Libanon och andra exotiska länder även var "gudar" som skulle få svensken att bli rik, ha öppet hjärta, bli kärleksfull global och lära sig att alla som kom över gränsen älskade varandra utan hat. Ett riktmärke för svenne där vänster och höger hatat varandra sedan urminnes tider och skulle nu få se vad äkta kärlek var bland de nykomna. Hur det gick med det finns andra trådar om.
Har du läst om eller tittat på dokumentärer om vad barn kan göra med en kniv så vet du. Tyvärr är svensken så urbota dum så han förtränger hur det ser ut i dagens svenska ghetton. Den dumheten kallar jag för PK och inget annat. Vägran att se och förstå för att ha falsk trygghet med att följa politikens aganda och inte få ifrågasätta den, det kallar jag för PK och inget annat du trivialiserar om av någon skum anledning. Bättre du säger ett litet "tack för mitt inlägg" rakt av istället för att knorra till det med annat jag inte står för, ok.
Jag tror vi är eniga nu om detta och tack för din öppenhet!
Du skriver: "Det jag inte tror, och jag säger inte att jag vet (märk väl, shivashambo), är att polisen mörkar GM:s etniska ursprung".
Det tror INTE jag heller. De är bara indoktrinerade att hellre fria än fälla och spec har det visat sig att lagen kan töjas på. Idag sägs det att den som inte kan läsa och förstå svensk lag har heller ingen skyldighet att följa den. Inget medvetet beslut från polisen utan "det ligger i luften" de inandas på polishuset från politikerna. Såg du hur det var efter valet, lyssnade du på politikerna, hur betedde de sig mot varandra, är du stolt att vara svensk idag?
Skandal? Jag har under 10 år dagligen följt WikiLeaks tråden på Flashen där avslöjade krigsförbrytelser skall straffas och de som bevisligen utfört dom skall frias. Och i denna soppa finns svensk åklagare inblandad samt att 6 olika förhörsledare bytts ut och inte förhörde Assange när han satt med fotboja i England under 18 mån och rapporterade varje dag till ett polishushus. Detta kallar jag för skandal ...
Att tro på allt det som polisen ger MSM kallar jag för PK. Andra kallar det oskyldigt för att sanningen ramlat ned mellan stolarna på polishuset i Linkan. Vi är nog överens även om detta. Inget medvetet fusk bara en liten knuff till rätt politisk hållning.
Jag har använt facklan PK för att göra inläggen korta och dynamiska. Enligt mej gillar jag inte ryggdunkningar i tråden så att den blir som ett samkväm i en kyrka. Är helt övertygad om att hade vi ögonkontakt och 3h på oss så skulle det sluta med 100% enighet och om vi inte hittade det skulle vi se att vi kan vara 100% eniga i att inte vara eniga om en liten bit, men jag ser ingen sån liten bit nu.
Tack för din input och må vårljuset lysa över denna mörka utredning utan klar syn efter 15!!! år. Dag hammarsköld, Kennedy, Palme, Dubbelmordet I Lkpg... ursäkta men för mej ligger de i samma fack som rysspåret i min bok och utredningen om dessa kan gott ifrågasättas som jag gör så gott jag kan. Bra att du ifrågasätter mina åsikter, det är så jag lär mej mer om samhället och om polis och mord i synnerhet.