Citat:
Ursprungligen postat av
Carinah78
Väl skrivet, väl beskrivet!
Tråden är lång, men till dess försvar får väl sägas att den är väldigt fokuserad.
Det har kommit in provokatörer, flera med grovt rasistiska inlägg. Dessa provokatörer kan misstänkas vara hitskickade av klanen för att störa och kunna peka på att Flashback-tråden rörande Özz-Akilov är fylkd med rasism. Det har inte lyckats. Tråden är "rasism-ren".
Så vinner den, både sympati och respekt.

Det är sant, det här handlar om några få människor. Dessa få människor kommer utifrån, och man kan säga en hel del om deras syn på svenskar. Så rasismen skulle väl komma därifrån i så fall.
Varifrån kommer den här synen på hur man får bete sig? Om en svensk familj åkt till Kurdistan och fuckat upp deras system och dra fördelar som man inte har rätt till skulle det kanske låta annorlunda. Att en familj kommer in i ens land och direkt börjar begå kriminalitet efter kriminalitet kan aldrig vara uppskattat i något land.
Att våra myndigheter verkar bestämt sig för att tysta sakernas tillstånd hoppas jag är tillfälligt. Sanningen kanske går sakta men den står inte stilla. Det får vi aldrig tillåta.
Hela den här familjen bör granskas. På alla plan inser jag ju mer jag läser i tråden. Och även deras kompiskrets. För de kan vara av samma skrot och korn och de kan tas upp också tycker jag. Det är ett riktigt getingbo nu.