Citat:
Ursprungligen postat av
Krulleludde
Har inte stått så mycket om bmc presidenten i göteborgs flykt efter utpressningen med kidnappning och tortyr som han är efterlyst för? Tidningarna verkar inte fokusera på mc gängen lika mycket som de gör med förortsgängen. Bmc både i gbg och stockholm jobbar till viss del för förortskillarna när det gäller försäljning och territorium. Kanske det är den maktfördelningen som gör att man inte ser deras brott som egna utan del av förortsgängens krig osv. Beslaget i stockholm handlar ju om bredängsnätverket och deras konflikt med östberga. De står över bmc i den näringskedjan
Okej?? Detta vart nyheter det, Första gången jag hör om en sådan " maktfördelning" från någon och att bmc till viss del jobbar "för" grabbarna i orten i en " näringskedja " där dom då står under i något slags lydförhållande till tex bredängsnätverket tolkar jag det som att du menar och att det då för tidningarna inte skulle vara lika intressant att rapportera om detta, nu är det ju dock lika tyst om detta beslaget i förhållande till bredäng och östberga, mycket intressant och det har ju som du säger skrivits sparsamt om presidenten i göteborg, den som i tidningarna kallas president har väl någon annan befattning har jag fått till mig, sgt tror jag det skulle vara men presidenten ska nu tydligen också vara lyst liksom en hel del andra, du får gärna utveckla vidare,