Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Tja, kanske var "rispor på benen" något som Åsa Hiding byggde upp den här föreställningen på. Det lär vi ju aldrig få veta säkert.
Både
de blodiga kläderna och
landsflykten ger för övrigt associationer till den indiciekedja som en åklagare fantiserade ihop om Kaj Linna. Där blev ett skavsår ett av de viktigaste "indicierna":
https://www.nsd.se/nyheter/lista-indicierna-i-kalamarksmordet-nm4546452.aspx
Blodet som hittades i SD:s bostad och bil visade sig kanske vara SD:s eget? Det skulle ju i så fall kunna vara förklaringen till att det här inte togs upp vid häktesförhandlingen.
Men varför skulle SD börja förklara för utredarna om var de skulle kunna hitta LWs blod, om han inte har en aning om att det skulle kunna finnas där? Nu utgår jag då från att EGT har en utsaga som stämmer.
Vi kan ju skippa det där med landsflykten och de blodiga kläderna som det ser ut. Lansdsflykt till USA, det tror jag knappast. Tvärtom tror jag att SD med all säkerhet frågade om det var ok (min gissning) eftersom resan var bokad.
De blodiga kläderna kan inte heller ha haft någon betydelse som jag ser det. Isf borde han 1: vara jubelidiot eller hysteriskt stressad och tappat det helt, vilket jag inte tror att han är. 2: han borde sitta på sannolika om kläder med blod från LW legat i hans bil. En snabbanalys kan nog ge svar inom några dagar om det skulle varit fallet?
-----------------------
Däremot skulle han mycket väl kunna ha dokumenterade skador på kroppen. Var, när och hur de uppkommit kan vara svårt att fastslå.
Om skadan uppkommit något dygn innan mordet, har ju en läkningsprocess påbörjats. Ibland uppkommer lätt rodnad rund skador, en mindre inflammation som tar något dygn innan den syns. Efter några dagar kan man redan se läkning på mindre sår. Allt detta kan en rättsmedicinare se.
Sedan hur skadorna uppstått, det kan vara svårt att avgöra om det är rispor/revor som liknar rispor från buskar.
Om LW slogs tillbaka, då borde det rimligen finnas spår på hennes skor, naglar, kläder?
- DNA (så att det blir över enligt Osamaj?) från SD har man funnit på LW.
- Kan man sett rispor revor på SDs ben?
Kan de ha uppstått i geocaching under veckan (äldre rispor?) eller kan de uppstått när han sprungit (som en galning ?) genom Vivallaskogen? Kan han ha andra förklaringar, som trädgårdsarbete te x. Förklaringar som inte går att bortse ifrån?
- Har man sett blåmärken, färska sådana?
Har de uppstått under tumult, LW sparkat. Eller har han även här andra förklaringar. Slagit emot bordsben, skottkärran, klättrat i träd, berg osv?
- Skador händerna? Blåmärken, svullnader, skrubbsår?
Det var varmt denna majnatt när LW mördades.
Hade gm shorts? Eller långbrallor?
T-shirt, tröja, jacka?
Finns inte en enda fiber från denna man på brottsplatsen (marken, buskarna)?
Inte ett enda hårstrå?
Eller är det så illa att om man nu hittar ett hårstrå, fiber från hans kläder, så går det inte att bortse från att de redan funnits på LW/LWs kläder och kunnat falla av på plats, t om under kroppen när hon togs av daga?
Jag vet inte, frågar mig hur det ligger till.
Mitt förslag på en teori, med utgångspunkt från bilder på blodiga rispiga ben mm:
- Rispor på benen kan ha uppstått i en vild flykt genom snår och gräs i mörkret. Detta kan ha varit svårt att bevisa att de just har med mordet att göra, även om de är färska.
- Blodiga kläder har tvättats hemma i tvättmaskinen.
- Blod på kropp och händer har tvättats av i handfat och dusch. LW har tidigare varit i hans hus när hon skadade sig och var tvungen att tvätta av skadan, duscha av den.
-DNA från mgm har hittats på LW, och mgm har "förklaringar". han hävdar att de sågs i helgen, t ex söndag?
Många små tecken, som var och en inte betyder något. Men om man lägger ihop många många små tecken, så kan man slutligen se ett mönster. Tillsammans kan inte bortse från att det blir lite väl många "otur" och "slump"?
Jag hoppas, hoppas.