2019-04-28, 13:35
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Läs mina siffror jag postade ovan. Siffrorna säger inte det du påstår.

Dina siffror säger inte så mycket. Men visst, tittar man på matcherna på text-tv så...
Citera
2019-04-28, 13:37
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
PDO säger inte automatiskt att någon har tur. Ett lag med många snipers och en fantommålvakt kommer ha högre PDO. Ett lag som satsar på att skjuta från alla vinklar och vrår kommer ha lägre PDO.

Absolut. Men över tid så kryper det närmare 100. Det var också därför jag skrev "tur". Men skillnaden brukar ligga mellan 97-103 över en säsong.
Citera
2019-04-28, 13:39
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Dina siffror säger inte så mycket. Men visst, tittar man på matcherna på text-tv så...

Jag har sett alla DIFs matcher i år antingen på plats eller på teve. Många flera gånger.
Givetvis säger inte siffrorna allt. Men tycker ändå att de säger så pass mycket som att DIF inte tagit sig till final tack vare tur.
Citera
2019-04-28, 13:44
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Absolut. Men över tid så kryper det närmare 100. Det var också därför jag skrev "tur". Men skillnaden brukar ligga mellan 97-103 över en säsong.

Citat:
Jag har sett alla DIFs matcher i år antingen på plats eller på teve. Många flera gånger.
Givetvis säger inte siffrorna allt. Men tycker ändå att de säger så pass mycket som att DIF inte tagit sig till final tack vare tur.

Över så korta matchserier säger sådana siffror väldigt lite. Över lång tid säger det något om hur ett lag spelar, över kort tid är andra faktorer så stora att dom är meningslösa.
Citera
2019-04-28, 13:46
Medlem
Citat:
Han gör en helt normal tacklingsrörelse samtidigt som Strandberg av någon oförklarlig anledning sänker sitt huvud till axelhöjd. Joel siktar inte på huvudet. Strandberg får skylla sig själv, det är riktigt korkat gjort att ta emot en tackling med huvudet. Det är Strandberg som skapar situationen, inte Joel.

”En normal tacklingsrörelse” mot huvudet på en spelare som inte har pucken.

Du är förblindad av dumhet eller kärlek till farfar Joel.

Bockstensmannen är känd för två saker: gnäll på domaren i 60 minuter (effektiv tid) och fult spel.

Roger är även han en liten gnällig fitta. Att en sån skitstövel blivit tränare är en gåta.
Citera
2019-04-28, 13:48
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Över så korta matchserier säger sådana siffror väldigt lite. Över lång tid säger det något om hur ett lag spelar, över kort tid är andra faktorer så stora att dom är meningslösa.

Som sagt har jag också nämnt att man inte ska dra så stora växlar av det under kort tid. Dock tycker jag det ändå säger att DIF inte haft tur att vara i final. Jag vill inte dra så mycket mer växlar av det.

Det som är viktigt under kort tid är framförallt resultatet och där har DIF visat att de är värda att gå till final genom att just vara i final.
Annars förstår jag faktiskt inte hur du menar att DIF faktiskt haft tur. Du motiverar inte riktigt det eller så läser jag slarvigt.

Vi har haft det sjukt jobbigt i BP under hela slutspelet men ändå lyckats ta oss till final.
Citera
2019-04-28, 13:50
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ändå är det nästan alltid laget med högst corsi som vinner matchserien.
Citera
2019-04-28, 13:51
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
”En normal tacklingsrörelse” mot huvudet på en spelare som inte har pucken.

Du är förblindad av dumhet eller kärlek till farfar Joel.

Bockstensmannen är känd för två saker: gnäll på domaren i 60 minuter (effektiv tid) och fult spel.

Så roligt. När man kritiserar Djurgårdens insatser i semifinalen så är man tydligen färjestadare, och kommenterar man finalen så är man Joel-älskare. Jag håller tydligen på allt och alla utom Djurgården.

Tacklingen är inte mot huvudet, för huvudet är inte där när han utför den. Strandberg åker mot Joel som trycker tillbaka, men när Joel gör det så sänker Strandberg sitt huvud. Typ som dom där som kastar sig framför bilar för att dom vill kunna stämma dom sen.

Citat:
Roger är även han en liten gnällig fitta. Att en sån skitstövel blivit tränare är en gåta.

Med den meritlistan så är det ingen gåta att han är är tränare. Det kanske är du som är lite blind för vad han är duktig på?
Citera
2019-04-28, 13:56
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Som sagt har jag också nämnt att man inte ska dra så stora växlar av det under kort tid. Dock tycker jag det ändå säger att DIF inte haft tur att vara i final. Jag vill inte dra så mycket mer växlar av det.

Det som är viktigt under kort tid är framförallt resultatet och där har DIF visat att de är värda att gå till final genom att just vara i final.
Annars förstår jag faktiskt inte hur du menar att DIF faktiskt haft tur. Du motiverar inte riktigt det eller så läser jag slarvigt.

Vi har haft det sjukt jobbigt i BP under hela slutspelet men ändå lyckats ta oss till final.

Det är en kombination av mycket, men det kokar ner till att jag inte tycker Djurgården gör så bra saker på isen som lagen dom har mött. Jag säger ingenting om att förtjäna eller inte. Vinner man så vinner man. Jag påstod någonstans långt bak sådant som att Djurgården inte är så bra egentligen och att jag tycker att resultaten är förvånande. Då blir folk griniga såklart.
Citera
2019-04-28, 14:03
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Det är en kombination av mycket, men det kokar ner till att jag inte tycker Djurgården gör så bra saker på isen som lagen dom har mött. Jag säger ingenting om att förtjäna eller inte. Vinner man så vinner man. Jag påstod någonstans långt bak sådant som att Djurgården inte är så bra egentligen och att jag tycker att resultaten är förvånande. Då blir folk griniga såklart.

För att använda lite fler klyschor: motivation slår klass.

FBK var ju på glid ut mot HV och hamnade egentligen fel på hela finalserien. De var som häst i tredjespår hela vägen ivirigt sökande position. Kort sagt de ödade mycket kraft och energi på att komma rätt. Djurgården profiterade på det. Frölunda fick å sin sida möta ett Luleå som inte riktigt motsvarade det som seriespelet tydde på. Det blev ändå en ganska enkel resa för Frölunda, kanske för enkel?

Djurgården gör det ju förvånansvärt bra och det är som sagt målen som räknas. I en serie i bästa av sju är det dock alltid mer än tur som avgör. Leksand slog ju ut Modo i en berömd matchserie 2016. Naturligtvis var Modo bättre rent kapacitetsmässigt, men vad hjälpte det?

Den som vinner matchen på tisdag vinner sedan SM-guld. Jag tror det blir sex matcher.
Citera
2019-04-28, 14:11
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
För att använda lite fler klyschor: motivation slår klass.

Det är den sämsta klyschan någonsin. Klass slår motivation nästan varje gång.

Citat:
FBK var ju på glid ut mot HV och hamnade egentligen fel på hela finalserien. De var som häst i tredjespår hela vägen ivirigt sökande position. Kort sagt de ödade mycket kraft och energi på att komma rätt. Djurgården profiterade på det.

HV var faktiskt rätt bra i kvarten. Bättre än vad Djurgården har varit i semi och final, tycker jag.

Citat:
Frölunda fick å sin sida möta ett Luleå som inte riktigt motsvarade det som seriespelet tydde på. Det blev ändå en ganska enkel resa för Frölunda, kanske för enkel?

Det vet jag inte om jag tycker. Frölunda har ju varit det klart bättre laget i 3 av 4 matcher i finalserien, och en har varit jämn. Att ändå bara vinna 2, det är tillfälligheter.

Citat:
Djurgården gör det ju förvånansvärt bra och det är som sagt målen som räknas. I en serie i bästa av sju är det dock alltid mer än tur som avgör. Leksand slog ju ut Modo i en berömd matchserie 2016. Naturligtvis var Modo bättre rent kapacitetsmässigt, men vad hjälpte det?

Det är ju det här jag säger. Att bäst inte alltid vinner. Jag säger inte att Djurgården borde lämna ifrån sig en av sina vinster till Frölunda eller släppa finalplatsen till Färjestad. Jag säger bara att jag inte tycker att dom har spelat särskilt bra sett till nivån semifinal / final i SHL.

Citat:
Den som vinner matchen på tisdag vinner sedan SM-guld. Tro det blir sex matcher.

Hockey är hockey. Inget blir klart på tisdag. Men visst är det en enorm fördel för den som vinner den matchen.
Citera
2019-04-28, 14:18
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Det vet jag inte om jag tycker. Frölunda har ju varit det klart bättre laget i 3 av 4 matcher i finalserien, och en har varit jämn. Att ändå bara vinna 2, det är tillfälligheter.

Vi var det bättre laget i de två första matcherna. Frölunda i de två senaste. Att du säger att Frölunda har varit kart bättre i 3 av 4 och en har varit jämn är bara för att trolla antar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in