2019-04-28, 14:20
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Vi var det bättre laget i de två första matcherna. Frölunda i de två senaste. Att du säger att Frölunda har varit kart bättre i 3 av 4 och en har varit jämn är bara för att trolla antar jag.

Nej, Frölunda var bättre i den första, men visst, inte lika solklart som i match 3 och 4. Match två var rätt jämn, men visst, ska man välja ett bättre lag i den ligger Djurgården närmre till hands.
Citera
2019-04-28, 14:24
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det är den sämsta klyschan någonsin. Klass slår motivation nästan varje gång.

Du förstår inte klyschans innebörd. Skillnaden i elitidrott är så liten att den som inte är tillräckligt motiverad kommer att förlora mot den som är mer motiverad. Det ser man hela tiden i sammanhang där det ena laget har mer att spela för eller där det ena laget har en starkare sammhanhållning som gör dem mer motiverade tillsammans. Bra lag utan rätt motivation utgår från individen som gör att de var för sig försöker lösa uppgiften. Ett sammanhållet lag med ett gemensamt motiv som alla delar är alltid bättre även om de på papperet är sämre.

Att inte har rätt »motivation« betyder bland annat att inte ha rätt fokus/förhållningssätt på rätt sätt tillsammans.

Citat:
Hockey är hockey. Inget blir klart på tisdag. Men visst är det en enorm fördel för den som vinner den matchen.

Tolka inte det jag skriver på annat sätt än jag skriver. Jag skriver att jag tror att den som vinner på tisdag också vinner finalserien. Jag skriver inte att det blir klart på tisdag. Jag vet mycket väl att det är bäst av sju (det vill säga först till fyra) och att inget lag kan nå fyra segrar på tisdag så låtsas inte som jag skrev det.

Återigen: jag tror att tisdagens vinnarlag kommer att vinna SM-guld och att det blir sex matcher.
Citera
2019-04-28, 14:27
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Nej, Frölunda var bättre i den första, men visst, inte lika solklart som i match 3 och 4. Match två var rätt jämn, men visst, ska man välja ett bättre lag i den ligger Djurgården närmre till hands.

Match två rätt jämn? 5-1, 35-21 i skott, 59,42 i corsi till DIFs fördel. Säg var den var jämn?
Senast redigerad av JoshTee 2019-04-28 kl. 14:30.
Citera
2019-04-28, 14:40
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Match två rätt jämn? 5-1, 35-21 i skott, 59,42 i corsi till DIFs fördel. Säg var den var jämn?

Oj, nu har jag rört till det och blandat ihop semifinal med final. Jag såg inte ens match 2 i finalserien inser jag nu. Den var troligen inte jämn då.
Citera
2019-04-29, 09:58
Bannlyst
Citat:
Vi var det bättre laget i de två första matcherna. Frölunda i de två senaste. Att du säger att Frölunda har varit kart bättre i 3 av 4 och en har varit jämn är bara för att trolla antar jag.
Håller nästan med dej, den första var ju rätt jämn och match 2 var ni överlägsna.
Citera
2019-04-29, 15:13
Medlem
Vobblers avatar
Det var väl det här AIK drömde om. Harva vidare i Allsvenskan jävla sopor, haha. Lägg ner hockeyn och håll er till fotbollen.
Citera
2019-04-29, 15:22
Medlem
RobertoSavianos avatar
Om allt går som jag förutspått sen den här finalen blev klar. Så vänder DIF trenden idag och vinner på bortaplan för att avsluta denna säsong på torsdag.
Citera
2019-04-29, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Det var väl det här AIK drömde om. Harva vidare i Allsvenskan jävla sopor, haha. Lägg ner hockeyn och håll er till fotbollen.

Gött ju. Fyfan vad jag hatar AIK. Mellan FBK, DIF, BIF osv är det ju ändå hatkärlek. Men AIK... rent hat. Hoppas dom harvar vidare där nere i all oändlighet.
Citera
2019-04-29, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gmxmail67
Du verkar vara en trevlig kille! Är du lika trevlig IRL eller vågar du bara spy ur dej otrevligheter här på nätet?

Du verkar vilja ta den plats Jeremy hade innan han stängdes av.

Hur går det med granskningen "tackling"?

Blev tyvärr ingen granskning. DIF håller inte på och anmäler till höger och vänster likt gnällfittorna i Luleå eller ärkesvinet Roger.
Citera
2019-04-29, 18:28
Medlem
vegeges avatar
Dicken är förbannad på domarkameror, och jag förstår honom.

Behöver man anpassa sig som spelare med tanke på kameran på domarhjälmen?

– Det måste man. Samtidigt vet han att han har kameran på sig också. Han är en betydligt annan person, som man själv är när man kommer fram dit, för man vet att allt spelas in med kameran, allt kommer att visas. Det blir annorlunda, kan man säga, haha, säger Axelsson.

https://www.hockeynews.se/articles/8644/

Av det jag har sett så har dialogen mellan domare (speciellt norrlänningen) och spelare varit värdelös under finalspelet. Jag kunde inte bry mig mindre om dom beslutade sig för att slopa "domarkameran".
Citera
2019-04-29, 18:46
Medlem
vegeges avatar
Såg att Figren hade twittrat ut samma intervju. Och som vanligt ifrågasätter de oinsatta varför: "Det som sägs på isen prompt ska stanna där?", "mEN MaChOKUlTurEN DÅ????+" "HuR Ska Vi nÅGoNSin Få BukT på DeN?" osv. Det vanliga. Znark.

Och såhär är det: mycket av det man säger och gör under stridens hetta kan framstå som ganska dumt, speciellt när kroppen är fullpumpad av adrenalin och man tävlar för att vinna, det är inte alltid man står för dessa saker i efterhand. Och för det andra - hur ska man veta vad de väljer att kabla ut till allmänheten?

Spelare som åker runt och tänker att de måste väga sina ord på guldvåg vill jag inte veta av. PK-pöbeln håller sakta men säkert på att döda denna sport. Känslor? Nej tack.

Och jag som trodde att det var fint att visa känslor...
Senast redigerad av vegege 2019-04-29 kl. 19:41.
Citera
2019-04-29, 19:06
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svaampenn
Hoppas dom harvar vidare där nere i all oändlighet.

Det lär de ju göra, de får inte en krona till. Om två år spelar de i divison 1. Sen hatspelaren nummer ett: Fredric Weigel, svikaren som drar till Finland och tror att ha ska göra succe. Hoppas att det går åt helvete för den kaxiga lilla dvärgen.

Alltid så jävla så stor i käften, men han suger fett.
Senast redigerad av Vobbler 2019-04-29 kl. 19:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in