Citat:
Ursprungligen postat av
Trollfeeder
Det är den sämsta klyschan någonsin. Klass slår motivation nästan varje gång.
Du förstår inte klyschans innebörd. Skillnaden i elitidrott är så liten att den som inte är tillräckligt motiverad kommer att förlora mot den som är mer motiverad. Det ser man hela tiden i sammanhang där det ena laget har mer att spela för eller där det ena laget har en starkare sammhanhållning som gör dem mer motiverade tillsammans. Bra lag utan rätt motivation utgår från individen som gör att de var för sig försöker lösa uppgiften. Ett sammanhållet lag med ett gemensamt motiv som alla delar är alltid bättre även om de på papperet är sämre.
Att inte har rätt »motivation« betyder bland annat att inte ha rätt fokus/förhållningssätt på rätt sätt tillsammans.
Citat:
Hockey är hockey. Inget blir klart på tisdag. Men visst är det en enorm fördel för den som vinner den matchen.
Tolka inte det jag skriver på annat sätt än jag skriver. Jag skriver att jag tror att den som vinner på tisdag också vinner finalserien. Jag skriver
inte att det blir klart på tisdag. Jag
vet mycket väl att det är bäst av sju (det vill säga först till fyra) och att inget lag kan nå fyra segrar på tisdag så låtsas inte som jag skrev det.
Återigen:
jag tror att tisdagens vinnarlag kommer att vinna SM-guld och att det blir sex matcher.