Citat:
Ursprungligen postat av
Macke85
Vet ej!
Men enligt kvällspressen så ska ju polisen ha filmat när hen körde in sin bil i garaget med ”gängledaren” gömd under en filt i bagageutrymmet.
Naturligtvis kommer försvaret att satsa allt på att hen inte visste någonting om den efterlystes bakgrund för att minimera straffet. Jag tror personligen inte på något tyngre straff för ordningsvakten.
Exakt hur mycket ordningsvakten visste vet naturligtvis bara hen själv.. men man kan ju gissa. Och är det någon ursäkt?
Hmm… har du länk till det jag fetat ovan. För om han satt under en filt så hade hon ju koll på hans bakgrund kan jag tänka - om han nu inte lurat i henne något.
Det är ju advokatens uppgift att få ner straffet så långt det går genom att försöka få fram förmildrande omständigheter.
Vad som är en ursäkt eller ej frågade jag inte efter. Jag bad bara om lite mer fakta än vad jag själv hade, vilket är mer eller mindre noll.
Edit: Kikade i länken på förstasidan här. Där står också att läsa att "Enligt uppgifter till Expressen är gängledaren och ordningsvakten väldigt nära vänner". Tydligen blev han fritagen, tillsammans med en annan person, vid ett gripande i februari och drog till Grekland enligt samma länk/artikel. Men om vakten och han var "nära vänner" så visste hon med all säkerhet vem han var och hans brottsregister. Inte så smart kan jag tycka.