2019-04-29, 12:08
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxxa
Vakten kommer sitta på Hinseberg. Flera brott kan ligga bakom. Ett mycket grovt brott och vakten flyttar säkert från Sverige när hen kommer ut.
Om den inte finns plats på Hinseberg, då kan det bli aktuellt med ett fängelse utomlands.
Vem tar hand om djur och bostad?
Hen kommer säkert få flera stalkers brev till anstalten. Häktningen kan pågår till jultid.
Fängelse utomlands? Är du galen? Det finns flera ställen att skicka damen ifråga till. Men eftersom hon är ostraffad innan lär hon få bötesstraff och villkorlig dom. Hon är ju i övrigt välanpassad i samhället, har jobb och bostad. Så jag kan nog sätta en lön på att hon inte behöver sitta inburad mer än under häktningstiden. Hon är häktad av utredningstekniska skäl om jag förstått rätt, inte pga att hon kommer fortsätta med den brottsliga gärningen.
Citera
2019-04-29, 12:22
Medlem
Alltså hur dum får man vara?

Gömma en tungt kriminell i sin lägenhet?

Hur dum får man vara?
Citera
2019-04-29, 12:26
Medlem
Citat:
Vakten kommer sitta på Hinseberg. Flera brott kan ligga bakom. Ett mycket grovt brott och vakten flyttar säkert från Sverige när hen kommer ut.
Om den inte finns plats på Hinseberg, då kan det bli aktuellt med ett fängelse utomlands.
Hen kommer säkert få flera stalkers brev till anstalten. Häktningen kan pågår till jultid.

Vi vet inte ens om hen kommer att bli dömd i nuläget..

Även om polisens bevisning, och det faktum att en tungt kriminell fanns i lägenheten ..tyder på att hen med 99,9% chans naturligtvis blir dömd för skyddande av brottsling. Eventuella övriga åtalspunkter återstår att se, men förmodligen satsar åklagaren på det säkraste kortet.

Tror dock inte på något mera kännbart straff.
Citera
2019-04-29, 12:27
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Alltså hur dum får man vara?

Gömma en tungt kriminell i sin lägenhet?

Hur dum får man vara?
Jag har inte följt ärendet så noga. Var hon medveten att han var tungt kriminellt belastad+ Var hon medveten om att han var efterlyst? Hur mycket koll på honom hade hon?
Citera
2019-04-29, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Jag har inte följt ärendet så noga. Var hen medveten att han var tungt kriminellt belastad+ Var hen medveten om att han var efterlyst? Hur mycket koll på honom hade hen?

Vet ej!

Men enligt kvällspressen så ska ju polisen ha filmat när hen körde in sin bil i garaget med ”gängledaren” gömd under en filt i bagageutrymmet. Ordningsvakten ska även enligt mediauppgift gått ut och handlar En tandborste (klantigt). Vad låter det som? Antingen att den efterspanade hade hög influensa, eller medvetet ville hålla låg profil.

Naturligtvis kommer försvaret att satsa allt på att hen inte visste någonting om den efterlystes bakgrund för att minimera straffet. Jag tror personligen inte på något tyngre straff för ordningsvakten.

Exakt hur mycket ordningsvakten visste vet naturligtvis bara hen själv.. men man kan ju gissa. Och är det någon ursäkt?
Senast redigerad av Macke85 2019-04-29 kl. 12:43.
Citera
2019-04-29, 12:42
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Vet ej!

Men enligt kvällspressen så ska ju polisen ha filmat när hen körde in sin bil i garaget med ”gängledaren” gömd under en filt i bagageutrymmet.

Naturligtvis kommer försvaret att satsa allt på att hen inte visste någonting om den efterlystes bakgrund för att minimera straffet. Jag tror personligen inte på något tyngre straff för ordningsvakten.

Exakt hur mycket ordningsvakten visste vet naturligtvis bara hen själv.. men man kan ju gissa. Och är det någon ursäkt?
Hmm… har du länk till det jag fetat ovan. För om han satt under en filt så hade hon ju koll på hans bakgrund kan jag tänka - om han nu inte lurat i henne något.

Det är ju advokatens uppgift att få ner straffet så långt det går genom att försöka få fram förmildrande omständigheter.

Vad som är en ursäkt eller ej frågade jag inte efter. Jag bad bara om lite mer fakta än vad jag själv hade, vilket är mer eller mindre noll.

Edit: Kikade i länken på förstasidan här. Där står också att läsa att "Enligt uppgifter till Expressen är gängledaren och ordningsvakten väldigt nära vänner". Tydligen blev han fritagen, tillsammans med en annan person, vid ett gripande i februari och drog till Grekland enligt samma länk/artikel. Men om vakten och han var "nära vänner" så visste hon med all säkerhet vem han var och hans brottsregister. Inte så smart kan jag tycka.
Senast redigerad av Flashig78 2019-04-29 kl. 12:48.
Citera
2019-04-29, 12:47
Medlem
Citat:
Hmm… har du länk till det jag fetat ovan. För om han satt under en filt så hade hon ju koll på hans bakgrund kan jag tänka - om han nu inte lurat i henne något.

Det är ju advokatens uppgift att få ner straffet så långt det går genom att försöka få fram förmildrande omständigheter.

Vad som är en ursäkt eller ej frågade jag inte efter. Jag bad bara om lite mer fakta än vad jag själv hade, vilket är mer eller mindre noll.

Jag hänvisade till uppgifter ifrån kvällspressen. Testa att söka där.

Tog mig två sekunder att googla fram en artikel.
Citera
2019-04-29, 12:52
Medlem
Citat:
Tjejen får sitta nån månad på Färingsö i värsta fall.. hoppas hon brände näsan och lär sig nåt iaf.
Citera
2019-04-29, 12:54
Medlem
Citat:
Vet ej!

Men enligt kvällspressen så ska ju polisen ha filmat när hen körde in sin bil i garaget med ”gängledaren” gömd under en filt i bagageutrymmet. Ordningsvakten ska även enligt mediauppgift gått ut och handlar En tandborste (klantigt). Vad låter det som? Antingen att den efterspanade hade hög influensa, eller medvetet ville hålla låg profil.

Varför citerar du ett inlägg och ändrar "hon" till "hen"? Det är en kvinna det är frågan om, ingen jävla "hen". Äckliga människa
Citera
2019-04-29, 12:58
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Tjejen får sitta nån månad på Färingsö i värsta fall.. hoppas hon brände näsan och lär sig nåt iaf.

Det jobbigaste måste väl nästan vara att jobbet lär ryka också? Lite trist om man byggt upp sin instagram-profil runtomkring det.

Men och andra sidan är hon väl mer känd nu än någonsin tidigare. Gäller bara att förvalta det väl.
Citera
2019-04-29, 13:00
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nej, det kan inte bli aktuellt alls. Var har du fått den tokiga idén ifrån.
Citera
2019-04-29, 13:00
Medlem
Citat:
Edit: Kikade i länken på förstasidan här. Där står också att läsa att "Enligt uppgifter till Expressen är gängledaren och ordningsvakten väldigt nära vänner". Tydligen blev han fritagen, tillsammans med en annan person, vid ett gripande i februari och drog till Grekland enligt samma länk/artikel. Men om vakten och han var "nära vänner" så visste hon med all säkerhet vem han var och hans brottsregister. Inte så smart kan jag tycka.

Ja och om det nu stämmer, att de är nära vänner säger ju det lite om IQ-nivån, för hen borde ju rimligen i den utsträckningen insikten inte kommit automatiskt, ha blivit upplyst om att det inte är förenligt med att vara OV att ha vilket umgänge som helst.

Sen har ordningsvakten säkert inte haft full insikt i den kriminelles liv och leverne, men om det borde ringt några varningsklockor när någon vill gömma sig i ens bil och hem..
Senast redigerad av Macke85 2019-04-29 kl. 13:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in