2019-04-29, 05:44
Medlem
Wretch32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Önskningar i andra rundan av Stanley Cup? För mig gäller att Colorado ska förlora så vi får loss Landeskog och Söderberg. Två spelartyper vi saknar just nu.

Håller med till 100%.
Vi hade behövt en stor & tydlig ledare som visar vägen med Landeskog in som lagkapten!

Mvh
Citera
2019-04-29, 05:58
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wretch32
Håller med till 100%.
Vi hade behövt en stor & tydlig ledare som visar vägen med Landeskog in som lagkapten!

Mvh

Lite fjantigt det där önska bort lag ur Stanley Cup. Ni måste ju förstå att Stanley Cup är tio gånger större prestige än VM. Visst har jag tänkt tanken men eftersom jag har börjat inse vidden av Stanley Cup så kan jag helt enkelt inte önska bort ett lag bara för att där finns potentiella finnar
Citera
2019-04-29, 08:32
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Lite fjantigt det där önska bort lag ur Stanley Cup. Ni måste ju förstå att Stanley Cup är tio gånger större prestige än VM. Visst har jag tänkt tanken men eftersom jag har börjat inse vidden av Stanley Cup så kan jag helt enkelt inte önska bort ett lag bara för att där finns potentiella finnar

där håller med dig dock.

tycker det är irreterande och respektlöst att sitta hoppas folk åker ut.
Citera
2019-04-29, 08:50
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thain
Fast jag köper det fortfarande inte, eftersom man kan vara helt frisk och fortfarande bli skadad på VM och få sin kommande NHL-säsong en aning förstörd.

Därav anser jag fortfarande att man inte borde använda "skador" som ursäkt för att tacka nej.

Men nu är det så här verkligheten ser ut. Att en fullt frisk spelare kan få en skada är en accepterad risk. Att förvärra en skada är inte en accepterad risk. Man spelar bara VM om man är 100 % frisk.

Det är likadant varje år - inget att förvånas eller uppröras över.
Citera
2019-04-29, 09:08
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:

10 gånger är i underkant. Men det är inte många svenskar som pallar sitta upp mitt i natten och kolla NHL-slutspelet.

Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
där håller med dig dock.

tycker det är irreterande och respektlöst att sitta hoppas folk åker ut.

Var och en har sina egna preferenser. Att många svenskar prioriterar ett starkt Tre Kronor framför ett klubblag på en annan kontinent är inget jättekonstigt.
Citera
2019-04-29, 09:14
Medlem
Jarvsofakss avatar
Nej tack från:

Andreas Johnsson (utgående kontrakt)
André Burakovsky (skada)
Calle Järnkrok (skada)

Fortfarande inget från Bäckström... Låter som han vill åka annars hade det nog kommit ett nej ganska snabbt.
Citera
2019-04-29, 12:29
Medlem
MartinStLouiss avatar
Bäckström ska träffa läkaren, så det låter som att han kan komma så länge som undersökningen går bra.
Citera
2019-04-29, 14:49
Medlem
Uppdatering:

Lundqvist, Markström, Joel/Adam

Ekman Larsson - A.Larsson
Ekholm - E.Gustavsson
Hägg - M.Pettersson
E.Gustafsson/Bertilsson/Holm/Svedberg

Bratt - E.Pettersson - E.Lindholm
O.Lindblom - A.Kempe - Nylander
L.Eriksson - A.Lander - Hörnqvist
Rasmussen - M.Kruger - M.Kempe
Evenberg/Nygård

Spelare man väntar svar från:
Djoos (Blir han tillfrågad?)
Bäckström (läkarundersökning)
Hagelin (inte hört något)

Ser gärna 3 spelare som kan gå in i toppkedjorna tillkommer.
Citera
2019-04-29, 15:10
Medlem
Kollar på Sveriges trupp till Carlsson Hockey Games och reagerar på några saker:

Enroth är uttagen som målvakt tillsammans med Lunkan och Markström. Är han intresserad av att vara 3:e målvakt eller hoppas han konkurrera ut någon av de?

Bengtsson är med i truppen, men hans chanser på VM bör vara små då vi har en hel del offensiva backar som går före.

Varken Erik Gustafsson (Luleå) eller Bertilsson är med. Gustafsson vill väl vila då de inte var så länge sedan Luleå åkte ur men Bertilsson, är han utesluten?

Anton Wedin fortfarande med som forwards vilket är lite chockande med tanken på de andra namnen som forwards.
Citera
2019-04-29, 15:44
Medlem
Citat:
Jo fast om direkt åkt ur Stanley såsom Forsberg, lite märkligt då att vara skadad? Eller föll han i duschen?

Så man kan inte vara halvskadad och spela menar du? Det är ingen som sagt att spelarna spelar friska i Stanley Cup eller blir skadade så fort de åker ur och VM börjar. Förstår inte vad det är du och andra inte kan förstå. Det är ingen raketforskning.

Citat:
Du säger emot dig där men till syvende och sist handlar det om pengar. Helt förståeligt

Hur säger han emot sej själv? Tycker det han säger låter fullständigt logiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Jag säger inte emot mig överhuvudtaget. DU fattar väl själv att det inte endast är en faktor som spelar in om man väljer att spela VM eller inte?

Ha inte för höga krav, han visar gång på gång att hjärnverksamheten har lite brister.

Citat:
Ursprungligen postat av Thain
Fast jag köper det inte. Skulle man nu ha en liten skada och spela vidare i Stanley Cup så finns ju risken att man blir ytterligare skadar och kanske missar desto mer nästa säsong.

Bättre att man bara säger nej tack till VM, istället för att komma med ursäkter.

Men vad är svårt att fatta? Klart att man i så viktiga matcher som Stanley Cup spelar med sina bättre spelare även om de är halvskadade. men det blir en jävla skillnad om man ska bidra till välgörenhet sedan och låna ut de till VM eller inte när de är halvskadade. För att förklara för ett barn, för er intelligens verkar vara på liknande nivå, tänk att du har en dator som riskerar att gå sönder varje gång den används (halvskadad spelare). Du vill verkligen kolla en sak (Stanley Cup), klart du tar risken då. Men om någon annan vill kolla en sak (VM) som inte ingår i ditt intresse, kommer du låta den personen använda datorn då vilket kan resultera i förlust för dej? Nej! Om datorn är normal (frisk spelare) kommer du låna ut den till kompisen (VM) som vill kolla en sak? Ja. Kommer datorn kunna gå sönder om din kompis sitter vid den även om datorn är normal? Ja, men det är ingen ursäkt för att inte låna ut den.

Det handlar om hur stora riskerna är. Det finns en liten risk att bli skjuten i huvudet om du går ut, det är ingen ursäkt för att ständigt hålla dej inne. Samma sak gäller att låna ut friska spelare till VM.

Det finns inga bortförklaringar, spelarna är ju skadade. De säger inte att de inte kan spela, bara att de är skadade.
Senast redigerad av 400Ben 2019-04-29 kl. 16:01.
Citera
2019-04-29, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Tyck på du, få kommer hålla med dig.

Det är bara att ge upp, han får så starka och logiska argument emot sej från er men köper det inte i vilket fall som.

Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Nej tack från:

Andreas Johnsson (utgående kontrakt)
André Burakovsky (skada)
Calle Järnkrok (skada)

Översatt från en annan i tråden:

Andreas Johnsson (Dricka öl)
André Burakovsky ("skadad")
Calle Järnkrok (Ut och fiska)

Så klart synd att dessa 3 inte kommer, speciellt Johnsson.
Citera
2019-04-29, 16:45
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Bäckström ska träffa läkaren, så det låter som att han kan komma så länge som undersökningen går bra.

Det är väl ingen brådska för Bäckström egentligen? Kvartsfinalerna spelas 23 maj och det är väl först då han verkligen behövs. Är han bara "mörbultad" borde han ju vara fit for fight efter tre veckors vila / lättare träning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in