Citat:
Ursprungligen postat av
Kenta79bajen
SMC finns verkligen här nere och flertal gamla bmc medlemmar är i SMC och fler lär det bli om det inte sker nån förändring inom bmc.
Och dom som vet lite hur det ligger till inne i bmc vet att om inget görs så kommer intriger och avundsjuka splittra flera avdelningar.
Så många som sitter inlåsta just nu så många har nog aldrig bmc haft inlåsta, tror en viss äldre medlem i en viss äldre avdelning här nere börjar tröttna på den nya ledningen eller hoppas iaf.
Kolla bara Skara , Stenungsund finns det några kvar ute eller sitter alla där?
Det är nog bara här nere som det fortfarande är lite ordning och reda och old schools regler.
Är inte det mest nya gubbar som sitter just nu och det gör ingen skillnad. Många bra gubbar ute i de avdelningar som alltid varit stabila trots snack om annat.
Skulle någon hoppa över eller flera har de inte i BMC att göra i alla fall, orkar kanske inte köra hoj. Då passar man bättre i SMC där det inte är något krav.
Sen har du ju även SMC som inte bär MC på västen vilket jag IOFS kan tycka är vettigt om man nu inte kör hoj. Men även SMC är ju just en MC klubb så blir och känns lite fel.
SMC kommer inte försvinna de kör på sitt eget sätt men kommer ta tid att blir "respekterade" i mc världen. Att vara sjuka i huvudet äta pix och vara allmänt pundiga eller bara vill bära några färger leder inte jätte långt.
Men med de folken som nu är inblandade känns det ointe som någon kan/vill göra något längre. Hade kostat för mycket och som alltid dåligt för alla inblandade när det finns styrkor på olika sätt. Någon kvalitets klubb är det inte. Men att det finns våldskapital och folk som inte skulle vilja eller passa i annan klubb att plocka av kan man vara säker på.
Tiden går framåt men inte alltid på rätt sätt SMC Sverige är ett exempel på detta och denna subkultur. Är mest troligt de är här för att stanna men kommer alltid vara en "kantspelare" .
Men känns som en både bra och dålig grej! Då kan de som mer vill vara med i ett gäng och patcha sig fulla med trams vara med där. För det är mer gäng än klubb vi pratar om.
Självklart samtalas det mellan alla klubbar men är inte helt säker på att SMC skulle lyssna på någon. Även om jag tror det om MC patch kanske är ett krav från någon annan. Hur som bra tänkt även om man kan lägga ner helt enligt mig om man inte har det intresset.
Sen att de inte skulle finna si Skåne är trams. Finns både bilder och filmer online sen går djungeltrumman och har gjort så några år.
Hitta en på Facebook som hittar ni många fler och oftast just i Skåne och då Helsingborg och Malmö. Alla har inte ställt in så ,man inte ser vänner. Tro mig det finns listor och kontroll på vilka som är med och på väg in OSV.