Citat:
Ursprungligen postat av
Slarvpelle
Oj vilket långt svar. Jag tycker bara att det är udda att du trycker upp tråden överst hela tiden. Det är ju inte här din framtid avgörs, utan i rättssalen. Är du inte rädd för något du skriver i tråden kan vändas mot dig?
Resten av ditt inlägg spretar åt alla håll och är bitvis vagt formulerat, så där säger jag pass.
Vad skulle kunna användas emot mig menar du? Hur vet du att det bara är 23-åringen som är inloggad på kontot varje gång något skrivs? Hur vet du att det som skrivs är korrekt kontra vilseledande?
Jag har inte begått något brott och då finns det väl knappast något man kan använda emot mig. Men du får gärna upplysa mig om du tänker annorlunda!
Att du ens ställer frågan känns märkligt tycker jag. Åklagaren får gärna hänvisa till ett anonymt forum på nätet om de känner att det är relevant. Det tillför säkert jättemycket i rättssalen för oj vilket bevisvärde det har. Jag skulle lika gärna kunna berätta att jag drivit hela fuskligan själv men det skulle inte direkt spela någon roll.
Att jag trycker upp tråden överst hela tiden vet jag inte om jag gör, jag läser inget annat på Flashback förutom den här tråden. Det är inte riktigt en plats där jag hänger annars.
Jag ställer en motfråga, varför har åklagarna och tingsrätten haft massa presskonferenser? Att en åklagare har en presskonferens några dagar efter ett tillslag, innan man knappt förhört någon och innan men ens kollat på någon form av bevisning är ju väldigt märkligt. Perfekt sätt att skrämma bort resterande personer som är inblandade.
Förövrigt så är det ett smidigt sätt att hantera alla känslor på. Att flertalet myndigheter fullständigt vägrar samarbeta är ganska frustrerande och påfrestande. Det är också smidigt att skriva ned saker och ting så att de som blir inblandade i dokumentären kan sätta sig och läsa FB för att få en översikt av vad som hänt. Sedan kan man gå igenom all dokumentation som finns.
På så sätt slipper man rabbla samma historia om och om igen. Då finns redan en liten grund här på FB som vem som helst kan läsa
Du kan alltså inte hänvisa till någon dom angående skattebrott där trovärdigheten i vad den tilltalade säger har varit avgörande för fällande dom?